Üzleti tippek

Erősebb magyar exportot vár Tajvan

A Tajvanba irányuló export bővítésére bíztatja a magyar vállalkozásokat az ország budapesti képviseletének vezetője.

A diplomata szerdán Egerben az egri bor lehetséges exportjáról folytatott megbeszéléseket a Hevesi megyeszékhelyen. Ezt követően sajtótájékoztatón James Lee rámutatott: az elmúlt évben az 570 millió dollár értékű kétoldalú kereskedelemből mindössze 70 millió dollárral részesült a magyar fél.

Csökkent a magyar kivitel

A magyar kivitel 2006-ban még csökkent is a megelőző előző évi 124 millió dolláros szinthez képest – tette hozzá a képviseletvezető. Közlése szerint, miközben a távol-keleti ország évente 70 millió dollár értékű szőlőbort exportál, addig mindössze 42 ezer dollárnyi magyar bor jelent meg a tajvani piacon.

A helyzet javítása érdekében a tajvani kereskedelemfejlesztési szervezet 9 ingyen standot biztosít a magyar vállalkozásoknak a tajpeji nemzetközi élelmiszeripari vásáron, hogy megismertethessék termékeiket a tajvani fogyasztókkal.

Szlovákia magyar termékkel csábított

Chein Kuo Tao, a tajvani kereskedelemfejlesztési szervezet, a TAITRA budapesti képviselője megemlítette, hogy három évvel ezelőtt Szlovákia bemutatkozott a kiállításon, az általuk kínált fő termék a tokaji bor, illetve a libamáj volt. Ennek az lehet a következménye, hogy a két tradicionális magyar termék szlovák termékként rögzül a tajvani fogyasztók tudatában – mutatott rá.

Ebben a helyzetben arra bíztatják a magyar vállalkozásokat, hogy bátran jelentkezzenek a 23 milliós, fizetőképes piacon – mondta az üzletember. Tajvan az elmúlt évben 430 milliárd dolláros kereskedelmi forgalmat bonyolított le, ami a 16. helyet biztosítja számára a világon. Ugyanakkor az ország rendelkezik a negyedik legnagyobb összegű, 262 milliárd dollár értékű valutatartalékkal.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik