A bank szerdai közleménye szerint a mutató ugyan mínusz 69 pontról mínusz 61 pontra javult, a visszafogott emelkedés elsősorban annak tudható be, hogy bár a megkérdezett vállalkozások a makrogazdasági környezetben zajló tendenciákat pozitívnak ítélik, ezek fogyasztói piacra gyakorolt hatása a várakozások szerint a következő évig biztosan nem jelentkezik majd.
Egyértelmű korreláció mutatható ki a vállalatméret és a bizalmi index értéke között: a kisebb “családi” vállalkozások a legpesszimistábbak, míg a nagyobb cégek körében az elmúlt 3 időszakot tekintve magasabb az index. Ennek oka az, hogy a nagyobb vállalatok (árbevétel: 300-700 millió forint/év) tudják leginkább értékelni a javuló makrogazdasági eredményeket, míg a kisebb vállalatok (árbevétel: 0-100 millió forint/év) érzékenyebben reagálnak a fogyasztói piacot befolyásoló megszorító intézkedésekre.
„Dőlnek össze a házak, állva lehet szarni a gazban” – kampányriport az időközi választásra készülő Dombóvárról, ahol a Fidesz „nagyon-nagyon be van ágyazva”
Időközi választást tartanak ma Dombóváron és környékén. Az induló politikusokat és választókat kérdeztünk.