Üzleti tippek

Letiltották a belga lapok a Google-t

admin
admin

2007. 02. 13. 19:58

A Google médiacéget egy brüsszeli bíróság kedden eltiltotta attól, hogy belga újságcikkeket, fotókat szerepeltessen internetes oldalain az érintett kiadóvállalatok előzetes engedélye nélkül. Ez a döntés szakértők szerint precedens-értékű lehet.

A belgiumi francia nyelvű lapok érdekeit védő cég, a Copiepresse egy évvel ezelőtt indított pert a Google ellen, azt követelve, hogy csak az érintett kiadók előzetes engedélyével kerülhessenek fel a Google oldalaira a belga cikkek, s hogy az érintett médiacégeknek a Google ezért fizessen is.

Szeptember elején a brüsszeli bíróság ítéletben kötelezte az amerikai vállalatot, hogy internetes keresőprogramjának belga oldalairól távolítsa el a Copiepresse-hez tartozó lapok cikkeit, fotóit, ábráit, s magas összegű bírságot szabott ki, ha ez nem történne meg. (Minden egyes nap késlekedésért a Google-nak 1 millió eurót kellett volna fizetnie.) Az amerikai cég újabb eljárást kért, s ez ért véget a most kedden meghozott ítélettel: eszerint a közlési tilalom a szerzői jogok miatt továbbra is érvényes, de a pénzbírság összegét csökkentették, azaz késlekedés esetén napi 25 ezer euróban szabták meg.

A Copiepresse szerint még három héttel ezelőtt is mintegy 960 ezer “tiltott” cikk szerepelt a Google archívumában. Márpedig ez nyilvánvalóan komoly veszteség a belga lapkiadóknak: az egyik legtekintélyesebb belgiumi francia nyelvű napilap, a Le Soir például a korábbi lapszámok letöltéséért pénzt kér az internetezőktől, míg a Google-nál az érdeklődők ingyen nézhetik meg a hetekkel korábbi cikkeket.


Szerkesztőségünk tapasztalatai szerint azonban több heti- és napilap megoldotta ezt a feladatot, és korábbi cikkeik nem olvashatók el a Google-on keresztül sem.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.