Üzleti tippek

Megvágták a Bricostore-t

Az áruházlánc reklámújságjában több hibát is talált a GVH. A rossz tájékoztatás több millió forintjába kerül az üzemeltetőknek.

A GVH Versenytanácsa szerint a Bricostore Hungaria Beszerzési Kft., valamint a Bricostore Hungaria Barkácsáruház Kereskedelmi Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A két vállalkozás tavaly kiadott reklámújságjaiban néhány termék áráról nem megfelelően tájékoztatta vásárlóit, emiatt 2-2 millió forint bírságot kell fizetnie.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a versenyfelügyeleti eljárás során megállapította, hogy a két eljárás alá vont társaság tavaly több ízben is megtévesztette fogyasztóit – áll a hivatal közleményében.

A „Májusi Vásártér” című reklámújságban a Hauraton Recyfix gyeprács, illetve az Adria Kombi merevfalú medence akciós árát a valóságnál kedvezőbben tüntették fel a 2006. április 26. és május 15. közötti időszakban. A medence esetében ugyanebben a kiadványban a „Kert, szabadidő 124 oldalon” című reklámkatalógusra hivatkozva azt is ígérték, hogy a reklámozott ár az akció keretében március 22-től július 31-ig érvényes.

A „Fűtés Magazin” című reklámújságban a 2006. szeptember 13. és október 16. közötti időszakra hirdetett Tanagra kandalló tekintetében a két vállalkozás azt a látszatot keltette, hogy a reklámozott áron nemcsak a kőburkolatot, hanem a vasból készült tűzteret is megkapja a vásárló. Mindezek miatt a Bricostore Hungaria Beszerzési Kft.-nek és a Bricostore Hungaria Barkácsáruház Kereskedelmi Kft.-nek egyaránt 2-2 millió forint bírságot kell fizetnie.

A bírság összegének alapja a reklámköltség volt. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a győri áruházban limitált mennyiségben ugyan, de a meghirdetett áron adták a gyeprácsot, azaz a fogyasztói panaszokat elfogadták, és megfelelő módon kezelték.

A versenyhatóság azonban nem tekintette enyhítő körülménynek, hogy a reklámújságok hátlapján „Az esetleges nyomdai hibákért felelősséget nem vállalunk” szöveg szerepel. Az eljárás alá vontak ugyanis nem mentesülhetnek a versenyjogi következmények alól azzal, hogy saját nyilatkozatot tesznek.

Minden vállalkozástól elvárható, hogy reklámkatalógusainak nyomdai anyagát kellő gondossággal ellenőrizze a terjesztés megkezdése előtt – szögezte le a GVH. Jóllehet a Bricostore Kereskedelmi Kft.-t 2000-ben egyszer már elmarasztalta a GVH, ezt mégsem értékelte súlyosbító körülményként. A legutóbbi versenyjogsértés óta ugyanis már több mint öt év eltelt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik