Elsősorban az igényes zenét szerető fővárosi hallgatókat szeretnék megnyerni – mondta el lapunk érdeklődésére a társaság felelős vezetője, Suri Imre. Hangsúlyozta: reményeik szerint üzletileg is sikeres lehet a vállalkozás. Az adó működését egyébként a reklámbevételekből kívánják finanszírozni. Az FM 90,90-es frekvenciára többen pályáztak. A jelöltek között volt a Magyar Katolikus Rádió Alapítvány is.
Az Országos Rádió és Televízió Testületnél (ORTT) idén eddig összesen 26 jogosultságra lehetett kandidálni, amelyből tizenhat pályázat már lezárult. A médiahatóság jelezte, hogy 2006 végéig további hét frekvenciáért lehet jelentkezni.
Budapesten jelenleg mintegy 30 adó fogható, számuk pedig országszerte meghaladja a 160-at. Szakértők szerint a piac túlzsúfolt, emiatt nem igazán kifizetődő dolog újat indítani. A rádiók nehézségeit érzékelteti a Rádió Deejay megszűnése. A tulajdonos olasz Gruppo Espresso azért nem hosszabbította meg az adó idén lejáró műsorszolgáltatási szerződését az ORTT-vel, mert az adó már régóta pénzügyi gondokkal küszködött.
A hazai rádiók tavaly összesen 11,3 milliárd forint hirdetési bevételen osztozkodhattak. A teljes 166,6 milliárdos magyarországi reklámtortából ez 6,8 százalékos részesedést jelentett.
Kövesse velünk a Kormányinfó legfontosabb pillanatait
Mutatjuk a legfrissebb bejelentéseket.