Üzleti tippek

Jazzrádió a piacon

Jövő év elején új rádió kezdi meg a sugárzást Budapesten. Neve egyelőre nem publikus, azt viszont már tudni lehet, hogy kizárólag a jazz zenére specializálódik az adót jegyző Magyar Jazz Rádió Kft.

Elsősorban az igényes zenét szerető fővárosi hallgatókat szeretnék megnyerni – mondta el lapunk érdeklődésére a társaság felelős vezetője, Suri Imre. Hangsúlyozta: reményeik szerint üzletileg is sikeres lehet a vállalkozás. Az adó működését egyébként a reklámbevételekből kívánják finanszírozni. Az FM 90,90-es frekvenciára többen pályáztak. A jelöltek között volt a Magyar Katolikus Rádió Alapítvány is.

Az Országos Rádió és Televízió Testületnél (ORTT) idén eddig összesen 26 jogosultságra lehetett kandidálni, amelyből tizenhat pályázat már lezárult. A médiahatóság jelezte, hogy 2006 végéig további hét frekvenciáért lehet jelentkezni.

Budapesten jelenleg mintegy 30 adó fogható, számuk pedig országszerte meghaladja a 160-at. Szakértők szerint a piac túlzsúfolt, emiatt nem igazán kifizetődő dolog újat indítani. A rádiók nehézségeit érzékelteti a Rádió Deejay megszűnése. A tulajdonos olasz Gruppo Espresso azért nem hosszabbította meg az adó idén lejáró műsorszolgáltatási szerződését az ORTT-vel, mert az adó már régóta pénzügyi gondokkal küszködött.
A hazai rádiók tavaly összesen 11,3 milliárd forint hirdetési bevételen osztozkodhattak. A teljes 166,6 milliárdos magyarországi reklámtortából ez 6,8 százalékos részesedést jelentett.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik