Üzleti tippek

Toplisták

Top 25 hirdető

Az Unilever átvette a márkatoplista vezetését októberben, bár sokat nem tett ezért, pusztán tartotta a szeptemberi 1,8 milliárdos költését. A korábbi hónapok listavezetője a Procter & Gamble több mint egymilliárd forinttal költött kevesebbet ebben a hónapban, és ezzel a harmadik helyre csúszott vissza.

Meglepő módon egy autós cég, a Ford Hungária októberi büdzséje is alulról verdeste a milliárdos szintet. A cégnél úgy tűnik, vérszemet kaptak, és az év végi hajrában még egy lapáttal rátesznek. Az év első kilenc hónapjának összesített újautó-eladásai alapján ugyanis a Ford 20 százalékos növekedéssel a harmadik helyre ugrott, ezzel megelőzte az enyhén csökkenő eladású Skodát. A Renault-nál már érthetőbb, hogy miért költöttek ebben a hónapban 570 milliót, hiszen szeptemberig 11 százalékos csökkenést kellett elkönyvelniük a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Top 25 márka

Az önkormányzati választások végeztével visszatért az élet rendje, és újra a Pannon egyik terméke lett a márkatoplista első helyezettje. Egyébként az idei összesített toplistát még mindig az MSZP „márka” vezeti. A kormánypárt a Fidesszel együtt idén több mint ötmilliárd forint értékben jelent meg a különféle médiatípusokban, ami vélhetően net-net áron sem lehet kis összeg. A sajtó az MSZP, a plakátcégek pedig a Fidesz idei megaköltését fogja jövőre visszasírni.

Szokatlan módon egy film, a Szabadság, szerelem foglalja el a lista hetedik helyét, 270 milliós reklámbüdzsével. A közelgő tél előszele, hogy szintén a sokat reklámozott márkák között található egy köhögéscsillapító is. A mozit, mint médiumot októberben sem árasztották el a filmek előtti reklámok, a legnagyobb volumenben Vilmoskörtét hirdettek a multiplexekben.

A Magyar Postánál úgy tűnik, arra az álláspontra jutottak, hogy nem a legjobb módja a személyi kölcsönük propagálásának, ha lézernyomtatóval készített ismertetőt, nejlon staneclibe téve kitesznek a csekkbefizető ablak fölé. Ennek megfelelően az állami mamutcég októberben 200 millió forintos tévékampánnyal toppant be az eddig bankok uralta piacra.

Top 25 szektor

Az elmúlt hónap után újra rekordot döntött az élelmiszer szektor, közel nyolcmilliárdos költéssel. Összehasonlításképpen januárban még „csak” hárommilliárd forintért reklámozták magukat. A gyógyászati termékekre fordított összeg kétmilliárd forinttal haladja meg a szeptemberit. Jelenleg ez még a szokásos szezonális ingadozásnak tekinthető, érdemes lesz azonban jövő év elején is figyelemmel kísérni a szektor költését. Médiaszakemberek szerint ugyanis a patikaliberalizációval a vény nélkül kapható gyógyszerek hirdetői lehetnek jövőre a – vélhetően nem túl pezsgő – reklámpiac motorjai.

A dübörgő gyógyszeriparral szemben az italos cégek május óta hónapról hónapra kevesebbet költenek. Az idei csúcsot jelentő 3,9 milliárdos havi büdzsé után, októberben már csak 1,6 milliárdot szántak hirdetésekre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik