Üzleti tippek

Médiaoktatás kisgyerekeknek

A magyarországi általános iskolák számára is hozzáférhető lesz a Médiatudor elnevezésű ingyenes médiaismereti oktatási segédanyag.

A nemzetközi kezdeményezés célja, hogy az alsó tagozatos tanulókat a reklámok megértésére, valamit kritikus és tudatos fogyasztói magatartásra nevelje – közölte Pócsik Ilona, a program hazai felelőse.


A Médiatudor 6-–11 éves gyermekek számára készült nonprofit médiaismereti program elindításának célja, hogy a gyermekeket megtanítsák arra: miként értsék, értékeljék és értelmezzék a reklámokat – mondta Pócsik Ilona, a MediaSmart Hungary Oktatási Kht. elnöke. Közölte: a Media Smart néven kidolgozott programot 2001-ben indították el az Egyesült Királyságban, és azóta még öt országban vezették be.

A program várhatóan április végétől lesz hozzáférhető az iskolák számára. A tananyag, amely a tanári kézikönyv és a feladatlapok mellett oktatófilmet is tartalmaz, regisztrációt követően bármely oktatási intézmény által ingyenesen megrendelhető a Médiatudor weboldalán, a www.mediatudor.net címen, vagy közvetlenül a kht.-től.

Pócsik Ilona hangsúlyozta: a kezdeményezés egy igazi társadalmi összefogás, ugyanis abban részt vállaltak a médiumok, kutatóintézetek és reklámoztatók is.

Kós Éva médiapszichológus, az oktatói csomag magyar változatának elkészítését felügyelő szakértői bizottság elnöke arról beszélt: a 4 és 14 év közötti magyar gyerekek napi mintegy három órát tévéznek. A legtöbbet az országos földi sugárzású kereskedelmi csatornákat nézik, így információk és reklámok özöne éri el őket – jegyezte meg.

A program fontossága kapcsán rámutatott arra, hogy a gyerekek számára sokáig nem állnak össze az események történetekké, és a valóság és a fikció között nagyon nehezen tudnak különbséget tenni.

Az oktatási csomag feladatlapjai segítségével a gyerekek megismerik a reklám és a média gazdasági-ipari működésének természetét, megértik a reklámok formai jellemzőit, valamint a tananyag segít, hogyaz igazság, a valóság megítélési szempontjait jobban figyelembe vegyék.

Brassói Sándor, az Oktatási és Kulturális Minisztérium főosztályvezető-helyettese közölte: a program élvezi a tárca teljes körű szakmai támogatását. Az egyedi kezdeményezés kívülről támogatja az iskola világában azt, hogy a gyerekek tudatos fogyasztókká váljanak – mondta.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik