Üzleti tippek

A Marketing&Média 13. számának hírei

Marketing

Az amerikaiaké a Budweiser név


Pert nyert az öreg kontinensen a Budweiser amerikai gyártója, az Anheuser-Busch Co. – írja a VG.hu. A bírósági döntés értelmében a társaság harminc európai országban regisztrálhatja és terjesztheti a jövőben Bud és Budweiser nevű söreit. Az amerikai cég már évek óta küzdött a márkanévért a cseh Budejovicky Budvar sörgyártóval.

Hűsítő Népszabadság

Szentkirályival hűsíti az olvasókat a Népszabadság: aki a júliusban elkezdődött kampány ideje alatt újságot vásárol, ásványvizet kap – írja a Kreatív Online. A napilap az Allison Advertising ügynökséget kérte fel az akció kreatívanyagainak elkészítésére.

Folytatódik a Nestlé Akadémia

Sikeres volt a Nestlé Életmód Akadémia kampányának első éve. Az 1500 résztvevőt számláló programban neves sportolók, művészek tartottak előadásokat az egészséges életmódról, a helyes táplálkozásról. Az Életmód Akadémia szeptember 28-ától folytatódik. A kampány koncepcióját a cég vállalati kommunikációját segítő Weber Shandwick dolgozta ki.

Jó eredmények az Adidasnál

A vártnál is jobb eredményeket ért el a világ második legnagyobb sportszergyártója. A társaság vezérigazgatója jelezte: minden korábbi elképzeléseiket felülmúlja a mezek, a sportcipők és a futball-labdák forgalma a labdarúgó-vb alatt (csak utóbbiból 15 millió darabot adtak el eddig). Az Adidas focival kapcsolatos termékeinek értékesítéséből származó árbevétele a Világgazdaság értesülései szerint idén meghaladja az 1,2 milliárd dollárt.

Média

Új tévécsatornák indulnak

Sci-fi-rajongóknak, illetve a krimi műfaj kedvelőinek indít két új tematikus tévécsatornát (AXN SCI-FI, illetve AXN CRIME) Magyarországon is a Sony Pictures tulajdonában lévő, Közép-Európa hat országában működő AXN kaland- és akciócsatorna – tudta meg a hvg.hu. Az előfizetésen alapuló és reklámidőt értékesítő csatornák Magyarországon szinkronizálva, Lengyelországban hangalámondással, a román és bolgár piacokon pedig feliratozva sugároznak.

Az SBS tulajdonában az Interaktív

Teljes egészében az SBS tulajdonába került a TV2 külső gyártású műsorainak nagy részét is készítő Interaktív Kft., miután a társaság megvásárolta Sváby András eddigi 20 százalékos részesedését. A tranzakció célja az SBS portfóliójának egységesítése. A produkciós irodát továbbra is az ismert tévés vezeti.

Megújult a Meglepetés

Június 15-e óta megújult logóval és modernebb layouttal jelenik meg a Meglepetés magazin. A Sanoma Budapest Zrt. gondozásában megjelenő lap tartalma is bővült, olvasóihoz pedig mostantól még közvetlenebb hangnemben szól. A megújulás célja, hogy a magazin megjelenésében jobban elkülönüljön a többi női hetilaptól. A változást két hónapos imázskampány népszerűsíti, melynek arca Ábel Anita színésznő.

Exit a Balatonon is

Június 28-ától a nyár végégig a Balaton melletti városok szórakozóhelyein (több mint 150 kihelyezési ponton) is hozzá lehet jutni az Exithez. Ezzel egyidejűleg négy új rovattal bővült az ingyenes programmagazin (Balaton, Street, Vezess! és Fesztivál). Így nemcsak praktikus információkkal, hanem szórakoztató tartalommal is gazdagodott.

Zenei díj a Bravótól

Kiosztották a Bravo Otto zenei díjait a siófoki Beach House-on. Az idén 50. születésnapját ünneplő magazin hat kategóriában hirdetett nyertest, akiket a Bravo olvasói szavaztak meg, levélben, interneten és sms-en.

