Üzleti tippek

1,65 milliárd dollárt fizetett a Google a YouTube-ért

Az év során az internetes videomegosztásra létrejött weboldalért többen is harcba indultak, de végül a Google adta a legjobb ajánlatot, 1,65 milliárd dollárt – adta hírül a Reuters hétfő este.

A YouTube tavaly februárban indult, és azóta a világ egyik legnépszerűbb oldalává vált. Az internetes site-on naponta 100 millió videót töltenek le, és 72 millió egyedi látogatója van.

A Google vezérigazgatója, Eric Schmidt természetes partnerének nevezte a YouTube-ot, amely médiaszolgáltatást nyújt a felhasználóknak, tartalmat a tulajdonosoknak és a hirdetőknek.

Az ügylet során kizárólag részvények cserélnek gazdát – ez a YouTube részvényeseinek adómentes, a Google-nak pedig olcsóbb; várható befejeződésére még ebben a negyedévben sor kerülhet. A YouTube továbbra is megtartja márkanevét és 67 fős csapatát, köztük az alapítókkal, Chad Hurley-vel és Steve Chennel. A Google pedig folytatja saját videoprojektjét.

A YouTube árát többek közt az is hizlalta, hogy tartalmi megállapodást kötöttek a CBS-szel, a Universal Music-kal és a Sony BMG-vel. A CBS saját műsorait futtatja, a Universal pedig videoklip-archívumát teszi elérhetővé.

Már a bejelentés előszele is mintegy két százalékkal 429 dollárra, április vége óta nem tapasztalt szintre emelte a Google árfolyamát. Zárás után a javulás tovább tartott, 431,50 dolláron is született kötés. A YouTube forgalma miatt rendkívül értékes: ez a tényező az internet-ágazatban éppen olyan fontos, mint az ingatlanok esetében a fekvés – állítják az elemzők.


A YouTube előkelő helyen áll az úgynevezett Web2.0 oldalak – azaz a felhasználói részvételt igénylő netes szolgáltatások – között: a webes auditálással foglalkozó Hitwise Inc. adatai szerint az élen a MySpace és a Facebook közösségi oldalak állnak, harmadik a Wikipedia online enciklopédia, és ezt már a YouTube követi.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik