A shortlistre jutott cégek feladata a Borsodi 2007-es kommunikációs stratégiájának kialakítása volt. A színvonalas munkák közül végül a McCann Erickson pályázatát ítélték a legjobbnak, akivel egyéves szerződést köt a sörgyár.
A 2006 őszén indult tender első fordulójában a meghívott ügynökségeknek egy, a Borsodi Sörgyár másik márkáján szimulált piaci feladatot kellett megoldania. A továbbjutó három ügynökséghez a második fordulóban csatlakozott a Borsodi márka kreatív munkáin eddig dolgozó Young&Rubicam. Feladatuk a Borsodi 2007-es stratégiájának és kommunikációjának kialakítása volt. A McCann Erickson, a Young&Rubicam és az Akció kreatív koncepcióit fogyasztói kutatáson tesztelte a megbízó, mely eredményekre támaszkodva hozta meg döntését. A Borsodi Sörgyár Zrt. egyéves megbízási szerződéssel a McCann Ericksont választotta a Borsodi sörcsalád kreatív ügynökségének.
„Le voltunk nyűgözve az ügynökségek lelkesedésétől és profizmusától. Nagyon kedvező kép alakult ki bennünk a magyar reklámügynökségi piacról.” – mondta Mészáros Zsolt, a Borsodi Sörgyár Zrt. nemrégiben kinevezett marketing igazgatója. „Nem volt könnyű meghoznunk a végső döntést, hiszen mindhárom ügynökség kimagasló munkát végzett. Többszintű szempontrendszer alapján mérlegeltünk, végül a McCann Ericksonra esett a választás.”
A Young&Rubicam elmúlt tíz évi munkájának köszönhetően nem kevesebb, mint 24 kreatív és hatékonysági díjat nyert a márka, köztük Cannes-ban Kreatív Oroszlánt – Magyarországon eddig egyedüliként a legújabb kori reklámtörténelemben.
Átélte, ahogy az albánok kiábrándultak a kommunizmusból és a kapitalizmusból is
Lea Ypi könyvben beszélte el gyerekkorát a sztálinista albániai diktatúrában, és azt a sokkot, amelynek következtében meg kellett kérdőjeleznie, amiben hitt. Az írónő elmeséli, miért írta a könyvét egy berlini ruhásszekrénybe zárva, illetve milyen élményeket szerzett bevándorlóként Olaszországban. Interjú.