Üzleti tippek

A Marketing&Média 19. számának hírei

Marketing

Vezetékes Vodafone?


A mobil mellett mostantól vezetékes szolgáltatást is nyújt a Vodafone. Azt nem tudni, hogy jövőre hány előfizetőre akar szert tenni a cég, Németországban mindenesetre egy év alatt 1,5 millióan fizettek elő a társaság hasonló szolgáltatására. A Vodafone hazánkban az Inviteltől vásárolja a vezetékes vonalat.

Rajzfilm a K&H támogatásával

November 11-től 30 részes felvilágosító rajzfilmsorozat indult a TV2-n Ez kész! Pénz! címmel. A produkció a pénz működését, szerepét és az euró kialakulását ismerteti meg a gyerekekkel. „Fontosnak tartjuk, hogy a felnövekvő generáció tagjai mielőbb elsajátítsák az alapvető pénzügyi ismereteket, hogy már fiatalként is tudatosan hozzák meg gazdasági vonatkozású döntéseiket” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Mozizik a Toffifee

Első alkalommal népszerűsíti a mozikban Toffifee pralinéját a Storck Hungária Kft. Az édesség reklámfilmje a Nagyon Vadon (Open Season) című animációs produkció előtt látható november 9–29. között. Érdekesség, hogy nem az egyes mozik vagy moziláncok a partnerek, hanem a film a kapcsolódási pont: a spotot mindenütt vetítik, ahol az animáció vetítővászonra kerül.

A Levi’s a mobilpiacra tart

2007-ben többek közt a mobiltelefonos szektorba is be akar törni a Levi’s, így a divatmárka hamarosan számos különböző mobilkészüléket, illetve mobil kiegészítő terméket dob piacra. A célközönség elsősorban a divatra fogékony fiatalokból tevődik majd össze.

Bond-kampány a Heinekentől

Globális reklámkampányt indított a Heineken International a november 14-én, Londonban bemutatott legújabb James Bond filmmel, a Casino Royale-lal karöltve. A kampány a tévében, az interneten és a mozikban futó „Waiter” (Pincér) spotból, illetve nyomtatott és köztéri hirdetésekből épül fel. Ez az első próbálkozás a James Bond franchise történetében, hogy reklámjait a tényleges Bond film helyszínein készítsék.

Feleződött az Unilever nyeresége

A Magyarországon is jelen lévő Unilever mindössze 737 millió eurós nyereséget realizált a harmadik negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 1,42 milliárdos összeggel. A brit-holland társaság a marketingköltségek megugrásával magyarázza az alacsony számokat.

Reklám

Ismét lehet zabálni


November 25-én rendezik meg – immár hatodik alkalommal – a Reklámzabálók Éjszakáját. Az eseménynek ezúttal is a Budapest Kongresszusi Központ ad otthont. A szervezők minden eddiginél színesebb programmal jelentkeznek. Terveik szerint 200 százalékkal több reklámot vetítenek le a közönség számára, mint korábban, így öt kontinensről közel 600 reklámfilm várja majd érdeklődőket.

Új reklámeszköz a patikákban

Országosan több száz patikában látható a Pharma Media PharmaVision LCD monitora. A képernyőkön közérdekű és termékismertető diák váltják egymást, melyeket a vevők közelről, hosszú percekig nézhetnek. A PharmaMedia szerint az elhelyezés és a sorban állás átlagos időtartamához illeszkedő vetítési idő biztosítja minden vásárló elérésének lehetőségét.

Magyar Siker a Green Spideren

A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium „Dobja be mindenki a magáét” elnevezésű szemléletformáló kampánya minősült legjobbnak az Európai Unió Green Spider Network (Zöld Pók Hálózat) nemzetközi megmérettetésén. Az 1995-ben alapított, környezetvédelemi minisztériumokat, egyesületeket, szervezeteket magában foglaló Zöld Pók idén először hirdette meg Best Practice (Legjobb Gyakorlat) elnevezésű versenyét, amelyre a tagszervezetek környezetvédelmi célú kommunikációs kampányokkal nevezhettek.

Média

Kabaréval erősítene a TV2


Új, havi politikai kabaréműsor debütált november 13-án a TV2-n, Mi kérünk elnézést! címmel. A társulatot 16 fiatal színész és parodista alkotja, akik mellett a műsorban helyet kap Verebes István és Sándor György is. A színházi jelenetek között másutt forgatott bejátszások és rövid animációs kisfilmek is képernyőre kerülnek. A műsor havonta látható majd.

Milliók az RTL Klubtól

Adj egy történetet – televízió a filmekért, filmesek a televízióért címmel forgatókönyv-pályázatot hirdetett tavaly ősszel az RTL Klub, amellyel a csatorna anyagilag kívánja támogatni az eddig fel nem fedezett, de tehetséges forgatókönyvírókat. Az első helyezést, bruttó 2 millió forintot, a „Ne bébi ne” jeligére beérkezett forgatókönyv nyerte. Harmadik helyezett nem volt, a második díjat (1 millió forint értékben) megosztva a „Machiavelli szeminárium” című és a „Dual” jeligére érkezett pályaművek kapták.

A magazinpiacon erősít a Híd Rádió

A hét éve piacon lévő Epizód című magazinnal bővül a Színes Bulvár Lapot kiadó Híd Rádió Zrt. portfóliója. A társaság növelni kívánja az eddig a Total Médiához tartozó, jelenleg is nyereséges magazin példányszámát és hirdetési bevételeit. Az akvizíció további célja, hogy a kiadó az általa létrehozott szórakoztató tartalmakat hatékonyabban tudja értékesíteni. A sorozatokkal, szappanoperákkal foglalkozó Epizód főszerkesztője Pallagi Ferenc lesz.

Szerbiában is megjelenik az NG

Novembertől szerbül is megjelenik a National Geographic (NG) magazin. A kiadványt a National Geographic Society licence alapján az Adria Media Serbia kiadó gondozza – írja a Médiainfó. A szerb változat a magazin 28 további, helyi nyelveken megjelenő kiadásaihoz hasonlóan mind tartalmában, mind megjelenésében szorosan követi majd a lap angol eredetijét.

Jól fogynak a digitális készülékek

Először haladta meg a digitális televíziózáshoz szükséges készülékek forgalma Nagy-Britanniában az analóg eszközökét – derül ki a GfK kutatásából. A társaság adatai szerint a július és augusztus között eladott összes ilyen típusú eszköz 51 százalékát a digitális vételre alkalmas televíziók, a set-top-boxok és a videómagnók tették ki.

Hatszázmilliós sugárzás

Hatszázmillió eurót ajánl a spanyol Real Madrid labdarúgó klub mérkőzéseinek sugárzási jogáért a madridi regionális kormányzat és egy helyi pénzintézet, a Caja Madrid. A sztárcsapat meccseit az előbbi érdekeltségébe tartozó, Telemadrid nevű, nem fizetős tévéadó közvetítené 2009 és 2013 között. A klub kasszája a szerződés értelmében évi 120 millió euróval gazdagodna.

Újságokban is hirdet a Google

Kísérleti jelleggel ötven amerikai újságban, többek közt a New York Timesban és a Washington Postban elhelyezhető hirdetéseket is kínál újabban ügyfeleinek a Google – értesült a Reuters. A kezdeményezés célja, hogy felmérjék, mennyire képes kiterjeszteni tevékenységét az offline médiába is a cégbirodalom.

Ügynökségek

Allianz: a DDB-t választotta


A DDB Budapest nyerte az Allianz Hungária Zrt. meghívásos tenderét, amelyen a győztesen kívül a Partners JWT, a Team és a Young & Rubicam indult. A megbízás értelmében 2006 szeptemberétől a DDB felel az Allianz csoport atl és btl kommunikációs feladatainak ellátásáért.

Ringier – mm&v együttműködés

2007-től kezdődően az mm&v médiaügynökségre bízza lapjainak kampányait a Ringier Kiadó, így a lapok megjelenésével kapcsolatos médiatervezést és -vásárlást ez az ügynökség végzi majd. A médiaügynökség a svájci m&m csoport tagjaként idén májusban kezdte meg tevékenységét Magyarországon.

Regionális megbízás a Premiernek

A Premier Kommunikációs Iroda nyerte el a Brit Turisztikai Hivatal, a VisitBritain regionális pr megbízását. Ennek keretében a Premier a turisztikai hivatal cseh és lengyel pr-tevékenységét koordinálja majd együttműködő partnerei, a cseh Ewing PR és a lengyel Sygma International ügynökségekkel való együttműködésben. Az ügynökségeket meghívásos tenderen választotta ki a VisitBritain.

Növelte bevételét a Havas

Valamivel több mint 2 százalékkal, 1,06 milliárd euróra növelte bevételét a világ hatodik legnagyobb reklámügynökségeként nyilván tartott Havas az év első kilenc hónapjában, 2005 hasonló időszakához képest. A társaság elsősorban olyan nagy cégek növekvő megbízásainak köszönheti a bővülést, mint a Reckitt Benckiser és a Danone.

Média

Átalakul Széles Gábor médiabirodalma


Távoznia kellett Szombathy Pál főszerkesztőnek a Magyar Hírlaptól (MH) miután egyes lapinformációk szerint nem volt hajlandó megválni Popovics Gizella főszerkesztő-helyettestől, illetve R. Székely Juliannától és Szále Lászlótól. Utóbbiak a közvélemény szerint a balliberális újságírást képviselik, míg a tulajdonost, Széles Gábort jobboldali beállítottságúként tartják számon.
Más források úgy vélik: gazdasági okok miatt váltak meg a három meghatározó szakembertől, akik ugyanis túl sokba kerültek az amúgy is veszteséges kiadónak. A lap élére az egyik korábbi főszerkesztő-helyettes, Farkas György kerül. Széles Gábor egyébként megkezdte a kiadó átvilágítását, s várhatóan még az idén kiderül, milyen további átalakításra lesz szükség. A piaci információk szerint még az is elképzelhető, hogy a Magyar Hírlap nyomtatott formátuma megszűnik.

Széles médiabirodalmába, amely az MH mellett az Echo Tv-t és egy hírügynökséget is magában foglal, egyébként több új ismert szakember is érkezik: helyet kap többek között az Első Média Holding Zrt. vezetésében Pócsik Ilona, a Tv2, és az MTV volt kereskedelmi igazgatója, Kálomista Gábor filmproducer, Gulyás István, az Echo Tv vezérigazgatója, valamint egy korábbi MTV-elnök, Szabó László Zsolt is.

Széles Gábor még 2005 októberében jelentette be, hogy többségi tulajdonrészt vásárol a kiadóban. A lap vesztesége tavaly 150 millió forint körüli volt. Példányszámát a Matesz nem auditálja, piaci információk szerint naponta mintegy 20 ezret adnak el belőle. A Magyar Hírlapot korábban a Ringier kiadó jelentette meg, 2004 októberében azonban bejelentették, hogy a felhalmozott kétmilliárd forintos veszteség miatt megszüntetik a terméket. A lap életben tartásában kimagasló szerepet játszott Szombathy Pál.

Kitört a Szombat esti láz

November 11-én újra képernyőre került a Megatánc nagy riválisa, a Szombat esti láz. Az RTL Klub nagy elvárásokkal vágott neki a produkció második szezonjának, miután az első évad fináléját többen nézték, mint a labdarúgó-világbajnokság döntőjét.
A műsor szerkezete nem változott. A versenyben most is nyolc versenyző pár méri össze tánctudását, amelyeknek egyik tagja minden esetben egy-egy ismert sztár. Ez alkalommal Dukai Regina, Farkasházi Réka, Kovács Ágnes, Ungár Anikó, Csonka András, Gönczi Gábor, Somló Tamás és Szabó Győző táncol versenytáncos párjával szombatonként, hat héten át. „A sztárokat kiválasztásánál figyeltünk arra, hogy mindegyik eltérő karakter legyen; hogy minden néző találjon magának olyant köztük, akiért izgulhat” – árulta el Schiwert Takács László, a produkció főszerkesztője.

A nézők és a zsűri szavazatai alapján minden héten kiesik egy pár, és akárcsak az első alkalommal, a fináléba három páros jut majd. A sztárok angol- és bécsi keringőt, slowfoxot, tangót, quick stepet, diszkót, cha-cha-chát, rumbát, paso doblét, jive-ot, salsát valamint szambát táncolnak párjaikkal, Náray Tamás által tervezett ruhákban.
A showműsor zsűrije változatlan. Akárcsak az első szériában most is Medveczky Ilona, Pálinkó Lujza, Böhm György és Zsámboki Marcell kritizálja a produkciókat.

A sok változatlan elem mellet azonban újdonságok is vannak: kicserélődött a zenekar, csakúgy, mint a női műsorvezető. Stohl András mellett már nem Kapócs Zsóka áll a kamerák elé, hanem Ördög Nóri, a csatorna Kölyök klub című műsorának vezetője. Változás továbbá, hogy a hat szombati adáson felül lesz egy hetedik is: a karácsonyi különkiadásban az első és a második évad nyertes párjai mérkőznek majd meg egymással.

A műsor főszerkesztője elmondta: a Szombat esti láz sikerén felbuzdulva az RTL Klub hamarosan tánciskolát indít.

Mitől lehet jobb az MTV?

Erős, független közösségi médiára van szükség Európában, de sokat kell még dolgozni ahhoz, hogy az MTV ilyen legyen – ez a megállapítás született a nemrégiben az MTV és az EBU (European Broadcasting Union) által szervezett nemzetközi konferencián. A titkosszolgálattól a közszolgálatig elnevezésű rendezvényen a résztvevők – akik között olyan személyiségek voltak mások mellett, mint Viviane Reding az Európai Bizottság, Fritz Pleitgen az EBU, Haraszti Miklós az EBESZ vagy Karol Jakubowicz az Európa Tanács képviseletében – az európai közszolgálati adók és az MTV jövőjét vitatták meg.

Elhangzott többek közt, hogy az MTV rossz helyzetben van, a konferencia élesebben fogalmazó résztvevői válságról beszéltek. Ennek legfőbb okai között a politikai és finanszírozási függőséget, valamint a csatorna nézettségi és programválságát emelte ki Haraszti Miklós. Rudi Zoltán szerint független az általa vezetett intézmény, s úgy véli, nézettségi válságról sincs szó, ugyanakkor felhívta a figyelmet a büdzsé és nézőszám közötti szoros összefüggésre.

Abban minden megszólaló egyetértett, hogy stabil és kiszámítható finanszírozás nélkül nincs színvonalas közszolgáltatás, abban viszont már kevésbé, hogy az MTV költségvetését hogyan kellene rendbe tenni. A tévéelnök felvetette: vissza kéne állítani a Medgyessy kormány által eltörölt készülékhasználati díjat, Haraszti Miklós azonban felhívta a figyelmet, hogy ez a közvetlen nézők általi finanszírozás soha nem működött Magyarországon. Helyette más javaslatokat tett, véleménye szerint a költségvetés adott részéből, vagy a kereskedelmi médiumok bevételeiből is finanszírozni lehetne a televíziót. A függetlenség biztosításán túl a reklámbevételek várható csökkenése miatt is szükség lenne új forrásokat találni.

A függetlenség mellett a jó televízió másik feltétele, hogy deklarált, nyilvános, és számonkérhető elvek alapján működjön. Ezek az elvek nem állandóak az európai köztévék példaképének tartott BBC esetén sem, újra és újra meg kell vitatni őket, és mint minden médium esetén, alkalmazkodni kell a változó viszonyokhoz. A mobil és stabil szélessáv, valamint a digitális földi sugárzás elindulása alapjaiban fogja megváltoztatni a médiafogyasztási szokásokat, így a televízióval szemben támasztott követelményeket is. A közeljövőben a többi európai közszolgáltatóval együtt az MTV-nek is újra ki kell találnia magát, hogy a kereskedelmi média mellet talpon tudjon maradni.

A magyar megszólalók elsősorban a független, szenzációhajhászástól mentes politikai tájékoztatásban, és a társadalmi viták terepeként látnák szívesen a hazai közszolgálati adókat. Ezzel szemben a távolabbról érkezettek inkább azt hangsúlyozták, hogy a sokszínű európai kultúrához kellene hozzátennünk a magunkét ezen a csatornán keresztül.

A médiakonvergencia új feladatokat ró a közszolgáltatókra, ezért minden platformon, így az interneten is szolgáltatást kell nyújtaniuk, egyébként lemaradnak. Az analóg világ megszűnése nem jelenti a közmédiumok végét, sőt, a magát helyesen definiáló csatorna monopóliumot fog élvezni, nem kell a kereskedelmiekkel versenyeznie. Ez a megszólalók szerint akár megerősödést is hozhat számára.

360 milliót követel az ORTT

Mintegy 360 millió forinttal adósok az Országos Rádió és Televízió Testületnek (ORTT) a hazai műsorszolgáltatók; tartozásuk zömét a be nem fizetett műsorszolgáltatási díjak teszik ki – derül ki a médiahatóság által az MTI kérésére készített összeállításból.

A két legnagyobb adós közül az időközben Magyarországról Prágába költözött, a Minimaxot és a Game One csatornát működtető cégtől 134 milliót, a Musicmaxot működtető társaságtól 64 milliót követel a médiahatóság peres úton, miközben mindkettőt törölték már a hazai műsorszolgáltatók lajstromából.
A nem működő tévéadók tulajdonosai közül a TV Egy Műsorszolgáltató Rt.-é a kétes értékű elsőség; a nyilvántartásból azóta szintén törölt Szatelit televízió felszámolás alatt álló tulajdonosától valamivel több mint 54 millió forintot nem sikerült beszednie az ORTT-nek.

Az egykori Pannon Rádiót jegyző Gidó Média Kft.-től 22 milliónyi műsorszolgáltatási díjat, négymillió forintnyi óvadékot, valamint bő félmilliós késedelmi kamatot vár a testület.

Ez a cég ugyanúgy felszámolás alatt áll – és már szintén nem szerepel a műsorszolgáltatók nyilvántartásában – mint a nyíregyházi Sunshine Rádiót működtető Digital SM Kft., amelytől 22 milliónyi koncessziós díjat és 900 ezer forintra rúgó késedelmi kamatot szeretne behajtatni a médiahatóság.

A nagyobb kereskedelmi rádiók fenntartói közül a Juventus Rádió 100,2 Kft.-vel szemben 4,5, míg a Juventus Rádió Zrt.-vel szemben egymillió forintnyi követelése van az ORTT-nek, amely mindkét esetben fizetési felszólítást küldött ki; hasonlóképpen járt el a testület a listán egyetlen közszolgálati médiumként szereplő Magyar Televízió (MTV) esetében is. Az MTV 370 ezer forinttal szerepel a táblázat kötbéreket és bírságokat felsoroló rovatában.

Bővül az SBS Broadcasting

Az SBS Broadcasting november 6-án bejelentette: befejezte a bolgár Radio Express hálózat felvásárlását. A Radio Express fedi le Bulgária nagy részét, beleértve a két legnagyobb várost, Szófiát és Plovdivot is. Az akvizíció részleteiről nincsenek információink.

Az év első felében az SBS tulajdonába került a közszolgálati Vitosa és a kereskedelmi Veszelina rádióhálózat csakúgy, mint a szófiai Radio Atlantic és a plovdivi Radio Ritmo. A Radio Express hálózat felvásárlásával az SBS jelen lesz Bulgária minden nagyobb városában.

Az SBS, amely Magyarországon a TV2-őt és Írisz Tv-t jegyzi, jelenleg a délkelet-európai országok több feltörekvő piacán is érdekelt. A fent említett bulgáriai rádióhálózatokon kívül az SBS birtokolja Romániában a Prima Tv-t, a vezető zenei tévécsatornát a TV K Lumeat, valamint a Kiss FM és Magic FM rádióhálózatokat. Szintén az SBS tulajdonában van Athén vezető rádióállomása, a Lampsi FM.

Az SBS Radio csoport nyolc ország 14 rádióhálózatát és 10 önálló rádióállomását foglalja magában, és adóit hetente több mint 13 millióan hallgatják.

