Üzleti tippek

Netező buszvezetők

A döntéshozók felé is jobban el kell adni a BKV-t – említ egyet céljai közül Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója, aki e-mail címet adna minden dolgozójának.

Regőczi Miklós kedvencei

Tévéműsor: Helyszínelők
Újság: Élet és Irodalom, Magyar Narancs, Time
Rádió: radiocafé 98.6
Könyv: Søren Kierkegaard: Vagy-vagy
Film: Lora, Kontroll
Zene: Bëlga, Zámbó Jimmy
Hobbi: foci, ulti, tarokk

– Néhány hete érkezett csak a BKV-hoz, de azt egyből nyilvánvalóvá tette, hogy mélyreható reformokat szeretne véghezvinni a kommunikáció terén. Mi volt eddig a probléma a közlekedési vállalat kommunikációjával?
– Az, hogy nem volt kommunikációs igazgatója a cégnek. A felső vezetésben, aki közlekedésmérnök, az nem szükségszerűen ért a kommunikációhoz, sőt valószínű, hogy nem. A menedzsment dolga, hogy hagyja tevékenykedni a hozzáértőket, teremtse meg a hatékony munka feltételeit. Az új vezérigazgató munkába állása óta ez történik.
– A fentiekből adódott például a Combino-ügy is?
– Az nem kommunikációs probléma volt. A Combino-ügyhöz a BKV-nak semmi köze nincs. Ott az volt a gond, hogy egy választási kampány kellős közepén történtek az események.
– Az utasok számára a legfontosabb, hogy megfelelő színvonalú szolgáltatást kapjanak a pénzükért. A BKV-val kapcsolatos panaszok általában nem a cég PR-ját érintik. Amennyiben a jövőben jobban kommunikálnak, az javíthatja a vállalat megítélését?
– Akkor jó a szolgáltatás, ha sokan utaznak, mert elégedettek az utazás körülményeivel. Ehhez mi kell? Az, hogy a vállalat hatékonyabban gazdálkodjon, és a politika adjon forrásokat. Mikor ad a politika forrásokat? Akkor, ha prezentáljuk nekik, hogy mire lenne az utasoknak szüksége. A döntéshozóknak magát a céget is el kell tudni adni. Egy Combino nagyságú projekt nem a BKV elhatározása. Politikai döntés, hogy szánnak-e erre több tízmilliárd forintot vagy sem. Ugyanez a helyzet a sokmilliárdból épülő négyes metróval is. Ekkora beruházási költségeket a BKV soha nem tud kitermelni.
– A reformra szoruló területek között említette a belső kommunikációt is. Ez mit takar?
– Meg kell újítani az intranetünket, a belső újságunkat, de alapfeltétel az is, hogy minden alkalmazottunknak legyen e-mail címe. Aki nem irodában dolgozik, az ingyenes terminálokon keresztül tudna hozzáférni a világhálóhoz…
– S biztos, hogy mondjuk a trolibuszvezetők majd szörfölni akarnak?
– Ha van ingyenes internet és olyan információkat kapnak, ami számukra érdekes, akkor használni fogják.
– Az internet világánál maradva: az egyik első javaslata a BKV honlapjának megújítása volt. Miért pont itt kezdte a reformokat?
– A legkönnyebben itt lehet látványos eredményeket elérni, hiszen napi 30 ezer egyedi látogatónk van. Ezzel benne vagyunk a top 15-ben, és viszonylag kevés pénzből felhasználóbarátabbá lehet tenni a honlapot. Eddig a magas látogatottság ellenére nem volt például hirdetés az online felületen. Március 1-jétől méri az oldalt a Webaudit, onnantól fogva lehet majd hirdetni is. Ez persze csak az egyik a sok kis lépés közül.
– Mi lesz a következő?
– A BKV-ról nagyon sok hír jelenik majd meg. Eddig kissé defenzívában voltunk, de most már figyelünk arra, hogy mindig legyen valami, ami hírértékű a média számára. Csak egy példa: az idén lesz 120 éves a villamos- és a HÉV-közlekedés, ehhez is kapcsolódnak majd programok.
– Néhány éve a székesfehérvári városmarketing iroda vezetője volt. Sikerült valami maradandót létrehoznia ebben a pozícióban?
– Talán azt, hogy Fehérvárnak volt a legjobb városmarketingje az országban. Hozzánk tartozott a turizmus, a rendezvényszervezés, a kommunikáció a befektetőkkel. Készítettünk arculati kézikönyvet, létrehoztunk honlapot idegen nyelvű befektetői információkkal. Ma már ez nem nagy szó, de mindez 1999-ben volt, amikor ezzel kitűntünk a többi megyei város közül. Az akkor felépített csapat mind a mai napig együtt dolgozik, s erre külön büszke vagyok.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik