Üzleti tippek

Sikkasztással vádolják a Rádió1-et

admin
admin

2006. 05. 24. 14:07

Az orosházi rendőrkapitányság nyomozást indított az országszerte több állomást is tulajdonló Rádió1 anyacége ellen.

A feltételezések szerint ugyanis az Első Magyar Rádiós és Szolgáltató (EMRSZ) Kft. vezetői nemcsak az adóhatóság, de a tulajdonostársak felé sem számolt el a keletkezett jövedelmekkel. Erre az egyik vidéki tagrádió, az orosházi A-tól Z-ig Beruházási és Szervezési, Lebonyolítási (A-Z) Bt. kültagja akkor figyelt fel, amikor a Rádió1 képviselője, az időközben ügyvezetővé avanzsált Erdélyi Krisztián 3 millió forint megfizetését kérte, mondván, a rádió veszteségesen működik.

Az EMRSZ véleménye

Lapunk megkereste az EMRSZ kft.-t is, de sem Erdélyi Krisztián, sem pedig Márton Dávid nem talált időpontot arra, hogy véleményét ismertesse.



Az orosházi betéti társaságban kültag Ugodi Tibor korábban igen bensőséges viszonyt ápolt az EMRSZ vezetőivel. Ugodi a médiafelületek (többek között rádiós reklámidők) értékesítésével foglalkozó RMS ügyvezető igazgatójaként gyümölcsöző üzleti kapcsolatban ált a Rádió1-gyel. Talán ennek köszönhető, hogy Ugodi 1998. június 1-én kültag lett az A-Z Bt-ben 10 ezer forintos betéttel. A cégben a beltag a Rádió1 adását sugárzó EMRSZ Kft. lett.

Egy ideig minden rendben is működött a cégnél, de Ugodi tavaly ősszel – egy november 21-én keltezett levél tanúsága szerint – szeretett volna betekinteni a cég irataiba. Mivel erre a tulajdonostárs nem reagált, Ugodi – a három éve rendre elmaradó – közgyűlés összehívását kezdeményezte a beltagnál. Azonban a december 13-án írt levélre sem érkezett válasz.


Ügyészségi nyomás

Ekkor Ugodi a Békés Megyei Főügyészséghez fordult törvényességi felügyeleti eljárást kezdeményezve. Jogi képviselőnek pedig azt a Németh Lászlót kérte fel, aki korábbról szintén jól ismerhette a cég belső ügyeit. Németh ugyanis hírszerkesztőként kezdte Rádió1-es pályafutását, majd feltornászva magát a ranglétrán igazgatóként köszönt el a cégtől.

Vélhetően a vádhatóság nyomására az EMRSZ idén március 2-ára összehívta a közgyűlést, annak helyéül a bt. székhelyét nevezve meg. Ugodi elment az orosházi címre, de ott csak egy magánházat talált. A ház falára ugyan ki volt téve a társaság táblája, de senki nem nyitott ajtót, csupán egy házőrző kutya ugatott lelkesen a kerítés mögül. Később megérkezett az EMRSZ képviselője, az akkor operációs igazgatóként dolgozó Erdélyi Krisztián is megjelent ügyvédje társaságában, de ő sem jutott be a házba, így a közgyűlést egy közeli presszóban tartották meg.

Már a közgyűlési meghívóban is szerepelt, hogy a társaság negatív saját tőkével rendelkezik. A kocsmai közgyűlésen Erdélyi elmondta, hogy a bt. könyvelője, a Memolux kft. legutoljára 2002-ben nyújtott be éves mérleget a cégbíróságra, valamint hogy a bt. a könyvelőnek is tartozik. (A Memolux azonban Ugodinak írásba adta, hogy a 2003-as adóbevallást még elkészítette, és aláírásra elküldte a bt-nek, de a könyvelési anyagért senki nem jelentkezett.)

Ugodi és a Rádió1

Ugodi Tibor korábban vezetett egy rádiós sales house-t, ezzel kapcsolatban a Rádió1 jelenleg perli.



Itt egy pillanatra érdemes elidőzni a bt. és az EMRSZ közötti szerződés fölött. Az A-Z Bt. Orosházán a 90,2 megahertzes frekvencián sugároz, de nem önálló műsort, hanem a Rádió1 műsorát közvetíti. Zenével, hírműsorokkal – és ami a legfontosabb – reklámokkal együtt hallható a műsor. A beltag azonban azt állítja, hogy a reklámokkal tarkított műsor sugárzása veszteséges, és ezért a tagoknak a bt. tartozásait és kölcsöneit – tagi kölcsön formájában – rendezniük kell, fejenként mintegy 3 millió forinttal. Erre azonban – Ugodi ügyvédje szerint – a mindössze 10 ezer forint erejéig felelős kültag nem kötelezhető, viszont valószínűtlennek látszik, hogy a reklámokat ingyen sugározták volna – tette hozzá Németh László lapunk érdeklődésére.

A cég szerződéseibe azonban sem a kültag, sem pedig ügyvédje nem tudott betekintetni, mondván, hogy azok „üzleti titkot képeznek”. Így az sem tudható, hogy a műsorsugárzásért a bt. milyen összeget kapott, és abból kigazdálkodható lenne-e az állítólagos tartozások rendezése. Annyi biztos, hogy március 20-án távozott a Rádió1-től az addigi ügyvezető, a francia befektetőket képviselő Márton Dávid, és helyére a korábban már említett Erdélyi Krisztián lépett.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

The Dark knight Le chevalier noir
The Dark Kight 
2008
Real  Christopher Nolan
Heath Ledger.
COLLECTION CHRISTOPHEL © Warner Bros
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.