Üzleti tippek

Várhatóan 35 százalékkal emelkedik az online hirdetési bevétel

Tavaly a Magyar Online Hirdetési Indexben részt vevő nyolc internetes portfólió hirdetési bevétele nettó 3,5 milliárd forint volt, ami az idén várhatóan 35 százalékkal emelkedik – mondta Mester Sándor, az Origo értékesítési igazgatója a hétfői sajtótájékoztatón.

A Habostorta, a HáziPatika, az Index.hu, a NapiOnline, a Portfolio.hu, a Ringier Online, a Sanoma Online és a T-Online Origo portfolio az első negyedévben összesen 939,4 millió forint bevételt ért el, ami több mint 70 százalékkal nagyobb összeg, mint az egy évvel korábbi 550,2 millió forint. A nyolcak a hirdetési bevétel mintegy 70 százalékát vonzzák.

Mester Sándor elmondta: az év elején a politikai hirdetéseknek, most pedig a foci-világbajnokságnak köszönhetően nőnek a bázishoz képest jobban a bevételek. Hozzátette: a fejlődésre jellemző, hogy először most májusban az Origo bevétele meghaladta a 200 millió forintot. Az Origo hirdetési bevétele két évvel korábban haladta meg először a havi 100 millió forintot.

Weyer Balázs, az Origo főszerkesztője közölte: tavaly ősz óta nagyon gyorsan nőtt az Origót, a Freemailt, a T-Online.hu-t és a tinédzsereknek szánt G-portált magában foglaló portfólió egyedi napi látogatóinak száma. A nyári csúcs eddig 1,044 millió látogató volt, míg 2005 novemberében még csak 700 ezer.

Az eseményen közölték, hogy a T-Online Magyarország stratégiai együttműködési szerződést kötött a Bloghter.hu-val, s ezzel ez a szervezet lett a az Origo hivatalos blogszolgáltatása.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik