Üzleti tippek

Mérik a kommunikációt

Nemzetközi piacra lép az újságírók munkáját figyelő cég.

Egyre több vállalat ismeri fel a kommunikáció megtérülésének és hatékonyságának mérésében rejlő lehetőségeket. A cikkek és elektronikus híradások tartalmát szoftveresen mérő és számszerűsítő newzeus számai szerint egyre több vállalat szeretné megtudni, hogy kommunikációjuk hatékony volt. Ennek is köszönhető, hogy a cég 2006 első félévében sikeresen megduplázta árbevételét az előző év azonos időszakához képest. A newzeus közeli tervei között szerepel a nemzetközi terjeszkedés és a szoftver metodikájának és funkcióinak kibővítése mellett egy erőteljes üzleti intelligencia irányába mutató továbbfejlesztése – tudatta szerkesztőségünkkel a társaság.

A megjelent cikkek száma és reklámegyenértéke mellett,számos olyan mérési mutató áll rendelkezésre, amely az iparág egészéhez viszonyítva mutatja meg az adott vállalat kommunikációjának hatékonyságát. Az adatbázis-háttér és az interaktív technológia pedig lehetővé teszi, hogy napi szinten, vagy akár két évre visszamenőleg lehessen számokat, statisztikákat lekérdezni az iparág szereplőinek kommunikációjáról illetve a leggyakoribb témák jelenlétéről.

A mérési szempontból az egyik legfejlettebb piacnak számító Angliában számos magas szolgáltatási színvonalat képviselő méréssel cég van jelen. Itt már elmondható, hogy a megtérülés számítása mellett, a kommunikáció mérésének elsődleges szerepe a vállalati kommunikációs stratégia és taktika tervezésének támogatása, illetve a kampányok, termékbevezetések várható sikerének előrejelzése.

„Mindez úgy valósítható meg, hogy a megjelent cikkek helyett, azok tartalmára, a bennük szereplő kulcsüzenetekre, iparági szereplőkre és témakörökre koncentrálunk. Egy jó metodikával és az azt támogató technológiával számos olyan fontos információ nyerhető ki a média-megjelenésekből amelyek grafikonok, összehasonlító táblázatok és részletes mutatószámok segítségével a vállalati üzleti célokat maximálisan támogató kommunikációs tervezést tesznek lehetővé – mondta Pöltl Ákos a Newzeus Kft. ügyvezető igazgatója.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik