Üzleti tippek

Magyar CNN lehetett volna a Duna TV

admin
admin

2006. 10. 10. 15:07

Nem lett Közép-Európa CNN-je a Duna Televízió – mondta Pomezanski György. Az őszre új műsorstruktúrát alakított ki az adó.

A Duna Televízió innovációs alelnöke vezényli az elsősorban határon túli magyaroknak szóló televízió átalakulását. A csatorna őszi programstruktúráját ismertető tájékoztatón ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy felmerült annak a lehetősége, hogy a Duna TV „Közép-Európa CNN-je” legyen, de végül nem lett az.

Megvalósult viszont a hírműsorok egybegyúrása, ebből lett az esti Híróra című műsor, ahol mindenféle hírt feldolgoznak, a gazdaságtól a kulturális aktualitásokig. Ez egyrészt a szellemi és technikai erőforrások összefogását jelenti – tette hozzá. Cselényi László, az intézmény elnöke hozzátette: ezt a változást nemcsak szakmai indokokból kezdték, hanem a gazdasági megfontolások is ebbe az irányba mutattak. Pomezanski szerint nem véletlen, hogy a nyugati tévétársaságoknál is az egy térben működő newsroomok alakultak ki, ahol jobban ki lehet használni a kamerákat és a technikai lehetőségeket. Hozzátette: ha kiszámolnák, hogy egy-egy kamera mennyire van kihasználva, annak a gazdasági alelnök(Szekeres László) „nagyon-nagyon nem örülne”.


Korábban már beszámoltuk róla, hogy az adónál a megújulás emberáldozatokkal is jár: a társaság munaktársainak „hetedét-nyolcadát” elbocsájtják, elsősorban a színlelt szerződések megszűnése miatt. Még korábban az merült fel, hogy a veszteség nélkül üzemelő Duna TV-be olvasztják a politikai csatározások gazdasági áldozatává vált Magyar Televíziót.

Pomezanksi szerint a Híróra létrehozásának az is oka volt, hogy a hírt a hírháttértől elválasztani „dőreség” volna. Néha ugyan túlbeszélnek dolgokat, de az emberek nem csak a lassú beszédet értik – hangsúlyozta. Leszögezte: az emberek értik, ha értelmesen beszélnek hozzájuk.

Harmadik Duna TV

Nemrég elindult a Duna Televízió második csatornája, amit egyes régiókban Autonómia néven, míg máshol – politikai óvatosságból – inkább Duna II néven sugároznak. Idén februárban pedig elindították „harmadik csatornájukat”, vagyis a Net TV-t, ami a megújult honlapon nézhető adást jelenti. Ezen a csatornán egyelőre nincs folyamatosan adás, csak kivételes alkalmakkor (mint volt legutóbb például a bizalmi szavazás a Parlamentben). A portál vezetője, Vasányi Noémi elmondta: az indulás óta 2,5-szeresére nőtt az oldal látogatottsága.

Új egyenruha a képernyőn

Ezen kívül még több új vagy felújított műsor is képernyőre kerül, többek között a Zoób Kati divattervező nevével fémjelzett Szalon című műsor, amely tematikus adásokban emlékezik meg különféle kulturális és divattémákról, így például a giccs vagy a reneszánsz ember témájával, de halottak napján az elmúlással foglalkoznak majd. A divattervező hozzátette: szeretne arculattervezőként is közreműködni a Duna Televízió megújításában, ennek részeként pedig új egyenruhát tervezett a csatorna képernyőre kerülő híradósainak.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.