Az SBS Broadcasting Group, mint Európa egyik vezető műsorszóró csoportja a rádióállomásokon kívül kereskedelmi televíziót, prémium fizetős csatornákat, és nyomdai vállalkozásokat is működtet Nyugat- és Közép-Kelet-Európában és így közel 100 millió fogyasztót ér el. Jelenleg az SBS csoportnak Belgiumban (Flandria), Bulgáriában, Dániában, Finnországban, Görögországban, Hollandiában, Magyarországon, Norvégiában, Romániában, Svédországban és az Egyesült Királyságban vannak érdekeltségei. A nemzetközi médiavállalkozás televíziós csoportja 8 országban működtet 18 vezető kereskedelmi csatornát, 4 országban pedig 21 fizetős prémium csatornát.

Az SBS csoportot két vezető pénzügyi cég, a Permira és a KKR irányítják. A hollandiai Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) szintén SBS részvényes, tőkerészesedése 20 százalék.

Európai médiapiac: Go East!

Kelet-Európa médiapiaca jó lehetőségeket kínál a nyugati befektetőknek, ezért egy több nemzetközi médiabirodalom terjeszkedik ebbe az irányba. Mindez Ausztriában, az Osztrák Médianapok 2006 keretében rendezett konferencián hangzott el, ahol arról is szó esett, hogy miközben nyugaton évek óta stagnálnak a mutatók, a kelet- és dél-európai országokban nagy növekedési lehetőségek rejlenek ebben a piacban. Heinrich Schuster, az Epamedia ügyvezetője például megemlítette, hogy míg jelenleg Németországban 239, Ausztriában pedig 203 euróra tehető az egy főre jutó reklámköltés, addig Csehországban 54, Magyarországon 58, Lengyelországban pedig csupán 45 euró ez az összeg.

A szakemberek szerint mindenekelőtt a telekommunikációs szektorban és a reklám terén nyitottak az ajtók a kelet-európai térségbe, de a nyomtatott sajtó terén szintén komoly lehetőségeket látnak a piacbővítésre. Példának a Metro, a Sanoma, az Axel Springer vagy újabban a WAZ-csoport előretörését említették, utóbbi például az új évezredben hét délkelet-európai országban 24 újsággal és 38 magazinnal szerzett jelentős pozíciókat több ország lappiacán.

Új befektetési lehetőségként szóba került Oroszország neve is, ahol az elmúlt években jelentősen átstrukturálódott, s „olvasóbaráttá” alakult át a „helyi” média, újabban pedig külföldi befektetők is szeretnének minél nagyobb szeleteket kihasítani a dinamikusan fejlődő megapiac tortájából. Novemberben az Axel Springer Russia jelentette meg a nemzetközileg nagyon sikeres OK! életmód magazint, amelynek fogadtatását kíváncsian várják a nyugati médiapiac szereplői. Amennyiben ugyanis a politikai és gazdasági környezet kedvezőnek mutatkozik, a kezdeményezést továbbiak is követik majd, mert a szakértők szerint az orosz médiapiac aranybánya lehet a nyugati médiacsoportok számára.

Online

Online médiavásárló portál indult


Elindult Magyarország első, valamennyi médiatípust lefedő, kizárólag a médiavásárlásra specializálódott oldala, a www.mediaoutlet.hu. A site úgy működik, mint egy virtuális média sales-es csapat, illetve egy olyan médiaügynökség, mely az interneten keresztül közvetíti partnerei hirdetési lehetőségeit.

Az oldalon „last minute”ajánlatok – azaz az utolsó percig szabadon maradt, értékesítésre váró felületek paraméterei – is közzétehetők. Az árak értelemszerűen gyakran jóval kedvezőbbek az eredetileg meghirdetett tarifáknál, és mód nyílik egyedi megjelenési lehetőségek megvásárlására is. Persze az oldalra várják az időben ébredő, élelmes vevőknek szánt ajánlatokat is.

A portál elsősorban a reklámpiac, a kisebb hirdetői csoportok (pl. kisebb kreatívügynökségek, önálló hirdetők) igényét igyekszik kiszolgálni, azokét, akik a médiatervezést és -vásárlást maguk intézik, és a médiaajánlatok nem minden esetben jutottak el hozzájuk.

Az oldalt üzemeltető Mediaoutlet Kft. vezetője, Kecskeméti Attila szerint az Egyesült Államokban is egyre jelentősebb az igény, hogy maga a médiavásárlás az interneten, erre szakosodott oldalon keresztül történjen. Eddig is számos kezdeményezés volt: akár a rádiós piacon, vagy akár egyes célcsoportokat elérő médiacsatornákra fókuszáló oldalak sikeresen működnek az USA-ban. Az előzetes kutatások szerint most érett meg a hazai reklámpiac, hogy a médiavásárlás online platformon is működjön, felgyorsítva, leegyszerűsítve az eladás-vétel folyamatát. A mediaoutlet.hu első ügyfelei között megtalálható a TV2, a Heti Válasz, a tematikus kiadványokat megjelentető Direx Média, illetve a webnyeremeny.hu. Rövidesen több más nagy médiatulajdonos ajánlata is elérhető lesz, ezekről már folynak az egyeztetések.

Nagy Bálint távozik a Magyar Telekomtól

Az év végén elhagyja a Magyar Telekomot Nagy Bálint, a társaság marketing- és társasági kommunikációjáért felelős igazgatója. A 45 éves, alapképzettségét tekintve jogász szakember közel tizennyolc éve dolgozik a marketingkommunikációs szakmában, amelynek szinte minden területét végigjárta. 1988-ban csapatával megújította a Malév piaci stratégiáját, küldetését és teljes vizuális arculatát. Erre azért is büszke a még a légiutas-kísérő állást is kipróbáló szakember, mert mint mondja: a társaság azóta is ezt az arculatot viseli. Később az amerikai tulajdonú BBDO reklámügynökség budapesti irodájának alapító ügyvezetőjeként olyan márkák nevét ismertette meg a magyar piaccal, mint a Wrigley’s és a Douwe Egberts, majd átment az IBM-hez, ahol marketingkommunikációs igazgatóként dolgozott.

Tizenegy évvel ezelőtt került a Matávhoz, ahol öt évig pr-vezetőként tevékenykedett. 2000-től kommunikációs igazgatóként ő irányítja a marketingkommunikációs tevékenységet, és nagy szerepet vállal a márka újrapozícionálásában, majd 2003-tól a Matáv – majd a Magyar Telekom – Csoport teljes kommunikációs tevékenységéért felelős vezetőjeként a T-márkák bevezetésében is. Irányítása alatt kommunikációs elismerések sorát nyerte el a vállalat, mind reklámszakmai díjakat (Aranypenge, Effie), mind a cégcsoport szponzorálási, adományozási tevékenységét elismerő díjakat. Nagy Bálint egyelőre annyit jelzett, hogy még nem döntötte el, hol folytatja pályafutását, az azonban biztos, hogy pár hónap elteltével a marketingkommunikáció területére tér majd vissza. A szakember utódjának kiválasztása folyamatban van.

Átalakítás a Ringiernél

A Ringier Kiadó 2007 januárjától összevonja hirdetési osztályait, amellyel egy hosszabb, a hirdetés területét érintő átalakítási folyamat végére tesz pontot.
A Ringier Kiadó Kft. és az Euromédia Bt. kereskedelmi tevékenységének teljes körű irányításáért Miczinkó Katalin hirdetési igazgató felel, aki ez év közepén kapta meg a napilap divízió mellett az online hirdetési felületek értékesítésének hatáskörét is. A szakember 1998-ban kezdte pályafutását a Ringier Kiadónál.
Fábri Dóra, aki eddig a magazin divízió hirdetési igazgatója volt, a hirdetési igazgató helyetteseként továbbra is a magazin divízió munkájáért felel, míg Farkas Csaba szintén helyettesként a napilap divíziót felügyeli. Az online divízió irányítását Kádas Gergely végzi.

Változások a Juventusnál

Távozik Nagy Gergely, a Juventus Rádió kereskedelmi igazgatója. Feladatait, így többek között a kereskedelmi csapat irányítását a már egy jó ideje Magyarországon tartózkodó, és eddig tanácsadói tevékenységet folytató Matt White látja el. Máshol folytatja Suri Imre is, aki az elmúlt 12 évben a Juventus Rádió promóciós igazgatójaként tevékenykedett.

