Üzleti tippek

Évi 11 százalékos növekedés az online hirdetési piacon

A magyarországi online hirdetési piacon a következő öt évben 11 százalékos növekedésre lehet számítani.

A reklámpiacon belül az online hirdetési költés 2011-re világszinten eléri a 25,9 milliárd dollárt, azaz a 9 százalékot. A piac a következő öt évben Magyarországon is hasonlóan nő, éves szinten mintegy 11 százalékkal bővül.


Az amerikai JupiterResarch előrejelzése szerint ennek az az elsődleges oka, hogy az online marketingen belül egyre több vállalat fektet be kulcsszavas keresőprogramokba.


A magyar előrejelzések szerint az idén több mint 60 százalékkal, 400 millió forintra nő a keresőhirdetési piac, ami annak is köszönhető, hogy az úgynevezett kulcsszó árak tarifái magasabbak, és a piacra újonnan belépők nagyobb kulcsszavas listát használnak.


A keresőszavas hirdetési piac lényege, hogy a felhasználó nem kéretlen, például felugró ablakban megjelenő reklámot kap, hanem beütve egy általa keresett szót, ezzel összefüggő internetes oldalak és tartalmak jutnak el hozzá.


A keresőmarketing a mozgatórugó


A világszintű dinamikus fejlődés mozgatórugója, a keresőmarketing, ami az online költések közel felét teszi ki. Európában az emberek közeledése az internet felé ugyan óvatosabb, mint Amerikában, de itt is egyre többen felismerik az online kulcsszavas reklámban rejlő lehetőségeket.


Kálmán Tamás, a kulcsszavas internet reklámmal foglalkozó ETARGET cég magyarországi vezetője ezzel összefüggésben az MTI-nek elmondta: ezt a szolgáltatást egyelőre még inkább a kisebb vállalatok veszik igénybe az árhatékonyság kedvező aránya miatt, de egyre több multinacionális cég is érdeklődik iránta. A cél mindegyikük számára ugyanaz, vagyis megtalálni azt a hirdetési formát, amivel a fogyasztót a leghatékonyabban és legkevésbé zavaró módon tudják elérni.


Az online hirdetés a médián belül a legdinamikusabban fejlődő szektor: egy tanulmány szerint a megkérdezettek 67 százaléka elfogadja a finomabb online hirdetéseket, aminek köszönhetően ingyenesen hozzáférhetnek a weboldalakhoz. A többség rákattint a hirdetésekre, csaknem minden második felhasználó pedig további információt keres.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik