Üzleti tippek

Tíz tipp tartalomkezelésre

Múltkor a tudásmenedzsment-rendszerek építéséhez adtunk ötleteket, most az elektronikusan előállított tartalmak kezeléséhez vannak tippjeink.

Amennyiben a cég vállalati honlapjának frissítésén és megújításán gondolkodik, remélhetőleg különösen hasznosnak találja majd gyakorlati tanácsainkat.

A felhasználó fejével

Képzelje magát a felhasználó helyébe! Felmérések szerint a legjobb honlapok pontos, egyszerű felépítésűek, segítik a látogatót az információ beszerzésében. Számos vállalati honlap baja, hogy erősen érződik rajta a programozói gondolkodás: itt a tartalom csak „kitölti felületet” a webszerveren futtatott szkriptek és adattáblák között. Ennek megfelelően időnként bonyolult felépítésű, nyakatekert linkhálózaton keresztül juthatunk el a minket érdeklő tartalomhoz. A barátságos, „csiribiritől mentes”, egyszerűen kezelhető felület és valóban logikus felépítés a számítástechnikában kevéssé jártas látogatónak is lehetőséget ad a gyors eligazodásra. Az elégedett látogató pedig visszajön.

Vonja be munkatársait!

Pszichológus, grafikus dizájner, onlinemarketing-szakértő, programozó, rendszergazda, projektmenedzser, vállalati értékesítő – ideális esetben mindenkinek van valamilyen elképzelése arról, hogy a cég külső-belső életében miképpen lehetne aktív kommunikációs eszközt építeni az internetes megjelenésből. Az első hallásra furcsa megoldási javaslatok idővel a vállalat arculatának egyedi stílusjegyeivé válhatnak, ez különleges hozzáadott értéket teremt.

Ingyenes szolgáltatások

A világhálón jelenleg azok az oldalak a legnépszerűbbek, ahol a felhasználók ingyenes szolgáltatásokat vehetnek igénybe. Ingyenes online szakmai tanácsadás például segíthet eloszlatni a vásárlói kétségeket. Ez közelebb hozza az ügyfeleket a vállalathoz, ezért megtérülő beruházás. Termékleírások, dokumentációk, kiegészítő információk, online értékesítési megoldások, felhasználói fórumok, odafigyelő online ügyfélszolgálat, online értékesítési pontok létrehozása mind-mind segíthet az ügyfelek elégedettségének növelésében.

Legyen innovatív!

Tudjon meg minél többet a cég honlapjának látogatóiról! Elemezze rendszeresen a látogatottsági statisztikákat és naplófájlokat! Az eredmények alapján érdemes az oldalak felépítését és tartalmát a felhasználók igényeihez alakítani. Ahol nagyobb látogatottságot mér, azt érdemes lehet fejleszteni és kiegészíteni további tartalommal. Ezzel elkerülheti, hogy a céges honlap a látogatók számára érdektelen, szürke információk halmaza legyen.

Apró figyelmességek

Az oldal megépítése során válasszon olyan technológiai megoldásokat, amelyek növelik a felhasználók komfortérzetét. Ha például regisztrációhoz kötött oldalra lép a látogató, a regisztráció szorítkozzon a minimális információkérésre. Senki sem szeret többoldalas kérdőíveket kitölteni: amilyen hasznos lehet egy-egy ilyen kérdőív tartalma, ugyanannyira el is riaszthatja a látogatót. Beállítás szerint jegyezze meg a kitöltött oldalakat, tegye lehetővé, hogy a visszatérő látogatót korábban érdeklő tartalmak kerüljenek előtérbe.

Vállalati blog

Különbözzön versenytársaitól! Az Egyesült Államokban lassan önálló iparággá nő a webes naplók írása. A tematikus oldalak egyfelől az adott témakör (termék, szolgáltatás) iránt érdeklődő látogatókat is az oldalra vonzzák, másfelől felületet adnak a cég személyes, egyedi és emberközeli megjelenítésére. A cégvezetők személyes gondolatai számos új érdeklődő figyelmét felkelthetik a vállalat és tevékenysége iránt. A vezetői blogolás egyik legnagyobb értéke lehet, hogy a cég „hivatalos csatornáit” kikerülve, első kézből lehet vele üzeneteket eljuttatni a fogyasztókhoz és médiához. Az USA-ban számos nagyvállalat alkalmaz ma már szakértőket a blogok tematikus tartalmainak továbbfejlesztésére. A webes naplók olcsó, egyszerű eszközei lehetnek a cég szolgáltatásaival vagy termékeivel kapcsolatos tevékenységek személyesebb bemutatásának.

Gondoljon a biztonságra!

A rendszer lelkét jelentő informatikai infrastruktúra biztonsági oldalról is átgondolt tervezése, a felhasználói jogosultságok ellenőrzött struktúrája, a biztonsági frissítések folyamatos kontrollja, a rendszeres biztonsági másolatok készítése önmagában meghatározó mértékben növelheti a biztonságérzetet. Jó tisztában lenni azonban azzal, hogy tökéletes informatikai védelem napjainkban sem létezik.

Csak a szükségest!

Sok bosszúságtól kímélhet meg ügyfelet, munkatársat egyaránt, ha az oldal egyes részei aktívan integrálódnak a vállalat adott szervezeti részeihez. Készítsen az egyes termékeknek, szolgáltatásoknak külön aloldalakat! Ne tegyen fel se túl sok, se túl kevés tartalmat! A túl sok információ elriaszthat, a túl kevés szegénnyé teszi az oldalt. Ideális, ha az oldalak egyszerű felépítésűek, szellősen áttekinthetők, az egyes szekciókban mégis széleskörűen válogathatunk a letölthető tartalmak között.

Multimédiás megjelenítés

Habár ma még a szöveges információ a meghatározó tartalmi forma az interneten, a közeli jövő jelentős változásokat hozhat e téren. A szélessávú internet elterjedése a multimédiás tartalmak, videók, audioanyagok nyilvánvaló térhódítását vetíti előre. A vállalattal kapcsolatos multimédiás tartalmak letölthetősége (például: reklámfilmek, termék-összefoglalók, egyéb bemutatók), egyszerű megjelenítése növeli a látogatók komfortérzetét!

Teszteljen és javítson!

Egy összefüggő vállalati tartalomkezelő rendszer átgondolt technológiai és tartalmi felépítése lehet egyszerű feladat és nagyon bonyolult is. Akármilyen megoldást is válasszon végül, érdemes figyelmet fordítani a folyamatos tesztelésre és fejlesztésre. Ezzel elősegítheti a hibák kiszűrését, támogatja az innovatív megjelenési formák és fejlesztési lehetőségek korai felismerését.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik