Üzleti tippek

Váratlan publicitás

admin

2006. 12. 17. 10:43

Három évvel ezelőtt próba-szerencse alapon indult az Üzlet & Siker pályázatán a Bonn Magyarország Elektronikai Kft., s elsőre elnyerték a Minősített Vállalkozás-címet – mesélte dr. Kazi Károly ügyvezető igazgató. Másodszor már bizakodtak, és ismét sikerült nyerniük. Még inkább bizakodtak tavaly, de akkor sajnos nem nyertek. Az idén már visszafogottabb várakozással készültek, de sikerült.

Amikor először nyertek a pályázaton, az olyan publicitást jelentett a cégnek, ami nagyságrendekkel felülmúlta várakozásaikat, mondja dr. Kazi Károly. Az elnyert minősítéssel és a rólunk megjelent cikkekkel kapcsolatban sorra kapták a gratulációkat, teljesen váratlan helyekről is.

Cégnévjegy


Név: Bonn Magyarország Elektronikai Kft.
Alapítva: 1991. 05. 20.
Cégvezetők: dr. Kazi Károly (ügyvezető igazgató), Mirk Zoltán (cégvezető), Solymosi János (marketingvezető)
Profil: Mikrohullámú és rádiófrekvenciás áramkörök, modulok, rendszerek kutatás-fejlesztése, valamint saját fejlesztésű eszközök gyártása, forgalmazása
Árbevétel (millió Ft): 2004: 430,2; 2005: 593,7
Alkalmazottak száma: 2004: 34; 2005: 38
Működési terület (földrajzilag): árbevételük több mint 60 százaléka hazai értékesítésből származik, ezenkívül a világ 18 országában van képviseletük.
Eddig három alkalommal indultak a pályázaton, 2003 és 2004-ben elnyerték a minősítést.

A pályázat során készült versenyképességi gyorsauditban a cégvezetés számára az volt a meglepő, hogy látszólag semleges, hasonló minősítésekben laikus számára lényegi összefüggést nem mutató, nehezen számszerűsíthető kérdéssorra adott válaszok alapján mennyire részletes, több területre kiterjedő minősítés készíthető. Természetesen jó érzés volt látniuk, hogy cégük majdnem minden területen átlag feletti értékelést kapott, de úgy érzik, nem a legproblémásabbnak jelzett „célkitűzések” mutató a cég legfejlesztendőbb területe, míg az erősségükként kiemelt „minőségszemlélet” terén van még mit javítaniuk. Mindezek ellenére a megfogalmazott javaslatokkal az utolsó szóig egyetértenek.

A minősítés elnyerésének pozitív hatásairól már szereztek tehát tapasztalatokat. A „jó sajtó” mellett természetesen ők maguk is mindent megtesznek annak érdekében, hogy eldicsekedhessenek a díjjal, mondja dr. Kazi Károly. Az előző két díj emblémája is megtalálható valamennyi információs anyagukon, a weboldaltól kezdve a termékkatalógus-CD-ig.

A hazai kkv-k nemzetközi versenyképességéről dr. Kazi Károly úgy vélekedik: kellő önbizalom, színvonalas termék és annak megfelelő menedzselése esetén jó eséllyel indulnak. Versenyképességüket az általában elismert magyar szellemi teljesítőképességen túl a hazai munkabérek egyelőre alacsonyabb szintje is erősíti. Sajnos mindkettő a versenyképességet csökkentő irányba látszik mozogni: a nemzetközi mércével mérve is magas szintű oktatás forráshiány miatt a fennmaradásért küzd, s közben a munkabérek (a terhekkel kiegészítve) lassan elérik az EU-s színvonalat. A jelenlegi gazdasági szabályozók sem támogatják kiemelten a kkv-k nemzetközi szereplését. A nemzetközi piacon versenyképes termékekkel megjelenni képes kkv-knak extra engedményeket, támogatást lehetne adni, ezt teszik nagyon sok, nálunk fejlettebb országban is.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.