Üzleti tippek

OM Audit: 2007. május

A májust kis képzavarral a telekommunikációs szektor köztéri virágzásának is nevezhetnénk. Elképzelhető, hogy az is a tavasz jótékony hatásának a következménye, hogy az eddigi gyakorlattól eltérően meglehetősen sok, s viszonylag sok vegyes – azaz több standard médiatípust tartalmazó – kampány valósult meg. A következő hónapoktól várjuk a választ arra a kérdésre, hogy a tervezési szokások kezdenek-e megváltozni, vagy csupán egy különleges hónapot köszönthettünk-e.

A homogén citylight felületeket használó reklámozók esetében felállított toplistában két telekommunikációs, valamint három bankszektorbeli hirdetést találunk, a lista élén pedig egy médiaszereplő áll, s a fent említetteken kívül jelen van három önálló márka is. Ezzel szemben az óriásplakátok esetében erősödni látszanak a kereskedelmi láncok, annak ellenére, hogy eddig is nagy szeletet hasítottak ki a teljes közterületből. Májusban négy kereskedelmi lánc is bekerült a legnagyobb felületszámú hirdetők közé, ráadásul nem is kis darabszámú hirdetésekkel.

A vegyes kampányok tekintetében a vizsgált hónapokban már a bevezetőben említettük, miszerint igen nagy felületszámú, s nem kevés kampányt találunk, főként a telekommunikáció területéről. A toplista második fokán foglal helyet a gazdasági minisztérium lakossági energiatakarékossági ötletbörzéje, s befutó volt még két önálló márka, valamint egy az adózást el nem siető állampolgároknak egyszerű eligazodást mutató kampány a felajánlható egy százalék jótékony célra való hasznosítására.

A Full Monitoring módszertana:

A Full Monitoring az OM Audit havi rendszeres felmérése, amelynek adatgyűjtése minden hónap 6-a és 11-e közt készül. Az adott periódusban az OM Audit felmérői meglátogatják az összes ismert tulajdonosú standard (euro és avenir méretű óriásplakátok, citylight és midilight berendezések, magnum és backlight felületek és a hirdetőoszlopok) magyar közterületi hirdető eszközt, s azok minden felületét lefényképezik. Ezek alapján a kutatók minden felületen azonosítják az oda kihelyezett kreatívot, s kiegészítő információkkal ellátva helyezik be egy lekérdező szoftverrel könnyen elemezhető adatbázisba.

A felmérés teljes körű, azaz mintavételi hibája nincs. Ugyanakkor természetszerűleg nem tartalmazza azokat a kéthetes hóközi kampányokat, amelyek még nem voltak kiragasztva a felmérési időszakban. Ugyanezen okból a késve kiragasztott kampányok adatai is csak részben jelennek meg az adatbázisban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik