Üzleti tippek

Cash flow-menedzsment üzleti hitelkártyával

A magyar kkv-szektor képviselőinek 81 százaléka hallott már a vállalatok számára kifejlesztett hitelkártyáról. Ám mindössze 25 százalékuk használja a vállalati plasztik nyújtotta szolgáltatásokat – derült ki a MasterCard felméréséből.

A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar kis- és középvállalati szektor képviselői elsősorban a bevételek és fizetési kötelezettségek eltérő ütemezéséből eredő nehézségek megoldására használják az üzleti plasztikot.

A MasterCard üzleti hitelkártyák segítségével a vállalkozások lehetőséget kapnak arra, hogy jól elkülönítsék személyes és üzleti költéseiket, egyszerűsíthetik a könyvelési folyamatokat, intézhetik a külföldi költések áfa-visszatérítését – közölte Zdenek Houser a MasterCard Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A felmérés szerint a vállalatok, vállalkozások nagy részénél a tulajdonos és/vagy az ügyvezető hozza meg a kártyaigényléssel kapcsolatos döntést. A megkérdezettek szerint nagy többségben ők, valamint a pénzügyi vezetők használják majd a plasztikot, de az esetek 5-10 százalékban az árubeszerzők is fizethetnek céges kártyával.

A válaszadók többsége szerint az ideális üzleti kártya nem tartalmaz rendelkezésre állási jutalékot a hitelkeretre vonatkozóan, SMS-visszajelzést küld a tranzakciókról, valamint különböző kedvezmény- és pénzfeltöltő (rebate) programok is társulnak hozzá. A legkevésbé fontosnak talált szolgáltatások között voltak a VIP, valamint a pontgyűjtő hűségprogramok. A felmérés kimutatta, hogy amennyiben megszületik a döntés az üzleti hitelkártya igénylésről, a vállalatok 85 százaléka annál a banknál teszi meg az első lépést, amely pénzintézetnél a cég számláját is vezeti.

„A MasterCard piaci tapasztalatai szerint a jelenleg üzleti kártyát használó kis- és középvállalatok többsége elégedett a termékkel. A kutatás célja az volt, hogy kiderüljön számunkra, milyen módon közvetíthetjük ezen előnyöket a legsikeresebben az üzleti kártyával még nem rendelkező cégek felé. A felmérés megmutatta, hogy a válaszadók 16 százalékának vagy még nem ajánlották fel a vállalati hitelkártyát, vagy egyáltalán nem ismerik az üzleti plasztikban rejlő lehetőségeket.

A válaszadók 54 százaléka ugyanakkor téves információk birtokában van: azt gondolják, hogy az üzleti kártya túl költséges, csupán néhány kártyaelfogadóhely létezik, és a kártyával rendezett költések nehezen követhetők nyomon. Az eredmények alapján megállapíthatjuk, hogy a MasterCard tájékoztató tevékenység útján jelentős eséllyel érhet el újabb cégeket. Ezért célunk, hogy minél több információt adjunk át az üzleti kártya használatáról, előnyeiről, minél hatékonyabban oszlassuk el a kártyáról alkotott előítéleteket és előtérbe helyezzük a kártyahasználat előnyös és hasznos tulajdonságait” – mondta Zdenek Houser.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik