Üzleti tippek

Jáksó és Fábry egymás ellen küzd a Kékszalagért

A legrangosabb balatoni vitorlásversenyen idén több híresség is részt vesz. Mivel a legesélyesebb hajókon utaznak majd, ezért sajátos verseny alakulhat ki a résztvevők között.

Tavaly 479 hajó indult, Wossala György, a Magyar Vitorlás Szövetség vezetője reményét fejezte ki, hogy az idén is elérik ezt a számot.

Már csütörtökön elkezdődik a verseny, a Kékpántlika nevű ifjúsági viadallal. Wossala elmondta, hogy végül nem 420-as és 470-es hajókkal küzdenek majd a fiatalok, hanem két 40-es cirkálóval vívnak majd egy úgynevezett match race-t, ahol egymás ellen küzd a két hajó.

A 20 legérdekesebb hajó a füredi mólónál kialakított dokkba áll be, a verseny után a négy legesélyesebb hajó – hírességekkel a fedélzetén – ugyanide fut be, Wossala szerint nagyon látványos fényjáték kíséretében.

Egy kivetítőn a verseny ideje alatt folyamatosan figyelemmel lehet kísérni a viadalt; valamint egy disc jockey, továbbá két műsorvezető is informálja és szórakoztatja a parti közönséget.


Az esélyesek


A Lisa csapata hat éve folyamatosan megnyerte a Kékszalagot, a Litkey Farkas vezette Axa-Brokernet nevű hajón Csiszár Jenő vendégeskedik majd. A Rauschenberger Miklós vezette Diegón (tavaly Arcadom néven indult) Fábry Sándor erősíti majd a csapatot. Az Avataron (ezt a hajót Soponyai Géza építette és vezeti majd) Hujber Ferenc utazik, míg a Rafficán (melyet Király Zsolt irányít) Jáksó László vendégeskedik majd.

Körülbelül 145 kilométer a táv, a leggyorsabbak akár már pénteken éjjel is befuthatnak. Az első húsz befutót a Miss Universe Hungary helyezettjei fogadják.

Kerekes Kázmér, a szövetség főtitkára elmondta, hogy indulásnál egy motorcsónak fogja a versenyzőket a rajtvonal előtt tartani, a vonal két szélén pedig egy-egy magasított árbócú vitorlás áll majd, a könnyebb láthatóság kedvéért rajtuk is láthatóak lesznek a versenyzsűri zászlójelzései. A versenyzők egy füzetet is kapnak, amely segíti őket a zászló- és hangjelek értelmezésében.


A lassú hajóknak még szélből is kevesebb jut

Pártai Lucia meteorológus szerint a jövő péntek épp a megbízható előrejelzés határán van, de a verseny alatt az interneten pontosabb prognózist adnak, melyet mobiltelefonnal is meg lehet nézni. A szakember szerint a jelenlegi kilátások szerint körülbelül 7 csomós szél fúj majd az első napon, azonban a második-harmadik napon – amikor a lassabb hajók még a vizen vannak, de az esélyesek már valószínűleg célba értek – már csak 2-3 csomós szél fúj majd, és a szél iránya is változó lesz.

Litkey Farkas, az egyik legesélyesebb hajó kapitánya elmondta: idén végre lecserélhették a korszerűtlen alumíniumárbócot. Az új, hosszabb árbóc jobban dönti a hajót, ezért ki kellett szélesíteni a hajótestet. Litkey érdeklődésünkre elmondta: az idén is a győzelemért küzdenek.

Soponyai Géza a 40 lábas MediaContact-Avatar nevű hajóval indul. Ezt a típust 8 éve építette először, a négy esélyes hajóból 3 ilyen típusú – mondta a hajóépítő. Soponyai elmondta, hogy a hajó összsúlya 2700 kilogramm (a vitorlázat 360 négyzetméter), a tesztelésen már túl vannak, de nagyon kevés idejük van a hajó „bevitorlázására”. Érdeklődésünkre elmondta: nagyon erős verseny várható, de az idén rendkívül jó csapat állt össze

Rauschenberger Miklós elmondta: a Soponyai Géza tavalyi hajójával indulnak, ez lett tavaly a második. A tavalyihoz képest jóval nagyobb vitorlával, egy 300 négyzetméteres genakkerrel bővítették a 11 darabból álló készletet.

A Raffica legénységének vezetője, Király Zsolt elmondta: Soponyai Gézától vásároltak egy hajótestet, a teljes vitorlázatot viszont a Rafficáról hozták át. Így övék lett a legmagasabb árbóc és a legnagyobb vitorlafelület, de a legkönnyebb hajótest is. Mivel a hajónak még nincs szponzora, így a tavaly a Rafficával induló egység új hajójának a neve a Sponsor Wanted lett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik