Az uniós társfinanszírozás során felhasználható összeg még kiegészül az Útpénztár 110-120 milliárd forintos forrásával, illetve az állam a továbbiakban sem kíván lemondani a koncessziós, illetve PPP (public private partnership – magántőke bevonás) konstrukció keretében, illetve a tisztán magántőkéből megvalósuló fejlesztésekről – mondta az Útügyi Napok alkalmából Felsmann Balázs.
Utóbbira, például az elővárosi vasúthálózat járműparkjának biztosításakor nyílhat lehetőség – tette hozzá a politikus. A szakállamtitkár elmondta, hogy az elmúlt évek ambiciózus gyorsforgalmi útépítései után a tárca nagyobb figyelmet kíván fordítani a kapcsolódó úthálózat, illetve a főútvonalak, nem utolsó sorban közösségi közlekedés, a vasút és a vízi szállítás fejlesztésére.
Mindez annál is inkább szükséges, mert mára az áruszállítás 80 százaléka közúton történik és nem kellene tovább terhelni a tranzittérségeket. Ugyanakkor fontos feladatot ró a magyar közlekedésfejlesztés-politikára, az a tény, hogy Románia, illetve Bulgária uniós csatlakozásával Egészen Görögországtól Nyugat-európáig egy összefüggő közlekedési hálózat jön létre, amelyben Magyarország megkerülhetetlen tranzitútvonal – mondta a szakpolitikus.
Végül hangsúlyozta, hogy 2007 és 2013 közötti uniós finanszírozási időszakhoz kapcsolódó Közlekedésfejlesztési Operatív Program kidolgozása még folyik. A program társadalmi vitája szeptember végén veszi kezdetét.
Donald Trump letette a hivatali esküt, majd szükségállapotot hirdetett a déli határnál
Kövesse élőben Donald Trump elnöki beiktatási ceremóniáját.