Nem telik el úgy nap, hogy ne jöjjön velünk szembe ezer és ezer plakát, villogó felirat, reklámszpot, amire nem lehet nem odafigyelni. A reklámok tagadhatatlanul életünk részévé váltak, befolyásolják vizuális kultúránkat, viselkedésünket, gondolkodásmódunkat, trendeket követnek vagy éppen hoznak létre. A Reklámzabálók Éjszakájának szervezőbrigádja, élén Borsos Sándorral és Radácsi Pállal, a nagy sikerre való tekintettel immár hatodszorra is úgy gondolta, érdemes és szükséges beszélni a reklámról, tájékozódni az aktuális trendekről, szakmabelieknek és érdeklődő laikusoknak egyaránt.
Közel 600 reklámfilm
A Reklámzabálók Éjszakája kevésbé szakmai, mind inkább szórakoztató rendezvény. Az idei, reklámszempontból eseménydús ősz, a Brand Fesztivál és a Reklámhét eszmecseréje és előadás-özöne után ezen az estén igazán magáé a reklámé a főszerep. Szombat este nem beszélünk a reklámról, maximum egymás közt. Szombat este csak nézzük a reklámfilmek tömegét, mint a moziban.
Az idei reklámzabálók kommunikációja a szocialista idők reklámdesignját és jelszavait idézi: „200 százalékkal fokozzák a reklámfogyasztást, és minden eddigi tervet túlteljesítsenek” ígérik a szervezők. Idén közel 600 filmet tekinthet meg a lelkes kartárs közönség, emellett hajnalig tartó erezdelahajam mulatság és számos meglepetés vár a Kongresszusi központba látogatókra.
Filmek a távol-keletről
Bemutatkozik Dél-Korea reklámkultúrája 30 igazi távol-keleti gyöngyszemmel. „Superstars of Ads” címmel a világ legnagyobb ikonjainak reklámfilmes kirándulásaiba pillanthatunk be. Ezt az összeállítást a november 25-i Nagygyűlés után az ország filmszínházaiban több héten keresztül tekinthetik meg az érdeklődők. Minden eddiginél több titkos reklámremeket tekinthetünk meg Jean Marie Boursicot munkái közül.
A rendezvény egyetlen szépséghibája a borsos ár: bár idén először a délutáni, 14–18 óráig tartó matinéra a 14 éven aluli gyerekek ingyen bemehetnek, az idősebbeknek és az esti rendezvényre már drágábban lehet bejutni. A délutáni matiné ára 2900 forint, az esti megabulié pedig 4900 forintba kerül. Kérdés, lesz-e elég elkötelezett reklámzabáló, aki a borsos ár ellenében is vállalja az egész estés reklámnézést. Nem meglepő azoknak az értetlenkedőknek a megállapítása sem, hogy aki reklámot akar nézni, az egyszerűen csak maradjon otthon, és kapcsolja be a tévét. Le kell szögezni azonban, hogy itt válogatott reklámcsodákról van szó, a világ minden tájáról, és nem elcsépelt – és itt elnézést az érintettektől – mosópor- és zabpehelyreklámokról. Az itt vetített reklámok mindegyike formabontó és meghökkentő, és rendkívül ötletes. Ajánlom tehát mindenkinek, akit érdekel a műfaj, biztos jól fog szórakozni.