Üzleti tippek

Bővül a Gazprom médiabirodalma

admin
admin

2006. 11. 29. 22:51

A Gazprom tovább bővíti médiarészlegét, és megvásárolja a legnagyobb példányszámban elkelő orosz bulvár napilapot, a Komszomolszkaja Pravdát.

A Kreml-barát lap jelenlegi tulajdonosával, a Prof-Mediát tulajdonló Vlagyimir Potanyin milliárdossal már megszületett a megállapodás, de az ügyletre csak a jövő év januárjában tesznek pontot. A vételárat nem közölték, de a Komszomolszkaja Pravda értékét szakmai körökben körülbelül 70 millió dollárra becsülik. A lapot jelenleg hétköznap 700–830 ezer, hétvégén 3,1 millió példányban nyomják, olvasótáborát a Gallup 8, 4 millióra becsülte, s ezzel jelenleg a 63. helyen áll a világ legolvasottabb lapjainak a listáján.

Szakértők szerint az ügylet része annak a stratégiának, amelynek keretében Putyin elnök igyekszik a legnagyobb példányszámú lapokat és legnagyobb nézettségű televíziós csatornákat még a 2008-as választások előtt az ellenőrzése alá vonni. A szerkesztőség munkatársai nevében ugyanakkor Vlagyimir Sungorkin azt nyilatkozta, hogy a leendő tulajdonostól azt az ígéretet kapták: nem avatkozik bele a lap eddigi szerkesztési elveibe.

A Gazprom médiabirodalmához tartoznak már egyebek mellett az NTV, az NTV Plusz és a TNT tévéadók, számos újság, köztük az Izvesztyija és az Itogi hírmagazin, valamint az Ekho Moszkvi rádió többségi hányada.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.