Üzleti tippek

Cenzúrázzák a szlovák Híradót

admin
admin

2007. 07. 31. 12:18

Cenzúrázással, a kormány elvárásaihoz való igazodással vádolják a szlovák közszolgálati televízió vezetését a médium híradójának volt munkatársai.

Néhányan már az év elején hátat fordítottak a híradó szerkesztőségének, miután Eugen Korda ismert riporter – politikai nyomásra – kiszorult a médiából. Előzőleg oknyomozó riportfilmben igyekezett feltárni a Nyitrán megvert magyar egyetemista, Malina Hedvig esetének körülményeit.

Hasonlóképpen távozott a köztelevízióból Stefan Hríb, egy éjszakai beszélgetőműsor vezetője, aki rendszerint kényes kérdéseket firtatott műsoraiban. Távozása után annak a Tyzden című hetilapnak lett a főszerkesztője, amelynek hasábjain a Hedvig-ügyben fordulatot körvonalazó írások jelentek meg.

Az utóbbi hetekben ismét számos szerkesztő hagyta ott a közszolgálati televízió híradójának szerkesztőségét, a sajtóban sorolva fel távozásuk indokait. Szavaik szerint a híradó szerkesztőségvezetői beavatkoznak a kormány munkájával kapcsolatos tudósításokba.


Radim Hreha, az STV elnöke tagadja a politikai nyomás vádját, s a „belső kommunikáció zavaraival” magyarázza a szerkesztők távozását. A jövő hétre mégis összehívták a köztelevízió legfelsőbb felügyeleti szervét, hogy a testület megvizsgálja a televízióban kialakult állapotokat.

Az STV-ben uralkodó helyzet miatt felháborodásának adott hangot a Szlovák Újságírók Szövetsége (SSN) is, amely kinyilvánította, hogy a cenzúra minden módozatát megengedhetetlennek tartja, s következetesen fellép ellene.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.