Üzleti tippek

A magyar médiacsászárok magánélete

Az átlag magyar médiás családcentrikus, ha éppen nem utazik, akkor squashol, és gyakran megfordul a Marketing & Média szerkesztőségének környékén.

Hobbi nélkül a kiégés gyorsabb és látványosabb; a lényeg a lelkesedés valamiért, ami más, mint a mindennapok sokszor lélekölő rutinja. Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség elnöke így foglalja össze a munkán kívüli élet szükségességét. De vajon a napi munkaidő után mivel töltik az idejüket a média, a marketing és a reklám világában dolgozók? Megkérdeztünk néhány szakembert a hobbijáról, szabadidős elfoglaltságáról, kedvenc szórakozóhelyeiről, éttermeiről. Kíváncsiak voltunk, hogy vannak-e kifejezetten felkapott sportok vagy szórakozóhelyek a „médiás diaszpóra” körében. Lelőjük a poént: vannak.

Csonttörések

Hol ehet szakmabeliekkel?


Amennyiben ebédelő médiás-reklámos szakemberekbe szeretne botlani, akkor a – szerkesztősé- günknek is helyt adó – Montevideo Irodapark, Kolosy tér, Lajos utca által határolt aranyháromszögben érdemes bóklásznia, ott is főleg a Leroy a leginkább felkapott. Ezt egyrészt a környéken felülreprezentált média- és reklámcégek – amelyek úgy tűnik, kedvelik a kihívást jelentő parkolást –, másrészt a miattuk a város más részeiből is idesereglő kollégáik okozzák. Egy jó kis médiás celebspottingért esténként a Liszt Ferenc térre érdemes menni, de megéri elnézni a Bazilika felé is.

Tudta-e…?

Amennyiben hozzánk hasonlóan elbizonytalanodott a necuke és okimono kifejezés hallatán: az előbbi miniatűr japán faragványt, az utóbbi elefántcsont szobrot takar.

A legtöbbször említett éttermek és szórakozóhelyek listája

Arcade
Café57
Castro
Cha-cha-cha
Jam Pub
Leroy (Óbuda)
Menza
Montevideo Irodapark menzái
Oscar
Wasabi

A sportágak népszerűségi listáját toronymagasan vezeti a squash. A megkérdezettek közül többen is fallabdáznak, vagy ha nem, akkor is ezt említették tipikus médiás-marketinges testmozgásként, egyesek szerint manapság ez némileg visszaszorította a teniszt. Szabályt erősítő kivétel Ablonczy Ákos, a Klubrádió kereskedelmi és marketingigazgatója, aki gyerekkora óta versenyszerűen teniszezik, tavaly például megnyerte a közgazdászok bajnokságát és párosban a Menedzserek Országos Szövetségének versenyét.

Szabó Ákos, az Index értékesítési és marketingigazgatója, illetve Guttengéber Csaba – aki a közelmúltban igazolt át az RMB-től a Danubius Rádió értékesítési vezetőjének – a búvárkodás elkötelezett híve. Utóbbi ezt utazgatással köti össze (főleg Ázsia felé), de ha bajba kerülne, akkor riaszthatná mentőbúvár-képesítést is szerzett indexes kollégáját. Időnként víz alá merül Bartucz László, a Danubius első embere is, bár ő annyiféle sportot űz, amennyinek felsorolása meghaladná e cikk kereteit. Zanzásítva: sziklát és hegyet mászik, szörföl, mountainbike-ozik. „Gyűjtögetem a forradásokat és csonttöréseket, általában egy orvosi vizsgálathoz a felvételi lapra nem szoktak kiférni az adatok” – utal a fentiek „mellékhatására” Bartucz.

A hegymászást Toperczer Attila, az MTV promóció/új üzletágak vezetője szintén kedvencei közé sorolja, de az extrémebb elfoglaltságai között tartja számon azt is, hogy rendszeresen kijár az MTK meccseire. „Sok helyen cégesen mennek síelni” – mondja Fischer András, a T-Online tartalomszolgáltatási igazgatója, aki megemlíti, hogy annak idején a Danubiusnál ők is így tettek. Sőt, úgy tudjuk, pár hete a komplett Mediaedge:cia is hasonló „osztálykiránduláson” vett részt.

Nálunk, úgy tűnik, nem túl népszerű a golfozás. Várdy Zoltán, a Tv2 kereskedelmi igazgatója Amerikában ugyan megtanult golfozni, de itthon nem nagyon talál partnert ehhez. Egyes médiás férfiak gyenge pontja az autó. Az OmnicomMediaGrouptól leköszönt Macher Szabolcs egy Land Rover Defender terepjáró büszke tulajdonosa, Bartucz László egy Subaru Imprezával jár extrém sportolni, Kerti Attila, a Maximize ügyvezetője pedig egy vele egyidős (34 éves) Buick Riviera felújításán fáradozik.

