Üzleti tippek

Politikusok hízlalták a reklámcégeket

A Magyar Reklámszövetség elkészítette éves nettó reklámköltésbecslését, és idén először a szövetség a direkt marketing reklámköltés bevonásával készített egy alternatív reklámtortát is.

A számok szerint tavaly szerényen, mintegy 5,8 százalékkal növekedett a magyar reklámpiac az egy évvel korábbihoz képest.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) adatai szerint a 2006-os reklámtorta jóval kisebb, mint amennyit a TNS listaáras összesítése mutat: míg a TNS adatai szerint tavaly 538,3 milliárd forint volt a költés, addig az MRSZ 176,3 milliárdosra becsüli a tényleges, nettó reklámköltést. Ez 5,8 százalékos növekedést jelent a szövetség 2005-ös évre kiadott adataihoz képest. (A TNS adatai szerint a teljes évet tekintve 7,2 százalékos volt a bővülés 2005-höz képest)

A reklámtortában továbbra is a televízió vezet: 72 milliárdjával 40,8 százalékot foglal el. Az év legdinamikusabban fejlődő ágazata azonban a közterület és az internet volt: az előbbi 15,2-ről 19 milliárdra, míg az utóbbi 6,1-ről 9,7 milliárdra növelte bevételét. A közterületi reklámoknak négyévente van igazi szezonjuk. Az MRSZ sajtótájékoztatóján elhangzott: ilyenkor a politikai pártok költése nagyon megemeli az árakat, a többi hirdető ilyenkor inkább kivár. Ennek egyrészt az árak ideiglenes emelkedése az oka, valamint az, hogy sok cég nem szeretne keveredni a politikai reklámokkal.

Idén először az MRSZ a direkt marketing reklámköltés bevonásával készített egy alternatív reklámtortát is: az „újrafelosztott” piacon a maga 28,7 milliárd forintos és 14 százalékos szeletével az ágazat a harmadik dobogós helyet foglalja el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik