Üzleti tippek

Egye inkább az interneten tájékozódnak a vásárlók

admin
admin

2006. 12. 22. 11:45

Magyarországon a vásárlási döntésekre az európai átlagnál jobban hat a fogyasztókra a tévében és nyomtatott sajtóban látható hirdetés, valamint egy márkáról vagy vállalatról szerzett korábbi tapasztalat. Ugyanakkor a vásárlási döntésekben világszerte egyre nagyobb szerepet játszik az interneten beszerezhető információ.

Az ACNielsen piackutató vállalat 41 országban, az internet-használók körében végzett felméréséből kiderül, hogy a hagyományos médiareklám minden harmadik megkérdezett magyar felnőttet befolyásolja, amikor hitelfelvételre vagy valamilyen banki szolgáltatás igénybe vételére készül. Mp3 lejátszó, mobiltelefon, divatos ruházatai cikkek vagy súlycsökkentő termékek vásárlásánál is legalább minden negyedik válaszadó figyelembe veszi a tévében vagy újságokban látott hirdetéseket. Az európai átlagos mutatók ennél alacsonyabbak.

Másik magyar sajátosság, hogy nálunk többet számít egy márkával vagy céggel kapcsolatos korábbi saját tapasztalat, mint más európai országokban. Autót vagy mobil telefont ugyanis a magyar válaszadók 44-44 százaléka szerez be úgy, hogy támaszkodik előző vásárlásainak élményeire. A bankválasztásnál minden harmadik, nyaralás vagy szabadidő szervezésénél minden negyedik felnőtt veszi figyelembe előző élményeit.

Az internet-használók világszerte, így Magyarországon is kimagasló arányban élnek a lehetőségekkel, hogy körülnézzenek a web-en, mielőtt döntenek vásárlásaikról. Nyaralás vagy szabadidős program előkészítésénél a netezők 71, banki szolgáltatás igénybe vétele és hitelfelvétel előtt 63, illetve 62, mobil telefon vagy mp3-as lejátszó vásárlását megelőzően 60 és 57 százaléka néz körül a világhálón.

A világhálón hozzáférhető vásárlási információk Magyarországon az internethasználók egyelőre alacsony, mindössze 25 százalék körüli aránya miatt nem érvényesülnek olyan hatékonyan, mint általában a vizsgált országokban.

Autóvásárlásnál a megkérdezett magyarok legtöbbjét a márka vagy a gyártó cég jó híre befolyásolja. Ékszernél és divatos ruházati cikknél a kirakat a tájékozódás legfontosabb forrása.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. június 19.
Szorosan egymásra záródva parkolnak a gépjárművek a főváros VII. kerületének egyik mellékutcájában. A furgon néhány centiméteres távolságot hagyva állt be az előtte és mögötte álló járművek közé.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.