Üzleti tippek

Egyre több fiatal vásárol bankkártyával az interneten

Az internetes vásárlás lehetőségével a 18-30 éves fiatalok 16 százaléka él jelenleg, de ez az arány jelentősen, akár 19 százalékponttal is növekedhet a jövőben.

A Magyar Fiatalok Pénzügyi szokásai elnevezésű tanulmányt a Xallis Consulting piackutató társaság végezte 2006-ban 400 magyar kártyahasználó fiatal kérdőíves megkérdezésével, a MasterCard felkérésére. A 14-30 éves korosztály tagjai közt végzett reprezentatív kutatást 15 mélyinterjú egészítette ki.

A tanulmány szerint a vizsgált 18-30 éves korosztály 81 százaléka használ betéti kártyát, jóllehet a hitelkártya birtokosok aránya ebben a szegmensben mindössze 6 százalék. A fiatalok a kártyahasználat során 57 százalékban készpénzfelvételre, 48 százalékban vásárlásra, 36 százalékban mobilfeltöltésre veszik igénybe a plasztikkártyát. Az internetes vásárlás lehetőségével jelenleg a megkérdezettek 16 százaléka él, de ez az arány jelentősen növekedhet a jövőben – világít rá a tanulmány, mely szerint a fiatalok az életkoruk előrehaladtával egyre szívesebben használják a bankkártyák ezen funkcióját.

– A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a magyar fiatalok körében jelentős mértékben, akár 19 százalékponttal is növekedhet az internetes kártyahasználat népszerűsége – mondta Gauder Milán, a MasterCard Europe kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere.

A tanulmány összegzése alapján az internetes vásárlás lehetősége a középiskola után kezd fontossá válni, hiszen a fiatalok leggyakrabban egyetemi, főiskolai tanulmányaik elején kezdik aktívan használni a folyószámlát és a bankkártyát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik