Az EPH-nak 50 százalékban a német Westdeutsche Allgemeine Zeitung kiadó (WAZ) a tulajdonosa. A Metrónak ez a harmadik franchise szerződése 2006-ban (a Kanári-szigetek és Mexikó után), illetve a franchise modell 2002-es, szöuli bevezetése óta.
A Metro a nettó forgalmon alapuló franchise díjat kap az EPH számára garantált licenszjogok, valamint szakértelmének és tapasztalatának fejében. A Metrónak névleges részesedése van az új kiadványban, illetve lehetősége arra, hogy kisebbségi tulajdonrészét a jövőben 50 százalékig növelje.
A Metro Express címen kiadott újság több mint 260 ezer példányban jelenik meg, így mindjárt Horvátország legnagyobb példányszámú napilapja lett – áll a társaság által kiadott közleményben. A nemzetközileg azonos formátumban és layouttal megjelenő horvát Metro négy kiadásban érhető el az ország négy legnagyobb városában illetve körzetében, Zágrábban, az Isztrián, Dalmáciában és az északi régióban.
Horvátország lakossága mintegy 4,4 millió fő, 75 százalékuk a Metro által lefedett körzetben él vagy dolgozik. A teljes éves reklámköltés a médiában 9 százalékkal nő évente, értéke 2005-ben elérte a 663 millió USA dollárt. Ennek mintegy 26 százalékát, 172 millió dollárt a nyomtatott sajtóban költötték el a hirdetők.
Átélte, ahogy az albánok kiábrándultak a kommunizmusból és a kapitalizmusból is
Lea Ypi könyvben beszélte el gyerekkorát a sztálinista albániai diktatúrában, és azt a sokkot, amelynek következtében meg kellett kérdőjeleznie, amiben hitt. Az írónő elmeséli, miért írta a könyvét egy berlini ruhásszekrénybe zárva, illetve milyen élményeket szerzett bevándorlóként Olaszországban. Interjú.