Üzleti tippek

Rádió művelt embereknek

admin
admin

2007. 02. 19. 12:40

A múlt szerda óta tartó próbaüzem után hétfőn megkezdte működését a 90.9 jazzy zenei rádió. Reklámkampányuk szerint mvelt, szenvedélyes emberekhez szólnak. Értékesítési stratégiájuk szerint pedig a jól kereső emberekre.

Suri Imre, a Magyar Jazz Rádió Kft. ügyvezetője, az egyik tulajdonos arról beszélt, „elsősorban szerelemből”, a műfaj iránti rajongásból indították el a 24 órában műsort sugárzó adót, amely javarészt populárisabb zenékkel várja hallgatóit. Most a 4-5 százalékos hallgatottság, hosszabb távon pedig ennek duplája a cél – mondta. A rádió indítása mintegy százmillió forintos befektetést igényelt, ám azzal számolnak, hogy az első év után nullszaldós lesz a működésük.

Mint mondta, hazai kutatások szerint a jazzrajongók négyötöde felsőfokú végzettségű, és ugyanekkora köztük a felső- és középvezetők, vállalkozók aránya, márpedig nincsen olyan rádió ma a piacon, amely pont ennek a – luxuscikkeket venni szerető és tudó – rétegnek szólna: erre alapozzák reklámstratégiájukat.

Az eseményen elhangzott az is: a 90.9 jazzy közműsor-szolgáltatóként működik, így hatpercnyi reklámot sugározhat óránként, ami feleannyi, mint amennyit kereskedelmi versenytársai leadhatnak. A tulajdonosok azonban arra építenek: nem a reklámok mennyisége, hanem minősége lesz az, ami növeli hirdetési bevételeiket.


Suri Imre, a Juventus Rádió egykori promóciós igazgatója szerint ez is elegendő lesz ahhoz, hogy a rádió az első évben nullszaldós legyen, míg a második évtől már nyereségre számítanak.


A reklámidő értékesítését a nemrég alakult Target Média végzi. A korábban kereskedelmi igazgatóként szintén a Juventus Rádiónál dolgozó Nagy Tamás elmondta, hogy már az első naptól kezdve van hirdetőjük, ami ritkaságnak számít rádiós berkekben.


Antal Zoltán, a rádió egyik tulajdonosa biztosított az adó bevezető reklámkapmpányához 200 darab közterületi reklámtáblát. Antal ugyanis a Pannon Plakát tulajdonosa is, így a cég tábláin volt hetekig látható az “intelligens emberek”, “szenvedélyes emebrek” és a “művelt emberek” feliratú kampány. Ezen kívül más marketingaktivitást nem terveznek – tudta meg lapunk.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

2871252 06/13/2016 US soldiers during a stop of the US armed forces in Riga in the course of the Dragoon Ride II of the Saber Strike-2016 international exercise. Taisija Voroncova/Sputnik
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.