Az utazás szeretetét említette talán a legtöbb megkérdezett. „Nyolcéves korom óta Egyiptom-rajongó vagyok, bármit szívesen olvasok, nézek, hallgatok ezzel kapcsolatban” – mondja Pénzes Anna, a MediaSpirit Consulting ügyvezetője. Sokan említették ideális hosszú hétvégés célpontnak a belföldi wellnesshoteleket, például a Hotel Azúrt Siófokon vagy a bükfürdői Radisson SAS Birdlandet.

Gyerekes sport

Amikor a hobbijuk után érdeklődtünk, több családos szakember is a gyerekeit említette, akik lekötik minden szabadidejüket. A korábban a lakberendezésért és a táncért rajongó Horváth-Magyary Nóra, a K&H Bank kommunikációs igazgatóságának vezetője szabadidejének nagy részét ma már négyéves kisfia tölti ki. „Új hóbortként fedeztem fel magamban a kényszeres mesekönyv- és mese-CD-vásárlást” – teszi hozzá. Gulyás Jánosnak, a Young & Rubicam ügyvezetőjének például van ugyan vitorlása, de öt gyermeke mellett manapság nem sok ideje jut használni. „Amúgy freerider hódeszkás lennék” – mond azért egy extrémitást. A művészi vénájú „habostortás” Weiler Péter amikor nem a családjával vitorlázik, akkor könyvborítókat tervez, de most éppen háromdimenziós grafikái kiállítására készül.

A gasztronómiai szekció hívei közül Szabó Ákos elszántan gyűjti a vörösborokat, de még nem sikerült annyit betáraznia, hogy tartósan egy tucat fölött maradjon a gyűjtemény. Papp Zsuzsa, a Publicis ügyvezető igazgatója pedig a fűszereket és szakácskönyveket is a kedvencei közé sorolja, de van necuke- és okimonógyűjteménye is. (Szómagyarázatot a Tudta-e…?-ben talál.)

A PHD Hungaryt vezető Vernyik Imre blogol és fotózik, illetve fejébe vette, hogy filmet forgat az Alaszkában élő nagybátyja medvevadász kalandjairól. Nagy Bálintnak pedig klasszikus zenei rádióműsora van a Radiocafén, „ami egy ilyen műsor létrehozásával kereskedelmi adó létére kicsit missziót is teljesít”. A Pannon Lapok Társasága stratégiai ügyvezetőjének, Kázmér Juditnak más missziója van: elkötelezett kutyavédő. „Legutóbb a MédiaLOG udvarán találtam egy nyakörv nélküli kutyát, és kerestem neki gazdát” – mondja a Sirius állatmenhely egyik legaktívabb segítőjeként.

Távoli célok

A MindShare-t irányító Somlói Zsoltról köztudott, hogy feleségével kortárs műtárgyakat vásárol. Apukája régen bélyegeket gyűjtött, innen indult a vonzalom. „Nem tudok rajzolni, zenét szerezni, az én kreatív produktumom a gyűjtemény” – említi Somlói, aki műtárgyai egy részéből kiállítást szervezett a Vízivárosi Galériában. A szakember szerint egy Rippl-Rónai- vagy Gulácsy-kép megvételéhez nem kell nagy tálentum, a kortársak közül viszont igazi kihívás megtalálni azt, aki mondjuk 30 év múlva felkapott művész lesz.

Szintén lelkes gyűjtő Hanák Tamás, a Népszabadság hirdetési igazgatója, de ő menetrendekre (repülő, hajó, vasút) vadászik. Az 1956-os nyári MÁV-menetrendben például a szakmájába vágó érdekességet is talált, néhány olyan hirdetés formájában, mint amilyen az „ebédeljen a Kiskundorozsmai Földműves Szövetkezet éttermében” szlogenű.

A Republic Advertising & Branding ügyvezetője, Barna Tamás pár éve a móka kedvéért vásárolt egy távcsövet a MédiaMarktban, ez mára komoly hobbivá nőtte ki magát, olyannyira, hogy az Amatőr Csillagászok Körének elnökségi tagja lett. Manapság már kifejezetten profi technikával figyeli az égitesteket. „Ez egyfajta lelki egyensúlyt ad, olyan, mintha relaxálna az ember” – ecseteli a csillagászat előnyeit Barna Tamás. A „holdfogyatkozást nézte-e?” kérdésünkkel sikerült megnevettetnünk a republicos vezetőt, mint kiderült, ez meglehetősen kommersz eseménynek számít még az amatőr csillagászok körében is.

Vannak, akik gyakorlatilag a hobbijukban is dolgoznak. Kázmér Judit például a kutyamenhely kommunikációjában segédkezik, de legutóbb EU-pályázat segítségével egy ivartalanítási projektet is szervezett. A budakeszi lokálpatrióta hírében álló Simon Zsolt pedig egy helyi félnapos farsangi mulatság köré olyan kommunikációs támogatást hozott össze, hogy az Pest megyei rendezvénnyé nőtte ki magát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik