Üzleti tippek

Top 25

admin
admin

2006. 11. 01. 00:00

Top 25 médium
Top 25 sajtó

Nyerő politika

Az MTV-n ismét bebizonyosodott, hogy közszolgálati adással is lehet aratni a babérokat még a hirdetők számára fontos 18–49 éves korosztályban is. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ehhez kellettek az önkormányzati választások. Mindenesetre a köztévé Voks 2006 című műsorát valamivel többen, mint 290 ezren látták október elsején és ezzel a saját toplistájának első helyére került az adás. A felfokozott érdeklődést mutatja, hogy a nagy népszerűségnek örvendett még a Híradó és a Híradó extra is.

A közszolgálati adó hírműsorainak nézettsége egyébként már az ősz kezdetén jelentősen emelkedett. Az MTV-székház ostromát követő napon például hír és háttérműsorai a köztévé 10 százalék körüli főműsoridős közönségarányát megduplázták a vizsgált korosztályban. Ám amint az lenni szokott, a nézők érdeklődése a dolgok rendeződése után általában visszaáll a régi, megszokott kerékvágásba.

Az MTV-nek egyébként a politikai helyzet éleződése mellett még nemzetközi labdarúgó-mérkőzések, elsősorban a Bajnokok Ligája közvetítése hozhatna sikert. Az október 18-i Chelsea-Barcelona szupperrangadót negydmillióan látták. Igen ám, de a BL-mérkőzések jó része nem az MTV-n, hanem a Viasat 3-on kísérhető figyelemmel. A csatorna saját gyártású műsorai közül többek között az Este hírmagazin, a Tv Taxi és a Kékfény került fel a 10-es listára.

Visszatérő Vészhelyzet

Amint azt várni lehetett, a saját gyártású műsorok mellett az amerikai sorozatok is jól teljesítettek az országos kereskedelmi adókon szeptember 25. és október 25. között. Az RTL Klubon elsősorban a Vészhelyzet sikeres szereplése figyelemre méltó, amely őszi visszatérése után a vizsgált időszakban 37,5 százalékos közönségarányt produkált a 18–49 éves korcsoport körében, ezzel a házi toplista hatodik helyére tornázta fel magát.
Jól megy a TV 2-őn a Született feleségek című amerikai vígjátéksorozatnak is. A vizsgált időszakban és korosztályban a műsor 31,4 százalékos SHR-t ért el, amellyel az adó házi toplistájának a kilencedik helyét foglalta el.

A zászlóshajóknak azonban továbbra is a saját gyártású produkciók számítanak: az RTL Klubon a Barátok közt verhetetlennek bizonyult, a TV 2 Irigy Hónaljmirigy show-ját pedig csak a Jean Renóval és Gérard Depardeu-vel fémjelzett Pofa be című francia akció vígjáték tudta maga mögé utasítani a házi toplistán.

A Viasat 3 műsorai közül a nemrég indult magyar valóságshow, a Topmodell egyelőre a hetedik helyig jutott. Az amerikai sorozatok viasatos dömpingjéből nézettségi eredményeit tekintve a New York-i Helyszínelők és a CSI emelkedik ki a legjobban. Előbbi az adó házi toplistájának győztese is a vizsgált időszakban.

A legerősebb barátok

Továbbra is töretlenül menetel előre az RTL Klub saját szappanoperája, a Barátok közt. A műsor a 18–49 éves korcsoport és a teljes lakosság körében is megnyerte a nézettségi versenyt október 9. és október 22. között. Nem is akárhogy: előbbi célcsoportban 927 ezren kísérték figyelemmel, míg összesen több mint kétmillióan látták. Várhatóan ez a szám még tovább emelkedhet, a tél közeledtével ugyanis egyre hosszabb időt töltenek az emberek a készülékek előtt. Az RTL Klub egyébként a 18–49 évesek körében nagyot tarolt a vizsgált időszakban. A top 15-ös listán ugyanis a tucatnyi helyet szerzett meg magának. A teljes lakosság körében viszont sokkal kiélezettebb volt a verseny. Sőt, a két nagy országos kereskedelmi tévétársaság közül picivel a TV 2 szerepelt jobban. Az adó a megszerezhető 15 helyből nyolcat foglal el műsoraival. A listára egyébként sem a Viasat3, sem pedig az MTV nem tudott felkerülni.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

3275142 01/17/2018 A young woman at a bus stop in Yakutsk. Bolot Botchkarev/Sputnik
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.