Az online rádióadások népszerűsége egyre nő az internetezők körében – derül ki a TNS Hungary nemrégiben elkészített kutatásából.
A megkérdezettek 44 százaléka legalább hetente használja az internetet, közülük is 83 százalék hallott már arról, hogy a világhálón is foghatók a legnépszerűbb rádióadók műsorai.
Aki hallott róla, ki is próbálta
Milyen gyakran hallgat rádiót az interneten?
A felmérésből az is kiderül, hogy sokan azok közül, akik már hallottak róla, ki is próbálták (41 százalék), hogy is szól egy-egy ilyen online rádió. És ha már kipróbálták, többségük (68 százalék) rendszeres hallgatóvá is vált. Jellemzően ezek a hallgatók hetente többször is hallgatják kedvenc online rádióadójukat.
Aki az éterben népszerű, azt a világhálón is sokan hallgatják
A megkérdezettek körében általánosságban az országos rádióadók bizonyultak a leggyakrabban hallgatottaknak az interneten is.
Melyik rádiót hallgatja a neten?
Név szerint az első három helyen a kereskedelmi rádiók közül a Danubius (30 százalék), a Sláger (20 százalék), valamint a Juventus Rádió (16 százalék) szerepel. Érdekesség azonban, hogy egyetlen közszolgálati rádióadónak, méghozzá a Kossuth Rádiónak (20 százalék) is sikerült a kereskedelmiekhez felzárkózni az online versenyben, az adót a megkérdezettek szerint éppen ugyanannyian hallgatják, mint az egyik legnépszerűbbnek bizonyuló Sláger Rádiót.