Üzleti tippek

Éva utcára került

Sztármentes női lapot dobott piacra a Marquard Média.

Az Éva magazin a 30 év fölötti nőknek készül, ez körülbelül 800 ezer nő, közülük nagyjából 600 ezernek gyermeke van – mondta a kiadó vezetője, Margaret Ann Dowling. Mivel az ő érdeklődésük már különbözik a fiatalabbakétól, ezért nem lesznek a lapban csontsovány modellek, sem pedig sztárok. Dowling szerint a tervezés során megkérdezett nők sem hiányolták ezeket.

A termékfejlesztés egy éve során összesen 20 millió forintot költöttek el. A névválasztás során 96 nevet vizsgáltak, de végül a koncepciónak megfelelően a legszélesebb rétegekhez szóló változatot keresték, így estek ki például az idegen hangzású nevek. Árban is ezt a koncepciót követték: a piackutatás során a megkérdezettek 6-800 forintot adtak volna a lapért, végül még ennél is kevesebbet, 495 forintot határoztak meg eladási árként. Az ígéretek szerint ezt nem is fogják emelni.

Nemcsak tapasztalt újságírók dolgoznak a lapnál, de fiatal újságírók kinevelésével is foglalkoznak majd az ex-Cosmopolitanos Pócsik Anita által vezetett szerkesztőségben.

A lapban a magazinpiacon megszokottnál hosszabb cikkek vannak, és a témák között nemcsak a szórakozás, hanem a kultúra is megjelenik – hangzott el a lap bemutatóján. Dowling szerint a lap célcsoportja elsősorban a konyhában és az ágyban olvas, itt pedig nem olyanok a fényviszonyok, hogy a fényes papírra nyomott szövegeket könnyű legyen olvasni. És a fényes papírra nyomtatott, úgynevezett glossy magazinokkal sem akartak konkurálni, ezért választottak végül egy drága matt papírt a belső oldalakhoz. Ez a papír mindössze 50 grammos, tapintásra mégis vastagnak tűnik.

A tervek szerint 65 ezer példányban fogják kinyomtatni a lapot, és ebből 52 ezer fog a standokra kerülni. A lap bevezetését 150 millió forintos marketingkampány kíséri majd.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik