Üzleti tippek

Karrierhírek a Marketing&Média 16. számában

Új igazgatók a T-Online-nál

Szeptember 1-jétől Horváth János tölti be a T-Online Magyarország értékesítési vezérigazgató-helyettesi munkakörét. Miután két évet dolgozott a Pricewaterhouse Budapestnél, Horváth a Citibank Rt.-nél helyezkedett el, ahol az elmúlt nyolc évben különböző pozíciókat töltött be vállalati, kis- és középvállalati, valamint lakossági szegmenseken, üzleti, marketing- és értékesítési területeken.

Magyar Gábor, a T-Online új ügyfélkapcsolati igazgatója a Miskolci Egyetem gazdaságtudományi kar marketingszakának elvégzését követően a bankszférában kezdett dolgozni marketingmenedzserként, majd árelemző, később termékmenedzseri munkakört látott el a Matáv Rt.-nél. A T-Online Magyarországnál (illetve jogelődjeinél, a MatávNET Rt.-nél és az Axelero Rt.-nél) 2000 szeptemberétől tölt be különböző munkaköröket. Mielőtt felkérték volna az ügyfélkapcsolati igazgatóság vezetésére, a közgazdasági elemzési osztályt irányította.

Személyi változás a Sanománál

Október 1-jétől Nagygyörgy Miklós látja el a Sanoma Budapest online hirdetési igazgatói teendőit. A szakember, aki jelenleg a Sanoma Budapest online portfóliójába tartozó Profession.hu és Jobmonitor.hu állásportál értékesítési vezetője, új kinevezése mellett továbbra is ellátja korábbi feladatkörét.

Nagygyörgy Miklós egy évvel ezelőtt került a Sanomához, amikor a kiadó megvásárolta az említett állásportálokat. Pályafutását a Winterthur Biztosító Rt.-nél pénzügyi tanácsadóként kezdte, majd 2001-től a HPS btl-ügynökség account managere lett. Ezt követően 2003-tól a Profession.hu és a Jobmonitor.hu oldalt működtető e-Ventures HR és Internet Technológiai Kft. értékesítési igazgatója.
Korábban az online hirdetési igazgatói pozíciót Kádas Gergely látta le, aki szeptember közepén távozott az online értékesítés éléről.

Szervezeti átalakítás a Ringiernél

2007. január 1-jétől átalakítja szervezeti struktúráját a Ringier AG.
Az átalakítás legfőbb indoka az elmúlt években, a közép- és kelet-európai országokban végbement jelentős növekedés. Az átalakítás eredményeként ezek az országok – így Magyarország is – erőteljesebb képviseletet kapnak az új csoportmenedzsmenten belül, amelyet az elnök-vezérigazgató Martin Werfeli vezet.
Peter Mertus továbbra is a Ringier szlovákiai ügyvezetője, s a csoportmenedzsment új tagjaként a szlovák és cseh kiadói tevékenységet képviseli.

Alexander Theobald, aki eddig a svájci magazindivíziót vezette, képviseli majd a csoportmenedzsmenten belül a Ringier magyarországi és romániai tevékenységét, ezzel egyidejűleg vezeti a romániai Ringier vállalatot.

A Ringier svájci tevékenységét is központosítják egy saját szervezeti egységben, amelynek neve Ringier Publishing Switzerland, és amelyet Thomas Landolt, a Ringier Publishing jelenlegi romániai ügyvezető igazgatója fog vezetni.
A csoportmenedzsmentnek a jövőben nem lesz tagja Silvia Lepiarczyk, aki 2002 márciusától vezette a Ringier Publishing Europe részleget. Silvia Lepiarczyk a jövőben egy Ringier-alapítványt fog létrehozni, melynek célja hátrányos helyzetű emberek megsegítése Közép- és Kelet-Európában.

Simó lett a T-Com vezére is

A Magyar Telekom igazgatóságának döntése alapján a Magyar Telekom Vezetékes Szolgáltatások Üzletága, a T-Com vezetői pozícióját 2006. szeptember 20-tól Simó György, a jelenlegi üzletágvezető-helyettes, a T-Online Magyarország Zrt. vezérigazgatója tölti be. Az üzletág vezetése mellett Simó György marad a T-Online vezérigazgatója is. Az igazgatóság továbbá meghozta döntését arról is, hogy Klaus Hartmann távozását követően Thilo Kuscht nevezi ki a Magyar Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettesévé. Thilo Kusch közel öt éve dolgozik a Deutsche Telekom Csoportnál, mostani kinevezését megelőzően a Deutsche Telekom befektetői kapcsolatokért felelős ügyvezető alelnöke volt. Korábban részvényelemzőként és tanácsadóként dolgozott.

Ügyvezetőváltás a Nestlénél

Október 16-ától Aldo Siegrist tölti be a Nestlé Hungária ügyvezető igazgatói posztját.

Siegrist 1988-től dolgozik a Nestlénél, Magyarországon pedig 2004 óta tevékenykedik, eddig a Nestlé Purina Petcare közép-európai régiójának vezetője volt, 12 ország piacáért felelt – értesült a Menedzsment Fórum. Ezt követően alelnökként a cég ázsiai, óceániai és afrikai piacain a beszerzési, gyártási és ellátási területek működéséért volt felelős.

A távozó ügyvezető, Laurent Freixe új feladata a Nestlé ibériai régiójának vezetése lesz. Laurent Freixe három és fél évig irányította a Nestlé Hungária Kft.-t.

BBJ-től a Vogel Burdához

Szeptember 11-étől Farkas Violát nevezték ki a Vogel Burda Communications Kft. hirdetési és stratégiai igazgatójává. Az új munkakör kialakítását a kiadó szélesedő lapcsaládjai tették indokolttá. A marketing-közgazdász szakember korábban 14 évet az IDG lapkiadónál dolgozott, majd az elmúlt öt évben a Budapest Business Journal – Book of Lists kiadójánál töltötte be a hirdetési igazgatói pozíciót.

Távozott a Kreatív hirdetési vezetője

Szeptember 25-én távozott posztjáról Sági Ágnes, a Kreatív-lapcsalád hirdetési igazgatója. Feladatait a lapokat gondozó új kiadó, a Süddeutscher Verlag magyarországi leányvállalatának értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója, Vándor Ágnes vette át – írta a Kreatív Online. Sági Ágnes az elmúlt öt évben a Kreatív, az időközben átalakult e-Intern és a Kreatív Online hirdetési vezetője volt. A lapokon kívül a szakember többek között a Nagy Kreatív Könyv és a Nagy Kreatív Nap projekt koordinációjában is részt vett, és egy ideig lapigazgatóként is tevékenykedett.
Sági Ágnes egyelőre nem tudja, hol folytatja pályafutását, de továbbra is a marketingkommunikációs piacon szeretne dolgozni.

Csapaterősítés a PR Agentnél

Két új munkatárssal erősíti csapatát a PR Agent Kommunikációs Tanácsadó Kft.

Szarka László stratégiai és üzletfejlesztési vezetőként a vállalat növekedési stratégiája, valamint a belső működés fejlesztésének kidolgozásáért, bevezetéséért és alkalmazásáért felel, illetve ápolja a cég üzleti és szabályozói kapcsolatait.
Szarka László 2005-től a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok vezetőjeként, azt megelőzően pedig az Mmd-csoport és a European Public Policy Advisers tanácsadójaként tevékenykedett.

Rotkai Rita új feladatkörében a sajtókapcsolati munkát és a cégműködést segíti. A Szolnoki Főiskolán szerezte idegenforgalmi közgazdász diplomáját, eközben gyakornokként dolgozott a Manta Marketingnél, valamint a Sol Travel Utazási Irodánál.

Winkelmann a Germanwings ügyvezetője

Thomas Winkelmannt szeptember 1-jei hatállyal nevezték ki a Germanwings GmbH ügyvezető igazgatójává és az igazgatótanács szóvivőjévé. Előzőleg a Lufthansa légitársaság amerikai régióért felelős alelnöke volt. Thomas Winkelmann ügyvezető igazgatói felelősségi körébe tartozik a marketing, online értékesítés, hálózattervezés és vállalati kommunikáció. Thomas Winkelmann az Eurowings AG igazgatótanácsának is tagja.

Új menedzser a Symantecnél

Gulyás Péter személyében új menedzserrel bővült szeptembertől a Symantec magyarországi képviselete. A szakember az értékesítési munkát fogja segíteni a magyarországi és romániai kiemelt partnerek, viszonteladók körében. Gulyás Péter korábban a Siemensnél és a Xeroxnál dolgozott értékesítési területen, illetve projekteket irányított a két cégnél.

Változás az Adidasnál

Október 1-jével távozott az Adidastól a társaság kommunikációs, marketing- és pr-ügyeit koordináló Telkes Orsolya – írja a Kreatív Online. A szakember a továbbiakban nem a marketingkommunikációs szakmában folytatja pályafutását. A cégnél folynak az egyeztetések Telkes Orsolya utódlásáról, a tervek szerint az új menedzsert hamarosan kiválasztja a német vezetőség.

Neo – új projektvezetővel

Szeptember elején új projektvezető csatlakozott a Neóhoz. Keszte Dóra a Café Reklám médiadivíziójából igazolt át az ügynökséghez. Keszte Dóra a Miskolci Egyetem marketing szakirányán szerzett közgazdász diplomát 2004-ben, és még ebben az évben kezdett el dolgozni az OMD Hungarynél mint médiavásárló. Később csatlakozott a Café Médiához.

Kinevezés a BT-nél

Piller Károly szeptember 11-étől marketingigazgatói pozíciót tölt be a British Telecomnál (BT). A feladatokat a szakember a budapesti székhelyen látja el. Új munkakörében felelős lesz a szektorspecifikus marketingért és a cég portfóliójának irányításáért az EMEA-országokban (Skandinávia, Svájc, Ausztria, Kelet-Közép-Európa, Közép-Kelet és Afrika) – írja a Médiainfó. Piller Károly az elmúlt két évben a BT-nél dolgozott, legutóbbi pozíciójában üzletfejlesztési igazgatóként; azt megelőzően tíz éven át az Atos Origin és az IBM vállalatnál állt alkalmazásban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik