Üzleti tippek

Kozmetikázott Avon reklámok

admin
admin

2007. 04. 17. 14:48

A GVH szerint Magyarországon másképp hatnak a kozmetikumok, ezért az Avon-t 20 millió forintra büntette.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa megállapította, hogy az Avon Cosmetics Hungary Kft. 2006. év első félévében több termék hatékonyságával kapcsolatban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatásokat tett közzé. A GVH az Avont jogsértő magatartásáért 20 millió forint versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta.


Az eljárásban az Avon katalógusait vizsgálták. A cég a 2006/1. – 2006/7. számú katalógusaiban közzétett tájékoztatások közül több tartalmazott az adott termék hatékonyságára vonatkozó állítást, amelyet a klinikai tesztelés során nyert százalékos mértékkel támasztottak alá.

A tájékoztatások alapjául szolgáló hatékonysági vizsgálatok azonban nem Magyarországon kerültek lefolytatásra. A tájékoztatások tartalmának meghatározása során az Avon figyelmen kívül hagyta azt a körülményt, hogy egyes országok, illetőleg földrajzi területek között eltérés van a bőrtípus vonatkozásában.

A hazai fogyasztók számára tehát más földrajzi területen, más klimatikus viszonyok között, más páratartalomban élő, más étkezési szokásokkal bíró népesség körében elvégzett vizsgálatok eredményei nem adnak a valóságnak megfelelő tájékoztatást az adott termék hatékonyságáról.

Az Avon nem vitatta a GVH azon megállapítását, hogy a kozmetikai szerek esetében nem várható el egy élethosszig tartó hatás. Ugyanakkor az Avon egyes tájékoztatásai a fogyasztók számára azt az üzenetet közvetítették, hogy a termék hatását nem rövid távon fejti ki. A reklámok hosszabb ideig tartó hatást sejtettek, amely állítás nem felel meg a valóságnak – áll a GVH közleményében.

A GVH által felkért szakértő több termék esetében a fentieken túlmenően további kifogásokat fogalmazott meg. Ezzel összefüggésben a GVH az „Anew Clinical szérum a lézer pontosságával” és az „Ageless Results bőrfiatalító krémcsalád” termékek elnevezésében a „lézer pontosságával”, illetve „a bőrfiatalító” kifejezés alkalmazását a határozat kézhezvételétől számított 6 hónap elteltével megtiltotta, mivel ezek a kifejezések is alkalmasak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.

A GVH az Avont jogsértő magatartásáért 20 millió forint versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta. A bírság összegének megállapítása során a GVH tekintettel volt arra, hogy az Avon lehetőséget ad a termékekkel elégedetlen fogyasztók számára a készítmény visszaadására, illetőleg késznek mutatkozott a kifogásolt tájékoztatások tartalmának megváltoztatására.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.