Üzleti tippek

Bankoknak dolgozik az egykori garázscég

Az információs terminálok és ügyfélirányító rendszerek gyártásával, illetve forgalmazásával foglalkozó Onlinet az idén nettó 900 millió forint árbevételt ér el, szemben az egy évvel korábbi 603 millió forinttal: a cég adózás utáni nyeresége tavaly 40 millió forint volt, az idén pedig várhatóan 60 millió forint lesz.

Wortmann Ádám, a cég egyik tulajdonosa és ügyvezetője elmondta: Magyarországon 800-900 ügyfélirányító rendszer működik, ennek felét az Onlinet szállította, s ezzel piacvezető ezen a területen. Kezdetben más cégek termékeit forgalmazták, de aztán saját fejlesztésbe kezdtek, s ma már gyártatnak és üzemeltetnek is ilyen gépeket. Az Onlinet fejleszti a rendszerek szoftvereit is.

Garázscég volt

A garázscégként induló társaságot három magyar magánszemély alapította 2001-ben, s 2003-ban 20 millió forint árbevételt ért el. A cégnek jelenleg 50 alkalmazottja van. A cég tavaly megalapította az orosz és román leányvállalatát: a terv az, hogy cégnek 2010-re minden volt térségbeli szocialista országban legyen értékesítési irodája.

Az eseményen részt vett Jánosi Zoltán, az MKB képviselője is, aki a cég ügyfélhívó rendszeréről elmondta: tavaly év elején vásároltak a cégtől terminálokat. Aláhúzta: nem sorszámosztó rendszerről és készülékekről van szó, hanem a hatékony munkaszervezést segítő berendezésekről. A rendszer nemcsak az ügyfelek várakozási idejét csökkenti, hanem például egyből olyan ügyintézőhöz irányítja őket, aki meg tudja oldani a problémát.

Már tanácsadócég is van

A mintegy 80 millió forintba kerülő rendszer 66 MKB-fiókban működik, s még további kettőbe szerelik be. Ezzel teljessé válik a használata a bankon belül. Az Onlinet az idén megalapította tanácsadó cégét, amelynek az a feladata, hogy támogassa a berendezések és a szolgáltatás értékesítését.

Számítások szerint, ha az első tíz magyarországi bank vásárolna ügyfélirányító rendszert, akkor mintegy 1500-at lehetne eladni. Ha azonban azt is figyelembe vesszük, hogy hány cégnek, szervezetnek lenne ügyfélirányító rendszerre szüksége, akkor ennek a többszöröse is eladható a piacon. Az Onlinet jelenleg egyebek mellett a CIB, a Raiffeisen és az MKB teljes fiókhálózatának ügyfélirányítását üzemelteti.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik