Üzleti tippek

Magyarra vált a Music Television

Hamarosan magyarul sugározza műsorát hazánkban a Music Television – mondta lapunknak az MTV Europe marketing- és rendezvényigazgatója, Macky Drese, aki a március végi gerillamarketing-konferencia alkalmával látogatott hazánkba.

Macky Drese

(34)

Az Oxfordi Egyetemen végzett, médiakarrierjét az NBC-nél kezdte sales munkatársként 1995-ben. Ezt követően a BBH ügynökséghez került, és a grafikai részleg felállításáért felelt. Hét éve, 2000-ben csatlakozott az MTV rendezvény- és marketingcsapatához. Csoportvezető lett, majd részt vett az MTV marketingtevékeny- ségének professzionális „kereskedelmi házzá” alakításában. 2005 közepe óta az MTV Europe marketingvezetője.

– Mi a célja a magyar nyelvű sugárzásnak?

– Az MTV a közelmúltban regionális alapokra helyzete struktúráját és működését. Nézőinket közvetlenebb módon szeretnénk elérni. Azt akarjuk, hogy érezzék: az MTV programjait kifejezett számukra alakítjuk ki. Emellett a hirdetői lehetőségek és igények is indokolttá teszik és megkívánják ezt a lépést. Ennek keretében az MTV Magyarországon is sales house-zá kíván válni, amely portfóliójában több csatornát tömörít majd.

– Változik a műsorstruktúra is?

– Szeretnénk egy új szegmenst teremteni az MTV-nek Magyarországon. Megtalálni azt a réteget, amely keresi a zenetévét, ugyanakkor a Viva Tv nem az ő stílusa. Ami a változásokat illeti, a palettán marad számos nemzetközi szinten sugárzott program és show-műsor, de ezek mellett fontos szerepet kapnak a helyi tartalmak mind a zenei választékot, mind a nyelvet illetően.

– A kampányban nemzetközi
szinten már bevált eszközökhöz nyúlnak, vagy azt az itthoni szakemberekre bízzák?

– Nem hiszünk abban, hogy egy mondjuk Londonban elkészített kampányt kellene a magyar piacon felhasználnunk. Én nem szólok bele, hogy milyen eszközöket használnak majd a magyar munkatársak, de természetesen mindenben segítem őket. Ez vonatkozik ötletekre, javaslatokra, és mivel számos csatornaindítást megéltünk már, bőven van tapasztalat és kreatív „minta” amire támaszkodhatnak. Az Egyesült Államokban például erőteljes gerillakampányt használtunk az MTV2 indulása előtt. Ilyesmire sor kerülhet Magyarországon is, de egy meglepő, ellenkampánynak álcázott megoldást sem tartok elképzelhetetlennek.

– Miben különbözik az MTV marketingtevékenysége más márkákétól?

– Azt hiszem, hogy bizonyos termékek és márkák esetében hasznos, ha mindenütt ugyanazt az egy fő üzenetet sugározzák. Azonban az MTV esetében ez egyátalán nem mondható el, hiszen több csatornát működtetünk a világ számos országában, ráadásul különböző társadalmi rétegek alkotják célcsoportjainkat. Ezért óvatosan kell bánnunk a brandinggel és az üzenetekkel. A marketingtevékenységünk másik különlegessége, hogy kerüljük az imázshirdetéseket, valamint az olyan reklámszlogeneket, mint a „nézd az MTV-t, az MTV a nyerő csatorna stb…”. Sokkal inkább a tartalom marketingjében bízunk. Mindig igyekeztünk tréfás szpotokkal, programokkal feltűnni, azonban minden népnek saját humora van, így szinte mindenhol külön hangsúlyt fektetünk erre.

– Lépést tud-e tartani az MTV a mobiltartalmak terjedésével, fejlődésével?

– Rugalmasan kezeljük ezt a szegmenst, és persze mi is igyekszünk jelen lenni ezen a területen. Mára világszerte több mint 40 programunk nézhető mobiltelefonon. A cél az, hogy minden eszközön a megfelelő tartalmat sugározzuk. Mindez természetesen befektetést kíván mind a szakértői gárdát, amely ezeket a tartalmakat létrehozza, mind a technológiát illetően, amelyek hozzáférhetővé teszik őket. Ezzel együtt, bármilyen sokan is hangoztatták a közelmúltban, hogy a mobil-televíziózás a hagyományos tévézés végét jelenti, nem hiszem, hogy ezek az eszközök háttérbe fogják szorítani a hagyományos tévénézést. Végtére is, kinek lenne kedve kanapéján ülve a mobiltelefon képernyőjén bámulni kedvenc műsorát?

Ajánlott videó

Olvasói sztorik