Üzleti tippek

A testvércsoport

admin
admin

2006. 09. 20. 00:00

A 15 éve alapított rádiós reklámcég mára 40 főt foglalkoztató, családi tulajdonban lévő cégcsoporttá nőtte ki magát.

Még a 90-es évek legelején, a Danubius rádióban műsort vezető Rókusfalvy Pált megkereste az egyik barátja, hogy adjon neki ötletet, miként vezesse be a piacra Piranha nevű autóriasztóját. A jellegzetes hangú riasztó megismertetésére kitalált módszer akkoriban forradalminak számított, ugyanis nem hagyományos reklámszpotot készítettek. Az első időszakban az ellopott autókat kereső blokk után játszották le a riasztó hangját, de a termék neve csak néhány hónap után hangzott el először. „Ezután két–három évig úgy kerestek minket, hogy azzal szeretnének dolgozni, aki a Pirahna-reklámokat készítette” – idézi fel Rókusfalvy Pál a Roxer Reklám hőskorát.

A rádiós évtized

Roxerwood


A 3700 lakosú Etyekkel – egy borkóstoló alkalmával – nyolc évvel ezelőtt ismerkedett meg Rókusfalvy Pál. A falu annyira megtetszett neki, hogy azóta saját pincészetük és éttermük is van Etyeken. A Roxer Produkció évente két fesztivált szervez a faluban, az egyik a tavaszi Etyek Pincefesztivál, a másik pedig a most szeptemberben megrendezendő Kezes-Lábos elnevezésű „slow food” fesztivál, amelyek minden évben több tízezer látogatót vonzanak a településre.

A reklámos-rádiós karrier elindulása előtt – és az érettségi után – Rókusfalvy Pál egy zenekarban próbált szerencsét, majd elvégezte a Tanítóképző Főiskolát, és sokáig úgy tűnt, hogy ezen a pályán is marad, mert három évig általános iskolai énektanárként dolgozott. A Danubius rádióhoz 1990-ben került, mellette pedig elindította a rádióreklámok készítésével foglalkozó Roxert.

Miután 1996-ban nyilvánvalóvá vált, hogy privatizálni fogják a Danubiust, három műsorvezetőtársával összefogtak, mondván, bárki is legyen a rádió új tulajdonosa, fontos lesz számára az a „hangállomány”, amire a rádió épül. Az így verbuválódott Búza–Boros–Rónai–Rókusfalvy-csapat végül a Daily Mail Group (DMG) vezette konzorciumhoz csatlakozott. „Hívtuk a Bochkort is, de ő azt mondta, hogy majd a győztessel tárgyal” – világítja meg Boros „párjának” hiányát Rókusfalvy. Annak ellenére, hogy nem számítottak esélyesnek, sikerült megszerezniük a Danubius frekvenciáját.

Az ezt követő két évben Rókusfalvy Pál egyszerre volt a rádió ügyvezetője, a kisebbségi tulajdonosok képviselője és műsorvezető. Azonban miután lejárt a menedzserszerződése, úgy döntött, hogy a kereskedelmi rádió helyett inkább a saját cégében dolgozna tovább. A Roxer mellett az ezt követő években különféle tévés produkciók készítésében is közreműködött, de a rádiós piaccal sem szakadt meg teljesen a kapcsolata. A DMG ugyanis megkereste, hogy segédkezzen a Roxy rádió megvásárlásában, ahol ezután két éven át társtulajdonos és igazgatósági tag volt.

A Cápa forgatása

Tudta-e…?

Rókusfalva egy kis felvidéki falu neve, innen származik a Roxer família. A Rókusfalvy a Roxer családnév magyarosítása, a testvérpár nagypapája még ezt a vezetéknevet használta. Rókusfalvy Pál gyerekkori álma volt, hogy 18 évesen felveszi a régi családi nevet, azonban ezt végül a később megalapított vállalkozása kapta.

Rókusfalvy Pál tizenegy évvel fiatalabb öccse, Gábor szinte a Roxerben nőtt fel, ugyanis már a gimnázium alatt is a családi cégnél dolgozott. „Számlákat írtam, majd elvittem a postára feladni” – ad bepillantást diákmunkája mibenlétéről. A gimi után egy évig Németországban tanult és dolgozott az Európa Házban, ahol már különféle rendezvények szervezésében is segédkeznie kellett. Hazatérve úgy gondolta, hogy a megtakarított pénzéből vállalkozást indít, és nyitott is egy ruhaszalont a belvárosban. „Kitaláltam, hogy legyünk nyitva éjjel-nappal, ami eleinte jó bulinak tűnt, csak az volt a gond, hogy senki nem akart jönni éjjel vásárolni” – emlékszik vissza a Rókusfalvy Gábor, aki szerint azonban ez semmi nem volt ahhoz képest, hogy az első garnitúra ruhát elszabták. „Miután bezártam az üzletet, az unokatestvéreim kapták a megmaradt ruhákat” – mutat rá Gábor a népes család előnyeire. A Gödöllőn abszolvált egyetemi tanulmányok mellett a Roxernél dolgozott, s úgy alakult, hogy az ő reszortja lett a reklámcég rendezvényszervező divíziójának irányítása. Majd miután 1998-ban külön céget hoztak létre a rendezvényszervezésre, ő lett az új társaság ügyvezetője.

A Roxer-cégcsoport

– Roxer 2.0: ATL-reklámügynökség
– Roxer Event: BTL-ügynökség, event marketing specializációval
– Roxer Produkció: fesztiválok szerevezése, pr
– Roxer Lízing: a fő tevékenység mellett a cégcsoport pénzügyeinek intézése

Rókusfalvy Pál
1986–1989.: általános iskolai tanár
1990–2000: Danubius rádió, műsorvezető, majd ügyvezető-társtulajdonos
1991-ben megalapítja a Roxer Reklám Kft.-t, amelyből mára a Roxer-csoport nőtte ki magát
1994–2001: különféle televíziós műsorok producer-műsorvezetője
2000–2002: Roxy rádió, társtulajdonos, igazgatósági tag
2001-től a Rókusfalvy Pince Kft. tulajdonos-ügyvezetője

Rókusfalvy Gábor
1993–1994: Európa Ház (Németország)
1994–1995: Roxer Reklám, főmunkatárs
1996–1997: Roxer Produkció, gyártásvezető
1998-tól a Roxer Event társtulajdonos-ügyvezetője


Az elmúlt években a Roxer Event a piac egyik legnagyobb szereplője lett. A dolgukat első látásra megkönnyíti, hogy ebben a szegmensben nincsenek multik, azonban a piacon lévő magyar cégek közötti verseny így is rendkívül erős. Ráadásul Magyarországon még mindig jellemzőek a sógor-koma viszonyra épített „sufnibéték”. „Szerencsére az utóbbi időben a minőségi szolgáltatás irányába mozdult el a piac” – teszi hozzá Rókusfalvy Gábor, aki szerint ők elsősorban a kreativitásban tudnak többet nyújtani a versenytársaiknál, amit az Arany Pengén elnyert öt díjuk is bizonyít. Egy étterem megnyitóját például azzal hirdették meg, hogy a „A Cápa magyarországi forgatása”, ami annyit tett, hogy egy 60 kilós kékcápát grilleztek az eseményen, ami gasztronómiai szempontból sem hétköznapi esemény.

Magdi másképp

A reklámpiacon azonban már más a helyzet, hiszen rengeteg multinacionális ügynökség van, amelyekhez sok esetben nemzetközi szerződések kötik az ügyfeleket. Az elmúlt öt–hat évben ráadásul olyan kiélezetté vált a verseny ezen a piacon, hogy úgy tűnt, le kell húzniuk a rolót. Ekkor került a komoly reklámpiaci tapasztalatokkal rendelkező Sikos Péter a cég élére, aki az elmúlt négy évben „gatyába rázta” az időközben Roxer 2.0 nevet felvett ügynökséget. „Azért találta meg a helyét a cég, mert kreatív tudott maradni, csakúgy, mint rendezvényszervező cégünk” – vélekedik a siker okáról Rókusfalvy Pál.

A céges rendezvények területén egyébként manapság leáldozóban vannak az öncélú témapartyk, mint például „mexikói party”. Korábban voltak olyan rendezvényszervezők, akik kifejezetten ráálltak erre a vonalra. „Mi minden rendezvényünkre igyekszünk valami újat kitalálni, ami sohasem öncélú, hanem a megrendelő kommunikációs céljait szolgálja” – mondja Rókusfalvy Gábor.

A kreativitás a rendezvényeiken fellépő sztárok szerepeltetésében is megnyilvánul. A mostani Kezes-Lábos Fesztiválon például fellép Rúzsa Magdi is, azonban nem a megszokott országjáró műsorával. „Sikerült rávennünk, hogy élőben vajdasági dalokat énekeljen a balkáni népzenét játszó Besh O’droM együttes kíséretével” – mondja Rókusfalvy Pál.

A cég eddigi talán legextrémebb rendezvénye a Ferrari V.I.P. partyja volt a városligeti csónakázó tavon. Két szigetet építettek, az egyiken voltak a vendégek, a másikon pedig a fellépő zenekarok és a táncosok. „A vízzel egy szinten volt a színpad, ezért úgy nézett ki, mintha a vízen táncolnának” – meséli Rókusfalvy Gábor, aki szerint mostanában nagy divatja van a cégeknél a csapatépítő tréningeknek is. Megesett, hogy egy horvátországi lakatlan szigeten kellett különféle feladatokat megoldani az egyik cég „összekovácsolni hivatott” munkatársainak.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.