Üzleti tippek

Hisznek a sikerben

admin
admin

2006. 12. 17. 10:40

Az Agrofeed Kft.-t 2001-ben alapították a premixgyártásban és -kereskedelemben sokéves tapasztalatot szerzett szakemberek. Az elmúlt öt évben a vállalat felépítette piacát és csapatát. A vállalkozás fejlődésére jellemző, hogy a kezdeti gyors felfutást követően jelenleg is 50 százalék feletti éves árbevétel-növekedést produkál. Öt év alatt az Agrofeed Kft. Magyarország egyik legjelentősebb premixgyártójává vált.

2005-ben a cég megépítette az ország legújabb, modern premix és prestarter takarmánygyártó üzemét Szalkszentmártonban. Termékeinek és szolgáltatásainak minősége nemcsak Magyarországon, hanem a kelet-európai piacokon is ismert és elismert. Oroszországban és Ukrajnában saját disztribúcióval, leányvállalatokkal van jelen. Ezeken a piacokon a legnagyobb nyugat-európai gyártókkal szemben veszi fel sikeresen a versenyt.
„Az idén azért indult az Üzlet & Siker pályázatán az AgroFeed Kft., mert szerettük volna ismételten megméretni magunkat a nagy létszámú mezőnyben” – mondja Csitkovics Tibor ügyvezető igazgató. Titkon abban bíztak, hogy esetleg fődíjasok is lehetnek tavalyi teljesítményükkel, de a kategóriagyőzelemnek is nagyon örülnek.

Cégnévjegy


Név: AgroFeed Kft. Alapítva: 2001 Cégvezető: Csitkovics Tibor, Szekeres István (mindketten ügyvezető igazgatók)
Profil: Haszonállateledel-gyártás (állati takarmány és takarmányelőkeve- rék-gyártás) Árbevétel: 2005: 2 806 210
2006: 4 700 000
Alkalmazottak száma: 80 Működési terület: Magyarország, Oroszország, Ukrajna, Belorusszia, Moldávia, Szlovákia, Románia 2005-ben is minősített vállalkozás címet nyert.

A minősítés során kapott audit adott pozitív és negatív információkat is. Az ügyvezetőnek az a véleménye, hogy ez a fajta kérdőíves felmérés csak korlátozottan alkalmas a tényleges kép megismeréséhez, mivel nem nyújt elég támpontot, és nem vizsgálja mélységükben a vállalati folyamatokat. Az elnyert díj kapcsán Csitkovics Tibor azt emelte ki, hogy az mind a vállalat dolgozói körében, mind a partnereknél javítja a megítélésüket, és nekik maguknak is fontos az elismerés, hogy lássák, helyes úton járnak.

Arra a kérdésre, hogy vajon eséllyel indulnak-e a honi kkv-k a nemzetközi versenyben, Csitkovics Tibor ezt válaszolta: „Ha a társaságnak van stratégiája, terméke, korlátozott mértékű tőkéje és elszántsága, mindenképpen érdemesnek tartom a részvételt a nemzetközi piacon. Hiszünk a sikerben, annál is inkább, mivel az AgroFeed Kft. értékesítésének 55–60 százaléka exporttevékenységből származik.”

A gazdaságpolitikai megszorításokról szólva annyit mondott, hogy azok mindenképpen negatívan befolyásolják a kkv-k helyzetét, mégpedig elsőlegesen a növekvő adó- és költségterhelés miatt. A jelenlegi erős versenyben óriási jelentősége van még az egyszázalékos adóterhelés-változásnak is, a növekvő finanszírozási költségekről már nem is beszélve. A belpolitikai feszültség lehetséges gazdasági hatásaira is kitért, az AgroFeedet elsősorban az árfolyamkockázat érinti. Hozzátette: szeretnék, ha a helyzet rövid távon megoldódna, mivel ez jótékonyan hatna a hosszú távú üzletmenetre.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

A Facebook logo is seen on an iPhone in this photo illustration on November 20, 2017. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.