Reklám

Rúzsa Magdi a Pepsi arca


Nemcsak a Megasztárt, hanem a Pepsi reklámszerződését is megnyerte Rúzsa Magdi, aki hamarosan az üdítő reklámfilmjében, poszterein és címkéin is feltűnik – értesült a Ma.hu. A kólás cég kampányának szlogenje – „Merj többet!” – hűen tükrözi Rúzsa Magdi életét, ezért a reklámfilmben az énekesnő történetét dolgozzák fel.

Betiltják az italreklámokat?

Az ivászat visszaszorítására készül az Európai Bizottság. Az egyik elképzelés szerint tilos lenne este 9 előtt szeszes italt reklámozni a tévében, vagy ekkor közvetített sporteseményt alkoholos italokkal szponzoráltatni – írja a Világgazdaság. A helyzeten javítandó, a bizottság tiltaná az alkohol diszkontáron való forgalmazását, és elrendelné a dolog veszélyességének kötelező feltüntetését (mint a cigarettásdobozokon), továbbá jelentősen megadóztatná a fiataloknak szánt alkoholos üdítőitalokat is.

Ügynökségek

Pr-ügynökséggel a Deichmann

Júniustól a Mediátor Group Reklámügynökség végzi a Deichmann Cipőkereskedelmi Kft. pr-kommunikációs tevékenységét – értesült a BTL.hu. Az ügynökség kiválasztását tárgyalásos tender előzte meg.

Pályázat ügynökségeknek

CSR kommunikáció témakörben írt ki közös pályázatot a Magyar Reklámszövetség és az ARC Kft. Az ügynökségek óriásplakátok és citylightok kreatívjaival nevezhetnek. A pályázat témagazdái: a HP Magyarország, a Magyar Telekom, a Mol, a Pannon, a Richter Gedeon Nyrt., az OTP és a Tesco. Az ügynökségek feladata pedig az, hogy „adjanak ARC-ot” a jótékonykodó cégek tevékenységének.

A Hilltop a Noguchi új ügyfele

A Hilltop Neszmély Zrt. a Noguchi Porter Novellit kérte fel az idei 3. Neszmélyi Hilltop Borünnep teljes körű kommunikációjára. Az ügynökség reméli, hogy ezzel az együttműködéssel hozzá tud járulni a magyar borkultúra népszerűsítéséhez.

E.ON–2Republic-együttműködés

Idén is a 2Republic kezeli az E.ON Energiakereskedő Kft. teljes ügyfélkörét. Az ügynökség feladatai között szerepel az ügyfélszegmensekre bontott kommunikációs stratégia kidolgozásában való részvétel, különös tekintettel az event marketingre, valamint a koncepciókon túl a rendezvények teljes körű lebonyolítása és az ezekhez kapcsolódó produkciós feladatok ellátása.

Ügynökséget vált a Cadillac

Hetven év után ügynökséget vált Cadillac. A márka kreatív megbízásait 1936-ban kapta meg a Leo Burnett detroiti irodája, a reklámügynökség azóta felügyelte az USA-ban ikonná vált autómárka megjelenéseit. Október 1-jétől azonban új ügynökség, a független Modernista látja el az autómárka körüli kommunikációs feladatokat. A döntés azt követően született, hogy új igazgató érkezett a Cadillac marketingosztályának élére.

Kutatás

Hódít a jeges tea


Kánikulán kívül is növekszik az alkoholmentes szomjoltó italok forgalma: a kiskereskedelemben eladott mennyiség tavaly április és idén március között meghaladta az 1,5 milliárd litert. Legnépszerűbb az ásványvíz, majd a szénsavas üdítőital és a gyümölcslé következik, de a fejlődés dinamikája a jeges teánál a legerősebb – derül ki az ACNielsen adataiból.

TRI*M index a TNS-től

A TNS Hungary június 30-án mutatta be a TRI*M indexet, illetve az ehhez tartozó mérési és elemzési módszertant, mely egyetlen indexszámmal fejezi ki például azt, hogy mennyire elégedettek és elkötelezettek a vállalatok ügyfelei. A TNS tavaly októberben szerzett exkluzív jogot az úgynevezett Stakeholder Management-termékek, ezen belül a TRI*M módszer magyarországi képviseletére.

Brand

Megvannak a cool márkák

CoolBrands 2006 – A38


adidas
adriatica.net
Audi TT
Bang & Olufsen
BoConcept
Bomba
Citromail
Coca-Cola Light
Cosmopolitan
Fox Cityhopper
Frey Wille
Hamu és Gyémánt
Heineken
HotDog
Index
iwiw
Kirowski
KOGART Ház
LUSH
Magyar Narancs
Menza
Motorola
Nokia
Pesti Est
Pick
radiocafé 98.6
Tisza
Ulpius Ház
Vista
VIVA
Wan2

Nemzetközi mintára idén első ízben Magyarországon is elindította a CoolBrands programot a PrintXBudavár Zrt., amelynek keretében a hazánkban forgalmazott és használt fogyasztói márkák közül egy független szakértőkből álló szakmai bizottság kiválasztotta azokat, amelyek leginkább azonosíthatóak a „cool” életérzéssel. A cool márka jellemzően divatos, innovatív, eredeti, autentikus és egyedülálló, trendi, friss és izgalmas. Egy cool brand alapvetően nem a fősodorba tartozó tömegmárka, hanem olyan termék vagy szolgáltatás, amely tulajdonosát különlegessé, egyedivé teszi mások és önmaga szemében.
A díjazottaknak több mint egynegyede a média soraiból került ki, ilyen például a lapunkat is kiadó Sanoma Budapest gondozásában megjelenő Cosmopolitan magazin, illetve a Citromail vagy a HotDog.
A hazai szakmai bizottság értékelésén túl nemzetközi felmérés készült a fogyasztók véleményének feltárására is. Ennek keretében Magyarország is bekapcsolódott abba az európai online fogyasztói szavazásba, amely során bárki leadhatta voksát az általa „coolnak” tartott márkákra. Az eredmények többnyire megfelelnek az európai trendeknek, de azért voltak meglepetések: míg Európa minden országában az Apple vagy az Apple iPod lett a leginkább cool technológiai termék, addig Magyarországon a Nokiát azonosították a cool fogalmával a szavazók. Az ételek között egy igazi hungarikum végzett az élen: a Pöttyös Túró Rudi messze a legcoolabb a többi termék között a fogyasztók véleménye szerint.
A cool brandeknek járó díjakat egy Cool Party keretében az A38 állóhajón vehették át a díjnyertes márkák június 29-én.

Média

Soft news a Reuterstől


A médiafogyasztói igényekhez alkalmazkodva a Reuters ősztől új, életstílussal, szórakozással, kultúrával foglalkozó hírszolgáltatást indít – tudta meg a Pressetext. A hírügynökségnél a Life elnevezésű új szolgáltatás beindítását Monique Villa, a Reuters Media vezetője azzal indokolta, hogy a lapok és magazinok részéről egyre nagyobb az igény az úgynevezett soft news (a szórakozással, szabadidővel, életstílussal, étkezéssel, zenével, művészetekkel és egészséggel kapcsolatos hírek, információk) iránt. Bár a hírügynökség mértékkel korábban is foglalkozott ezekkel a témákkal, a jövőben az ezzel kapcsolatos információk külön rovatban és a Reuters főoldalán jelennek majd meg.
Villa szerint az online szerkesztőségek egyre több könnyedebb hangvételű tartalmat, fotót és videót várnak, de a Reuters nem a pletykalapok szintjén készíti anyagait. „Nem vagyunk papparazziügynökség” – jelentették ki az alakuló új szerkesztőségben, amelynek élére Belinda Goldsmithet, a Reuters egykori ausztrál, svéd tudósítóját nevezték ki.
A hírpiacon mutatkozó változó keresletre reagálva a brit Press Asssociation is bejelentette, hogy a labdarúgó-világbajnokság után elindítja új szolgáltatását, amelyet a show-biznisz híreire, érdekességeire alapozna.

Formálódik a Putyin közeli orosz média

Július 2-án Westi címmel napi 24 órás hírműsor indult az orosz politikai, pénzügyi és gazdasági elit információs igényeinek kielégítése céljából. Az adás az állami rádió és televíziós társaság (WGTRK) legújabb kezdeményezése, s nem titkolt célja, hogy a Kreml információs politikáját támogassa. Oleg Dobrodejev, a csatorna igazgatója szerint az adás lehetővé teszi, hogy ne csak a parlament munkájáról, a politikai pártok működéséről kapjon a néző a korábbinál jóval több információt, hanem Putyin beszédeit, nyilvános szerepléseit is teljes terjedelmében követhesse.
A Westi programját ezenkívül a Rosszija hírműsoraiból „töltik fel”, de az ugyancsak WGTRK által üzemeltetett Kultura és Sport adótól is vesznek át műsorokat, valamint WGRTK országos hálózatához tartozó regionális adók műsoraiból is adaptálnak részleteket. Az adást jelenleg csak az NTWplus előfizetői foghatják, ez 1,5 millió nézőt jelent (a szolgáltató 450 ezer előfizetőjét figyelembe véve és készülékenként átlag három nézőt számolva). Ősztől viszont a Rossija kábelhálózatán keresztül is fogható lesz az adás, ennek következtében a nézőszám akár meg is tízszereződhet.
Bár a hivatalos álláspont szerint az adásban minden parlamenti párt megszólalhat majd, nyugati megfigyelők mégis inkább arra következtetnek, hogy a hírműsor elsősorban Putyinnak és politikai hátországának politikai céljait szolgálja majd, s mindenekelőtt a 2007 decemberi parlamenti választások, valamint a 2008 tavaszán esedékes elnökválasztás „megfelelő média-előkészítése” lesz a feladata.
A jelek szerint a kormányzat a jövőben a printmédia területén is jelentősen erősíti a pozícióit. A nemzetközileg is jól ismert Izvesztyija például a Gazporm Media kezébe került, amely a Putyin-közeli Gazprom-konszern leányvállalata. Ugyancsak kormány közeli magáncégekhez került az egykor független és kritikai hangvételéről ismert Moszkovszkije Novosztyi és a Nyezaviszimaja Gazeta.

Reklám

Nem meggyőzőek a sztárok


Nem célszerű hírességekkel reklámozni a magasra pozícionált termékeket – derül ki egy frissen megjelent, az American Affluence Research Center által végzett kutatásból.
A miami székhelyű marketing- és gazdasági kutatóintézet által megkérdezettek arról nyilatkoztak, növekedett-e érdeklődésük egy-egy meghatározott márka iránt az elmúlt öt évben annak hatására, hogy ismert arcok népszerűsítették. Az árucikkeket és szolgáltatásokat kilenc kategóriába sorolták. A legmagasabb pontszámot a szépségipari termékek érték el: a nők 22 százaléka válaszolta, hogy választásukban befolyásolta őket egy híresség megjelenése – tudta meg a Brandweek.
A megkérdezett férfiak mindössze 19 százalékára hatottak a celebritások golffelszerelések, és 11 százalékára női ruházati cikkek vásárlásakor. Ezeken kívül nem volt olyan termék, amely elérte volna a 8 százalékot.
Ron Kurtz, a kutatóközpont elnöke elmondta, hogy a 474 résztvevő az amerikai háztartások leggazdagabb 10 százalékát képviseli. „Az esetek nagy többségében nem kifejezetten hatékony így népszerűsíteni egy márkát – mondja Kurtz a hírességek szerepeltetéséről. – Ennek minden bizonnyal az az oka, hogy a jómódú emberek kifinomultabb és szkeptikusabb vásárlók. Tudják, hogy a sztárok fizetésért dolgoznak.”
A tanulmány résztvevői átlagosan évi 399 ezer dollár feletti jövedelemmel rendelkeznek. Az Egyesült Államok Szövetségi Bankja szerint az ebbe a fizetési csoportba tartozó emberek tárcájában ér célba az amerikai jövedelmek 40 százaléka, mondta el Kurtz.

Guruló reklámok

A dugóban ült három fiatalember, amikor eléjük fordult egy kamion. A 24 tonnás, 17 méter hosszú jármű oldalponyvájára írt információkat nem lehetett nem észrevenni. „Az egyszerű ötletek a leghatékonyabbak” – mondják a kamionreklám-értékesítéssel foglalkozó TruckMedia alapítói. Fél év után az egyik legnagyobb lapkiadótól megkapták első megrendelésüket. A piacképesség érdekében költséghatékony megoldásokat kellett kidolgozniuk, így a kezdeti, autónkénti egymillió forintos kivitelezési díjat hónapokig tartó nyomdai felderítés után felületenként 70 ezer forintra szorították le.
„Nem rést keresünk, nem konkurálunk, piacot nyitunk. Leginkább az autót használó, prémiumszolgáltatásokat igénybevevő, fizetőképes közönséget és az outdoor eszközökkel kevésbé lefedett területeken élőket akarjuk elérni” – mondja Hetyey Gábor, a cég tulajdonosa és ügyvezetője. A célcsoportot nem kor, foglalkozás, lakóhely, nem vagy iskolázottság alapján szegmentálják, hanem a területi meghatározottság és az ügyfél kommunikációjának országon belüli lefedettsége a döntő szempont. A megrendelő kérésének megfelelően többféle csomagból – város-, autópálya- és főútvonal-kínálatból, valamint gyakoriságból – lehet kialakítani a „kamionkampányt”. Leginkább mobilszolgáltatók, áruházláncok, üdítőipari cégek, olajtársaságok, autógyártók és médiumok érdeklődnek.
A tulajdonosok szerint a felület az óriásplakát, a mozgó hirdetések és a légi reklám előnyeit ötvözi, az ügynökségek egyelőre mégis szkeptikusak. Leginkább az újdonság, illetve a hatékonyság vizsgálatának bizonytalansága aggasztja őket. A tulajdonosok elmondták: nyár végére már az elérés utólagos nyomon követésének és elemezhetőségének módszere is működni fog (GPS-alapú kampánykövetés, forgalomszámlálási adatok alapján).

Online

Fogyókúrás portált indított a Sanoma


WellnessCafe néven új internetes portált indított a Sanoma Budapest. Az új site teljes körű, személyre szabott, ingyenes fogyókúra- és életmód-tanácsadást kínál az érdeklődőknek. Ez az első számú hazai fogyókúrás oldal, amely felöleli a diéta, a táplálkozás, a mozgás, a testépítés, a rekreáció, a stresszoldás, a lélekápolás és a wellness tematikáját.
A portál célja, hogy bemutassa azokat a módszereket, amelyekkel bárki megteheti az első lépést az egészséges életmód felé. A honlap egyedi lehetőséget kínál az olvasóknak arra, hogy nyomon kövessék diétázásuk eredményeit: a látogatók online naplót vezethetnek, amelyben grafikonok segítségével figyelhetik, hogyan fogynak, összeállíthatják az ízlésüknek legmegfelelőbb diétatervet. A terv alapján a portál bevásárlólistát állít össze, hogy még egyszerűbb legyen az alapanyagok beszerezése, a diéta betartása. Ugyancsak az online napló részeként az oldalra látogatók blogot vezethetnek, elmenthetik kedvenc receptjeiket, írásaikat.
A diétázók közösségét a Fórum fogja össze, ahol a fogyókúrázók megoszthatják egymással diétás élményeiket.
A szolgáltatások között találhatók még különféle testi és lelki fittséget mérő kalkulátorok – többek közt testtömegindex-kalkulátor, GI-, energialeadás-kalkulátor –, tesztek, valamint a Tudás-tár lexikon is, mely a wellness világával kapcsolatos tudnivalókat tartalmazza.
A portál rovataiban a wellness, a mozgás és a diéta témájában szakértők segítenek abban, hogyan maradjunk fittek, és hogyan tartsuk meg ideális súlyunkat. Az oldal a Wellness magazin aktuális cikkeit is tartalmazza.
A folyamatosan frissülő, megújuló oldal tudásbázisát szakemberek készítik. Edzők, dietetikusok, pszichológusok, táplálkozási szaktanácsadók egyénre szabott edzéstervet, étrendet állítanak össze, és aktívan segítik azokat, akik az egészséges életmódra törekszenek. A saját, egyénre szabott étrend összeállításában segít a portál gazdag receptgyűjteménye is.

Kutatás

Nő a piackutatatásra fordított pénz


2005-ben 14 milliárd forintot költöttek piac- és közvélemény-kutatásra a cégek és állami intézmények. A Piackutatók Magyarországi Szövetségének (PMSZ) sajtótájékoztatóján azt is bejelentették: a szervezet 24 tagjának részesedése ebből 12,5 milliárd forint volt.
Az elmúlt években az iparág a GDP-üteméhez hasonló mértékben növekedett, a piacgazdaság változásai ily módon visszatükröződnek az eredményekben. A megbízások kevésbé ciklikusak és egyszeriek, inkább a jövőre fókuszálnak, ismétlődőek és folyamatosak. A tendencia a kutatások szisztematikus alkalmazásának elterjedését és az adatgyűjtések tudományos elemzése alapján meghozott üzleti döntések jelentőségét jelzi. Az ad hoc kutatások aránya 54 százalék volt, a panelé 18, míg az ismétlődő kutatások 20 százalékot tettek ki, az omnibuszvizsgálatok pedig 5-öt. A felmérések 83 százalékban kvantitatívak voltak és 12 százalékban kvalitatívak. A termelő cégeknek végzett felmérések 44 százalékra csökkentek, a médiaszervezeteknek készült adatgyűjtés aránya viszont 16 százalékra nőtt. „Átmeneti visszaesést követően az online kutatásokból származó bevételek jelentősen növekedtek. A 2004-es 72,5 millióhoz képest 2005-ben ez elérte a közel 230 millió forintot” – mondta Kozák Ákos, a PMSZ elnökségi tagja. A változás a mobilitás, a technika fejlődését is mutatja.
Egyre gyakoribb, hogy a multinacionális cégek stratégiai döntéseit külföldön hozzák meg, a PMSZ ezért mélyíti nemzetközi kapcsolatait, és igyekszik csatlakozni a globalizáció folyamataihoz. A szervezet szorgalmazza a tudományos, piac- és közvélemény-kutatásra kidolgozott ISO 20252 nemzetközi szabvány magyarországi bevezetését is. „A piacban van lehetőség a további bővülésre. 2006-ra inflációközeli bevételnövekedéssel számolunk, amely leginkább elégedettségi vizsgálatokból, valamint az újításokhoz kapcsolódó területekről, főleg a pénzügyi és az egészségügyi szektorból várható”– tette hozzá Kozák Ákos.

A civilek alig dolgoznak reklámügynökséggel

A McCann Erickson Budapest Reklámügynökség 1000 Hang Alapítványa 2006-ban negyedik alkalommal rendezte meg Az Ember Napja konferenciát. A rendezvényen, amely ezúttal a forrásszerzés és adománygyűjtés kérdéseire fókuszált, 54 nonprofit szervezet vett részt. A konferencián végzett felméréséből kiderült, hogy a hazai civil szféra nagy része fontosnak tartja a marketingtevékenységet, ugyanakkor csak elvétve veszi igénybe reklámügynökségek szolgáltatásait.
A reklámügynökség felmérése szerint a hazai civil szervezetek több mint 94 százaléka küzd szponzorációs gondokkal. A magyar nonprofit szféra vezetői úgy érzik, kevesebb pénzhez jutnak, mint amennyi a piacon reálisan elérhető lenne, legfőképpen a támogatói oldal közömbössége (36 százalék), illetve a nem megfelelő marketingtevékenység miatt (36 százalék).
A civil szervezetek fontosnak tartják a marketingtevékenységet (63 százalék), 76 százalékuknak önálló, kidolgozott arculata van. Arra a kérdésre viszont, hogy rendelkeznek-e bármikor kiküldhető és vállalható bemutatkozó anyaggal, már csak 61 százalékuk mondott igent.
A válaszadók csupán 3 százaléka állította, hogy folyamatos munkakapcsolatban áll valamelyik kommunikációs ügynökséggel, 33 százalék a pénzhiányt jelölte meg akadályként. Meghatározó ellenérvként hangzott el az is, hogy a szervezeteknek ilyen téren nincs kapcsolatuk (21 százalék), és inkább házon belül oldják meg kampányaik tervezését, kivitelezését. A megkérdezettek 42 százaléka még nem hallott arról, hogy egy kommunikációs ügynökségtől szakmai segítség formájában is kérhető hozzájárulás vagy adomány, 4 százalékuk ugyanakkor már élt ilyen lehetőséggel.
A McCann Erickson rögtönzött kutatása arra is rávilágít, hogy a hazai nonprofit szervezetek hasonló mértékben kedvelik a televízió (33 százalék), a sajtó (33 százalék) médiafelületeit és a direktmarketing-eszközeit (32 százalék). Kommunikációs stratégiájuk meghatározó eleme a merészség: a válaszadók 72 százaléka vallotta, hogy a reklám „annál jobb, minél merészebb”.

Változás az Akciónál

Geszti Péter, az Akció-Nxs Reklámügynökség alapítója és tulajdonostársa átadta a kreatívigazgatói posztot Horváth Attilának, akivel már évek óta megosztotta feladatkörét. Horváth tíz éve dolgozik a reklámszakmában, 2004 óta az Akció-Nxs Reklámügynökség társtulajdonosa. Megkapta a szakma számos elismerését (többek között az Arany Gordiusz, Aranyborotva-, Aranypenge-díjakat, két RMB-díjat). Az Akció-Nxs-hez való csatlakozását megelőzően alapítója és társtulajdonosa volt a Nexus Reklámügynökségnek, 1996–2004 között ő töltötte be a kreatív-igazgatói posztot is.

Távozik a Blikk főszerkesztője

Július 3-án távozik a Ringiertől Fejes Gábor, a Blikk első embere, aki tíz évig dolgozott Magyarország legnagyobb példányszámú napilapjánál, ebből az utolsó közel két évben főszerkesztőként. Irányítása alatt alakult át a lap szerkezete, arculata a ma is látható, teljesen színes formává. Az újság megbízott főszerkesztője Murányi Marcell, a korábbi főszerkesztő-helyettes, aki a végleges döntés meghozataláig vezeti a szerkesztőséget.

2Republic – új Account Director

Július 1-jétől Tóth Andrea tölti be a 2Republic btl-ügynökség account directori pozícióját. A jövőben feladatai közé tartozik az Opel, az E.ON, a T-Kábel és az Uniqua btl-stratégiájának kialakítása, valamint a New Business részleg fejlesztése. A 2Republic csapatának bővítése Madarász Zsuzsanna távozása miatt vált esedékessé, mivel szülési szabadságra megy. Tóth Andrea az elmúlt hat évben a Republic Reklámügynökségnél többek között a Rauch kommunikációs stratégiájának kialakításáért, a külső pr-ért, valamint a BrandFestival koordinálásáért volt felelős.

Kinevezések a Braunál

Alle Ypma, a Brau Union Hungária Sörgyárak Nyrt. jelenlegi vezérigazgatója már csak október 1-jéig felel a cég működéséért, mert szerződése lejártával nyugdíjba vonul. Utódja Michiel Egeler lesz, aki jelenleg az indonéziai Bir Bintang vezérigazgatója, és már augusztus 14-én csatlakozik a Heineken-csoporthoz tartozó Brau Unionhoz. Radovan Sikorskyt, a Brau Union jelenlegi pénzügyi igazgatóját július 1-jétől a lengyelországi Grupa Zywiec pénzügyi igazgatójává nevezték ki, míg Odin Goedhart, a Brau jelenlegi Műszaki és Ellátási Lánc igazgatója augusztus 14-étől a közép-európai régióért felelős, hasonló pozícióban. Utódaikat a Heineken-csoporton belülről választják ki a későbbiekben.

Távozott a Gála egyik ügyvezetője

Ismét egy ügyvezető dolgozik a Gála Party Service-nél, miután Tordai Bálint, a cég szakmai ügyvezető igazgatója távozott a társaságtól. A jövőben az ügyvezetői feladatokat Pósa Szabolcs egyedül látja el – számolt be a Kreatív Online. A korábban a Roxer-HD-nál rendezvényigazgatóként dolgozó Tordai Bálint tavaly májusban csatlakozott a Gála Party Service-hez. Távozásával megszűnt a szakmai ügyvezetői pozíció.

Vezérhelyettes a Navigatornál

A Navigator Informatika Zrt. Klemencz Mihályt nevezte ki a vállalat kereskedelmi és marketingvezérigazgató-helyettesének – adja hírül a btl.hu. A 42 éves informatikus mérnök korábban a Minor Rendszerház operatív vezérigazgató-helyettese volt. Szakmai pályafutását a Számítástechnikai Kutató Intézetnél kezdte. 1993-tól a Unisys Magyarország Kft.-nél folytatta a munkát, majd az IBM Magyarországi Kft.-nél rendszerintegrációs igazgatóként, később szolgáltatási és üzletfejlesztési igazgatóként tevékenykedett. 2001-től az Avaya Magyarországi Kft. kereskedelmi igazgatói, majd ügyvezetői pozícióit töltötte be. A Minor Rendszerház Zrt. Operatív vezérigazgató-helyettesi posztját megelőzően három éven keresztül a Guardware Systems Kft. ügyvezető igazgatói feladatait látta el.

Az ING-től a Groupamához

Júniustól Ugyan Tibor tölti be a Groupama Biztosító Zrt. értékesítési igazgatói pozícióját. Az irányítói feladatokon túl kiemelt szerepe lesz a biztosító hálózatának további építésében és külsős értékesítési partnerek bevonásában – írja a FigyelőNet. A Groupamát megelőzően Ugyan Tibor három éven át az ING Biztosító központjában értékesítési tanácsadó munkakört töltött be, ahol a társaság hét igazgatóságból álló régiójának szakmai felügyeletét látta el. Emellett irányította az alkuszi kapcsolatok kiépítését és teljesítményük felügyeletét a régión belül.

Előléptetés a HP-nál

Új, térségi nagykereskedelmi igazgatót neveztek ki HP Magyarországnál – írja a HR Portal. Gonda Gábor eddig a HP Magyarország indirekt értékesítési igazgatójaként a viszonteladói hálózat irányítását és értékesítési koordinációját látta el. Nagykereskedelmi regionális kinevezésével ezentúl a HP kelet-közép-európai uniós tagországokban folytatott nagykereskedelmi, disztribúciós rendszerirányításáért lesz felelős.

Cseh igazgató a Visánál

Jana Lvovát nevezték ki a Visa Europe Magyarország, Csehország és Szlovákia területi igazgatói posztjára. Jana Lvova a Visa Europe tagbankjaival szoros együttműködésben a kártyaüzletág tevékenységét irányítja, illetve az üzletági fejlesztésért felel. A cseh szakember Csehország vezető bankjainál dolgozott, s nagy gyakorlatra tett szert a lakossági banki szolgáltatások területén. Egyéb munkái mellett, a co-branded hitelkártyák bevezetését irányította, valamint a Raiffeisen Bank fizetési kártyák részlegét vezette.

Új hr-vezető az AAM-nél

Az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt. Kodák Dorottyát nevezte ki hr-vezetőjének. Ezentúl ő felel a cég humánerőforrás-gazdálkodásának tervezéséért és irányításáért – értesült a Menedzsment Fórum. Kodák Dorottya korábban az Alcoa móri divíziójának (AFL Hungary Kft.) alkalmazottja volt, 2004 elejétől hr-generalistaként, majd csoportvezetőként.

Vezérigazgató-váltás Ferihegyen

Stewart Wingate lett a Ferihegyi repülőtér új vezérigazgatója – írja a FigyelőNet. A posztot Chris Woodrufftól vette át, aki egy ideig még tanácsadóként segíti Ferihegy munkáját, majd szeptembertől a British Airport Authority (BAA) ausztráliai reptereit vezeti. Július 1-jéig, mielőtt csatlakozott volna a Ferihegyi repteret üzemeltető (Budapest Airport) BA Rt.-hez, az új tulajdonos, a BAA jelöltjeként Wingate a glasgow-i repülőtér ügyfélszolgálati igazgatójaként dolgozott. Ezt megelőzően 16 évig dolgozott a Black & Deckernél különböző vezető pozíciókban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik