A tanács elnöke elmondta: a főváros és Pest megye alkotta Közép-magyarországi Régióba az elmúlt években 3200 pályázat alapján 1735 beruházás valósult meg, amelyek nagy része az úthálózat fejlesztését, új óvodák, iskolák építését szolgálta. Erre azért volt szükség, mert a megye lakossága az ideköltözők nagy száma miatt folyamatosan nő, jelenleg a lélekszám meghaladja az 1,2 milliót.
A tervek között szólva az elnök kiemelte, hogy a megye továbbra is Budapesttel közösen kíván közös régiót alkotni, s fő törekvése, hogy Közép-Kelet-Európa vezető régiójává váljon. Ennek érdekében többi között a tudásipar megerősítése a feladat.
Emellett a közlekedés továbbfejlesztése keretében a Duna szerepét kívánják növelni, új kikötők épülnek majd, hogy a víziközlekedés adottságait jobban ki lehessen használni az áruszállításban és az idegenforgalomban egyaránt – húzta alá Szabó Imre.
Mászás közben bontotta meg a via ferrátát a vasalt út üzemeltetője
Áprilisban, a tatabányai via ferratán elmérgesedett a helyzet, amit másképp lát a rendőrség és a mászószövetség. Utóbbi szerint „egy tudottan kezdőkből álló csoport előtt, akik már benne vannak az útban, megbontani az életük védelmére felszerelt, személyes biztonságukat garantáló vasalt utat, az jócskán túlmutat a vélt sérelmen”, az ügyben történt feljelentést azonban a hatóság elutasította. Két mászóbizniszben érdekelt tatabányai férfi csatája dióhéjban.