Üzleti tippek

Medián WebProfile: az internet a napirend részévé válik

A mindennapi médiafogyasztásban egyértelműen a tévéé a főszerep. Az emberek reggel, amikor fölkelnek és este, amikor hazaérnek, rögtön bekapcsolják a tévét, gyakran nem is konkrét műsor kedvéért, inkább csak megszokásból. Egyre több otthonban azonban az esti televíziós főműsoridőben a számítógépet is beindítják és – a tévézés mellett vagy helyett – mintegy 300 ezren ülnek az internet előtt. Ez a szám elenyészőnek tűnhet a többmilliós esti tévénézőszám mellett, azonban az a tény, hogy egyetlen év alatt 40 százalékkal növekedett az esti internetezők száma, mindenképpen figyelemreméltó. Egyre határozottabban tetten érhető, hogy a világháló az emberek mindennapjainak szerves részévé, a reggeli informálódás, az esti kikapcsolódás fontos eszközévé válik.

A sportoldalak látogatottsága a 24–35 éves sportszerető férfiak jóvoltából már reggel 8-kor kiugróan magas, míg a hasonló korú nők közül sokan az online horoszkópok, a kurrens bulvárhírek vagy épp az állásajánlatok tanulmányozásával kezdik a munkanapot. Reggelenként a híroldalak látogatottsága is ugrásszerűen nő, majd ez a forgalom a munkaidő alatt – néhány kivételtől eltekintve – lényegében azonos szinten marad. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a hírsite-ok igyekeznek gyakran frissülő tartalmukkal rászoktatni a látogatóikat, hogy minél sűrűbben visszatérjenek a nap során.

Munkaidőben a 25–35 éves női olvasók aktivitása a legerősebb, különösen az ebéd utáni órákban. Ekkor tetőzik a nőknek szóló online magazinok látogatottsága. Délután 3 óra körül újabb olvasótábor tódul a világhálóra, a 18 év alatti diákok, akik elsősorban szórakozásra és kapcsolattartásra használják a webet, a közösségi portálok, a játékoldalak, a képgalériák oldalait keresik fel.

A nap utolsó és talán legfontosabb csúcsidőszaka este 7 és 10 óra között van. Ekkor éri el a csúcsot a közösségi portálok látogatottsága, nagyobbrészt a 35 év alatti nőknek köszönhetően. A partnerkereső oldalak is esténként a legzsúfoltabbak. Férfitöbbség jellemzi ilyenkor is ezeket a site-okat, azonban az esti órákban kétszer annyi párkereső nő van jelen, mint a nap bármely más időszakában. A nap végi kommunikálás népszerű csatornája a chat, elsősorban a 16–30 éves korosztály körében. A nyugodtabb esti órákban jut idő az apróhirdetések, az árinformációs és aukciós oldalak böngészésére. A használt autók, a műszaki cikkek, számítógépek árát döntően a férfiak tanulmányozzák, míg az egyéb rovatokban a nők is szívesen keresgélnek, így nyár elején különösen igaz ez a szabadidős ajánlatokra.

A diákok jellemzően az esti órákban jutnak szabadidőhöz, így nem csoda, hogy leginkább ilyenkor interneteznek, méghozzá kifejezetten aktívan. Figyelemre méltó adat, hogy a televíziós főműsoridőben internetezők fele 25 év alatti, ez azt mutatja, hogy az internet elsősorban a legfiatalabbak körében jelent komoly kihívást a tévécsatornáknak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik