Üzleti tippek

Jön a Marie Claire magyar kiadása

Megállapodás született a Sanoma Budapest és a francia Groupe Marie Claire között a Marie Claire magazin magyarországi kiadásáról.

A Sanoma Budapest kiadó a Marie Claire magazin első kiadásának megjelentetését 2007 első félévére tervezi. Az új magazin főszerkesztője Békési Ildikó lesz, aki többéves tapasztalattal rendelkezik a női célcsoport számára készülő magazinok szerkesztésében. A Marie Claire magazin, a közel tíz éve megjelenő Cosmopolitannal együtt, a Sanoma Budapest női glossy szegmensét fogja erősíteni.

A Marie Claire – a kaidó tervei szerint – tartalmas, érdekfeszítő és egyben szórakoztató írásokat kínál a független, nyitott gondolkodású és igényes női olvasók számára. A válozatos, gazdag és színes tartalom a divatra és szépségápolásra hangsúlyt helyező, tudatos és modern nőket igyekszik megszólítani. A magazin a valódi stílust és valódi értékeket kedvelő igényes női olvasókhoz szól, akik aktívan szeretnének részt venni a körülöttük zajló modern világ kínálta lehetőségekben – tudatta szerkesztőségünkkel a kiadó.

A magyarországi kiadás mellett a Marie Claire világszerte 27 országban jelenik meg, és havonta több mint 21 millió női olvasóhoz jut el.

A Marie Claire magazin magyarországi kiadása a harmadik kiadvány a Sanoma-csoport és a Groupe Marie Claire együttműködésében – a holland Marie Claire és a belga Marie Claire 2 Accessories magazinok is a Sanoma gondozásában jelennek meg.

A lapot Jean Provoust indította 1937-ben. Provoust eredetileg ruházati termékeket gyártott, első lapját, a Paris-Midit 1924-ben indította.

Eleinte a hetilap szerdánként jelent meg, és az olvasók özönlöttek az újságárusokhoz érte. 1940-ben az akkorra cégbirodalommá nőtt vállalkozás feje a tiszavirág-életű Reynaud-kormány propagandaminisztere lett. Valószínűleg ennek következménye volt, hogy 1942-ben a náci megszállók számos más lap között a Marie Claire terjesztését is betiltották, s egészen 1954-ig nem jelent meg. Ekkor már nem heti-, hanem havilapként került a standokra.

Provoust 1976-ban nyugdíjba ment, utána Evelyne nevű lánya vette át a lap irányítását. 1977-ben a L’Oreal-csoport 49 százalékos részesedést vásárolt a kiadóban. 2001-ben a csoport megszakította az együttműködést a kiadóval, és a Hachette Filipacchi Medias szerzett 42 százalékos részesedést, míg a részvények többi része továbbra is a Provoust család tulajdonában van.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik