Üzleti tippek

Kevesen használnak üzleti hitelkártyát

Jóllehet az európai kis- és középvállalatok vezetőinek körében magas a lakossági hitelkártya-birtokosok aránya, az üzleti hitelkártyák elterjedtsége csupán 20 százalék körüli – derül ki a MasterCard megbízásából készült tanulmányból.

Jorn Lambert, a MasterCard Europe fogyasztói és kereskedelmi termékekért felelős igazgatója szerint az Európában működő 25 millió kis- és középvállalat kulcsfontosságú az üzleti növekedés szempontjából, hiszen ezek a vállalkozások adják a vállalatok 95 százalékát, az EU munkahelyeinek 69 százalékát, és termelik az üzleti forgalom több mint felét.

„Bár a Magyarországon kibocsátott üzleti hitelkártyák száma még csupán néhány ezerre tehető, a bankok már felismerték a kis- és középvállalatokban rejlő üzleti lehetőségeket, valamint a hitelkártya vitathatatlan előnyeit a likviditáskezelés és az üzleti költések ellenőrzése terén – idézi a MasterCard sajtóközleménye Gauder Milánt, a MasterCard Europe ügyfélkapcsolati igazgatóját.

Az igazgató szerint ezért egyre több hazai bank rukkol elő saját üzleti hitelkártyával. Bár tapasztalataik szerint jelenleg a hazai kis- és mikrovállalkozások a legtöbbször lakossági hitelkártyák használatával helyettesítik az üzleti hitelkártyát – jóllehet az utóbbi jóval magasabb hitelkeretet nyújthat –, a tendenciát kedvezőnek tartják.

A brit Research International kutatóintézet által készített tanulmány szerint az EU-ban működő kis- és középvállalatok vezetői változatlanul magabiztosak üzleti jövőjüket illetően.

A kkv-vezetők 80 százaléka állította biztosan, hogy cége 5 év múlva is prosperálni fog. A szektor vezetői egyértelműen nyitottak az új technológiai fejlesztések befogadására és használatára, amennyiben az újabb üzleti lehetőségek kiaknázását teszi lehetővé.

Az európai kkv-k vezetői egyetértenek abban, hogy az innováció nélkülözhetetlen összetevője az üzleti sikernek: az e-kereskedelem újításait – például az üzleti hitelkártyákat – olyan eszközöknek tekintik, melyek segítségével a nagyobb piaci szereplők mellett is versenyképesek maradhatnak.

Az üzleti hitelkártyák előnyei között a megkérdezettek 61 százaléka a fizetések kényelmes nyomon követhetőségét emelte ki, 55 százalékuk az online szolgáltatásokat tartotta legfontosabbnak, míg 21 százalékuk az üzleti hitelkártyák különböző könyvelési szoftverekkel való kompatibilitását hangsúlyozta.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik