Üzleti tippek

Bezárattak egy iraki tévéadót erőszakszítás miatt

admin
admin

2007. 01. 01. 18:40

Az iraki kormány betiltotta egy népszerű független televíziós csatorna adásának iraki sugárzását felekezetközi erőszak szítása miatt hétfőn, két nappal azután, hogy Szaddám Huszein volt diktátor felakasztása feldühítette szunnita arab híveit.

A dubaji székhelyű as-Sarkíja nevű tévéállomás egy Londonban élő iraki üzletember birtokában van, az adó saját közlése szerint független irányvonalat követ, számos nézője azonban úgy véli, hogy az Irakban kisebbségben lévő szunniták álláspontját képviseli.


Abdul Karim Kalaf belügyminisztériumi szóvivő közölte, hogy az iraki kormány rendeletétben az adás sugárzásának végleges beszüntetéséről döntött. – “Számtalanszor figyelmeztettük őket, hogy ne sugározzanak hamis híreket, amelyek szítják a feszültséget Irakban” – mondta a szóvivő, nem részletezve, hogy milyen hamis hírekről beszél.


A kérdésre, miszerint a rendelkezést vajon az as-Sarkíja tudósítása váltotta-e ki Szaddám Huszein kivégzéséről, Kalaf kijelentette: az elmúlt három napon a csatorna az erőszak, a felekezetközi feszültség szítása felé vezette az embereket.


Nem ez az első eset, hogy az iraki kormány lecsap a médiára. A belügyi tárca novemberben bezáratott két másik állomást, amiért Szaddám Huszein ítéletének kihirdetése nyomán állítólag erőszakot szított. Korábban az al-Dzsazíra és az al-Arabíja hírtelevíziók bagdadi irodáit is egy hónapos bezárásra ítélték.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.