Üzleti tippek

Kicsúszott Vágó István

A valaha közkedvelt kvízműsor a múlt héten nem jutott be a 10 legnépszerűbb műsor közé. Gonda Péter, a műsor producere szerint azonban a műsor 4:1 arányban verte az Aktívot, és ez ebben az idősávban kiváló teljesítmény.

Más szempontból is rossz hetet zárt az RTL Klub: a konkurens TV2 ugyanis hat műsorral került be az első tízbe. Az RTL a Barátok Közt első helyezésével (2,2 millió néző), a Gálvölgyi-show 4. helyével (1,8 millió), a Fókusz 7. és a Cobra11 10. helyével vigasztalódhat.

Legalábbis a 4 év fölötti tévénézők körében. Ha azonban a kereskedelmi tévék számára érdekes 18-49 éves korosztály kedvenc műsorait vizsgáljuk, fordított a helyzet: a TV2 Hősök című sorozata lett a legnézettebb kerek egymillió nézővel, az RTL Klub viszont hat műsorral szerepel a toplistában (a Gálvölgyi-show 2. helyezése érdemel némi figyelmet közülük).

A TV2 öröme azonban nem lehet teljesen felhőtlen: az Egy a száz ellen című új kvízjáték a 15. helyen mutatkozott be, a kereskedelmi célcsoportban még rosszabb a helyzet, ott csak a 18. lett. Szintén csalódás lehet a saját gyártású műsorok között zászlóshajónak számító jégrevű, a sztárok a jégen. Ez a műsor ugyanis a négy év felettiek körében az ötödik legnépszerűbb lett, a 18-49 korosztályban azonban a megalázó 21. helyen végzett. Így a nagy költségvetésű produkciók nem hoztak akkora sikert, mint a készen vásárolt műsorszámok.

A reklámértékesítés terén az MTV számára mondanak sokat a számok. Az affinitásindexnek nevezett mérőszám szerint a kereskedelmi célcsoportban a királyi televíziónak 50 pontos volt az eredménye, míg a 18-59 éves nők között már ennek másfélszerese, azaz 75 pont. A TV2 is jól áll az utóbbi célcsoportban, ott 113 pontot értek el, ez bevételi oldalon sokat lendíthet a csatorna pozícióin, különösen, hogy ezzel az értékkel legyőzték a 107 pontos RTL Klubot. A kereskedelmi célcsoportban fordított a helyzet, ott a TV2 csupán 87 pontot ért el.

Összességében az látszik, hogy a TV2 nagy költségvetésű műsorai viszonylag rosszul teljesítettek. Vigaszt jelenthet azonban az, hogy az MTV számára is fontos célcsoport, a családi bevásárlást intéző nők egyre jobban kedvelik az adót.


Gonda Péter, a Legyen Ön is milliomos! producere fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a lista elején 19:30 után kezdődő, illetve hétvégi műsorok vannak. Ezek az időpontok pedig hagyományosan rengeteg nézőt ültetnek a tévé elé, így az ilyenkor sugárzott műsorokat még akkor is többen nézik, ha az elvárások alatt teljesít.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik