A kiadó jelentős változtatásokkal kívánja optimalizálni magazinportfólióját, melyet a piackutatások eredményeit alapul véve, minden esetben az olvasóközönség igényei szerint alakít. Stratégiai okok miatt ezért a Sanoma Budapest átrendezi magazinportfólióját.
A Nők Lapja Évszakok magazin, amely 1984-ben jelent meg negyedéves kiadványként, majd évi tíz megjelenésű magazinként folytatta, 2007 elejétől visszatér eredeti megjelenési gyakoriságához. A Nők Lapja Évszakok utolsó havi lapszáma január 24-én kerül az újságárusokhoz, majd ezt követően – várhatóan március közepén – már az első negyedéves lapszám lesz megvásárolható.
A szintén negyedéves periodikájú Beau Monde kiadása ezért megszűnik. Az utolsó lapszám december elején jelenik meg.
A változás hátterében a kiadó glossy magazinportóliójának erősödése áll, hiszen jövőre a Cosmopolitan mellett – második brandmagazinjaként – megjelenteti a Marie Claire-t is a női közönség számára.
A magazinpiacra irányuló folyamatos kutatásokból kiderül, hogy a női célcsoport szívesen tájékozódik minőségi nemzetközi magazinokból. Ezt az igényt hivatott kiszolgálni a Cosmopolitan, illetve az érettebb női célcsoport számára 2007-től a Marie Claire is.
A Nők Lapja Évszakok negyedéves bővebb kiadású megjelenésével azon olvasók igényeit elégíti ki, akik ritkábban vásárolnak női magazint, de akkor időt szánnak a nagyobb terjedelem áttanulmányozására – tudatta szerkesztőségünkkel a kiadó.
A Családi Lap kiadásában is változások lesznek. A Családi Lap, amely a Magyar Vöröskereszt lapja és tulajdona, 1951-ben jelent meg a lappiacon. A magazin kiadását és forgalomba hozatalát évek óta a Sanoma Budapest látta el kiadói szerződés keretében. A Magyar Vöröskereszt és a Sanoma a Családi Lap jövőjéről alkotott eltérő elképzelései miatt nem hosszabbítja meg a 2006. december 31-ével lejáró kiadói szerződést. A decemberi lapszám lesz az utolsó Családi Lap, amely a Sanoma Budapest kiadásában jelenik meg.
Bálint Viktor, a Sanoma lapigazgatója elmondása szerint a Nők Lapja Évszakok az eddiginél is több minőségi, tartalmas olvasnivalóval szolgál majd azoknak, akik a felszín mögé szeretnének látni. A lapigazgató szerint a minőségi női magazinok körében egyre több a licenszkiadás, a negyedévessé vált lap inkább a hazai, úgynevezett domestic glossy kategóriát erősíti majd, és ritkább megjelenése miatt a valóban egyedi és exkluzív tartalmakkal lesz versenyképes. Ugyanakkor a piac nem igényel két negyedéves női magazint, ezért döntöttek a Beau Monde megszüntetése mellett.
(A FigyelőNet kiadója is a Sanoma Budapest Zrt. – a szerk.)