Előléptetés a Metrónál

Tokai Mátyást, a magyar Metro egykori lapigazgatóját logisztikai vezetővé léptették elő az ingyenes hírújság nemzetközi központjában. Tokai Mátyás Magyarországról végzi majd az új munkakörrel járó feladatokat. A szakember 1998 óta dolgozik a magyar kiadónál. Magyarországi terjesztési igazgatóként ő felelt az újság megjelenéséért irodaházakban, oktatási intézményekben és a felszíni tömegközlekedési eszközökön. A Metro hírújság magyarországi terjesztési vezetését Farkas István vette át.

Új vezető az Est Médiánál

Október 1-jétől Kosztolánczy György az Est Média kereskedelmi és marketingigazgatója. A szakember korábban az Est Média indoor üzletágát vezette, és új pozíciója mellett továbbra is betölti az O-Zone Kft. Ügyvezető igazgatói posztját. Új feladatkörében az augusztusban kommunikált portfólió-értékesítés bevezetéséért és működtetéséért felel. Kosztolánczy munkáját három értékesítési vezető segíti: Nagy Balázs key account manager csoportvezető, Schmidt Richárd szegmens- és szponzorációs csoportvezető, valamint Balatoni Attila, az Est Lapok értékesítési vezetője, aki egyben a lelőhelystratégia megvalósításáért is felel.
Béres Szilárd, korábbi értékesítési és marketingigazgató közös megállapodással távozott az Est Médiától.

TV2: távozik a pr-menedzser

Közös megegyezéssel távozik a TV2-től Révay Laki Piroska pr-menedzser. A szakember 2004 júniusa óta töltötte be a pozíciót, és a csatorna számos műsorának és képernyősének kommunikációjáért felelt. Egyelőre nem tudni, hogy Révay Laki Piroska hol folytatja a munkáját, és azt sem, hogy ki lesz az utódja. Munkáját ideiglenesen Rényi Ádám pr-csoportvezető veszi át.

Győrffy távozik A szólás szabadságából

Már egy ideje szó van műsorvezető-cseréről, de nem egyszerű megtalálni a megfelelő embert – erősítette meg Kert Attila hírigazgató a Heti Válasz információit, amely szerint Győrffy Miklós távozik az MTV műsorából. A lap úgy tudja, Győrffyt az öt évig a BBC-nél dolgozó Mészáros Antónia váltja a műsorvezetői székben. A Szólás szabadsága című közéleti műsort Friderikusz Sándor indította el az MTV-n, 2005 októberében azonban a közszolgálati televízió felmondott a műsorvezetőnek. Friderikusz után Krizsó Szilvia vezette a műsort, ezt követően került a képernyőre Győrffy Miklós.

A Kirowskitól az RTL Klub portáljához

Szabó Ágnes, a Kirowski account executive-ja lett az RTL Klub Online új főszerkesztője – írja a Kreatív Online. Az új munkatárs Dencs Gábor utódjaként érkezett. Arról nincsenek információk, hogy Dencs miért vált meg az RTL Klub honlapjától, és egyelőre az sem publikus, hogy hol folytatja pályafutását.

Új igazgató a HP-nál

November 1-jétől Klemencz Mihály tölti be a HP Magyarországnál az indirekt értékesítési igazgatói pozíciót – értesült a Marketinginfó. Klemencz Mihály a jövőben a HP viszonteladókért felelős kollégáinak munkáját koordinálja. A mérnök szakember 13 éve dolgozik az informatikai szektorban, vezető pozícióban.

Igazgatóváltás a Sara Lee-nél

Cserfai József lett a Sara Lee Hungary Zrt., Kávé és Tea Kiskereskedelmi Divíziójának új kereskedelmi igazgatója – írja a Médiainfó. A vezető feladata a modern kereskedelmi csatornákkal és a hagyományos értékesítési láncokkal történő kapcsolattartás, valamint a cég piacvezető, illetve jelentős márkáinak bolti támogatása.

Az új igazgató közgazdászként diplomázott a Külkereskedelmi Főiskolán, majd különböző pozíciókat töltött be a Masterfoods Magyarországnál. Azt követően a Gillette hazai leányvállalatának országos értékesítési irányítását végezte, ez után három éven át a Kékkúti Ásványvíz Rt. kereskedelmi vezetője volt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik