Üzleti tippek

A Marketing&Média 9. számának hírei

Marketing

Kreativitásverseny a Red Bulltól


A Red Bull Röpnap és a Red Bull Ládaderbi után a Vörös Bikák hazai csapata idén a fogyasztók fantáziáját kívánja megmozgatni. Az 1. Red Bull Kreativitásverseny lényege egyrészt a fogyasztók figyelmének felkeltése az energiaital dobozának újrahasznosítására, másrészt az alumíniumdoboz újraértelmezése.
Disney-mentes juniormenük

A Disney is beszállt a fiatalkori elhízás elleni harcba, ezért nem újította meg tíz éve tartó megállapodását a McDonald’s-szal. Így nyártól a Disney-mesefigurák hiányozni fognak a gyerekmenük dobozaiból, és a médiavállalat nem támogat egyetlen olyan, gyerekeket megcélzó promóciót sem, amelyet az étteremlánc indít – írja a MediaGuardian. A két cég ugyanakkor továbbra is együttműködik a felnőtteknek szóló akciókban.

Pöttyös a gyermekekért

Május utolsó vasárnapján 23 kórházban piros pöttyökkel köszönt be a gyermeknap: a Pöttyös Óriás Rudikkal lepi meg azokat a beteg gyermekeket, akiknek ezt a napot is kórházban kell tölteniük.

Pálinkafesztivál Budapesten

Május első hétvégéjén első ízben rendezték meg a Budapesti Pálinka Fesztivált, amelynek az volt a célja, hogy felhívja a figyelmet a pálinka egyedi értékeire, illetve arra, hogy ez a magyar kultúra része. A fesztivál szervezője a Magyar Pálinka Marketing Kht. volt.

A Generali támogatta az Európa Napot

A Generali Holding támogatta az Európai Régiók Intézete által május 9-én Budapesten és további 26 európai nagyvárosban megrendezett Café d’Europe elnevezésű irodalmi és kulináris programokat. A társaság azért döntött a támogatás mellett, mert a kezdeményezésben megjelennek a Generali márkára jellemző olyan alapvető értékek, mint a nemzetköziség, a szolidaritás, a gondoskodás és a társadalmi szerepvállalás.

Média

Megjelent az NG Kids


Május 3-án megjelent a National Geographic család legújabb tagja, a National Geographic Kids magazin. A 32 oldalas, 35 ezer példányban megjelenő, 7–13 éves fiataloknak szóló ismeretterjesztő havilapot a Sanoma Budapest Zrt. adja ki.

Megújult a Nők Lapja

Miután az elmúlt években sikerült szembemenni a példányszámcsökkenések trendjével, az idei évkezdet különösen sikeres volt a Nők Lapja számára: az első 13 lapszám átlagosan 300,7 ezer példányban kelt el. 2006 tavaszán pedig megújult a lap: ma színesebb és modernebb, egyszersmind letisztultabb, egyszerűbb vizuális képet nyújt az olvasók számára.

Új magazin a Marquardtól

Lakberendezési lappal lépett tavasszal a magyar sajtópiacra a Marquard Media Magyarország.
A havonta 15 ezres példányszámban megjelenő DesignRoom célcsoportját a 25–49 év közötti, AB társadalmi státusú, felső jövedelmi kategóriába tartozók alkotják.

Indul a SPORTime

A Press Trend Lapkiadó Kft. társadalmi felelősségvállalási programjának keretében e hónaptól kerül a piacra a SPORTime című ingyenes terjesztésű magazin, mely a sportos és egészségtudatos életvitelt hivatott népszerűsíteni. A kiadó célja, hogy a lap középtávon a tömeg- és szabadidősport iránt érdeklődők körében domináns havimagazinná váljon.

Új mérési módszer az AGB-től

A frekvenciaalapú nézettségmérésről a tartalomalapú mérésre tér át az AGB Nielsen Media Research. Az Unitam motorját adó tartalomkövető rendszer kezelni tudja az összes jelenleg létező sugárzási rendszert, beleértve a hagyományos analóg platformokat is. Az Unitamot jelenleg 20 háztartásban tesztelik, júliusban élesítik, és az év végéig várhatóan 100 háztartásba jut el.

2 idegen, 1 esküvő a Danubiuson

A Danubius rádió májusban kezdődő „2 idegen 1 esküvő” elnevezésű promóciója két, egymás számára teljesen ismeretlen hallgatót juttat el – mindössze egyetlen hónap alatt – a házasságig. Főtámogató a CIB Bank, a pár első közös autóját a DaimlerChrysler biztosítja, lakásukról a Duna House franchise-hálózat és az Euro Ingatlan, a luxus nászútról pedig az Ibusz gondoskodik.

Viva Comet idén is

Június 1-jén hatodik alkalommal kerül sor Magyarország legnagyobb zenei díjátadójára, a Viva Cometre. Idén a tavalyinál több fényes gömböt szavazhatnak oda a nézők és a zenebarátok kedvenceiknek.

Reklám

Az utakon a Quad Light


Négykerekű motorok hátulján kínál hirdetési felületet a közúti forgalomban a Quad Light, amelyet a Sound Aktív Kft. fejlesztett ki. A jármű – a fejlesztő cég közleménye szerint – kültéren és beltéren egyaránt bevethető.

Magyar filmes Cannes-ban

Meghívást nyert a Cannes-i Filmfesztivál Kritikusok Hete nevű szekciójába Kocsis Ágnes diplomamunkája, a Friss levegő című – az idei Filmszemlén több díjat is elnyerő – nagyjátékfilm, amelyet az elsősorban reklámszakemberként ismert Pusztai Ferenc filmproducer jegyez. A többek közt a Pepsi, a Brau, a Gösser és az Audi hazai filmjeit is jegyző Ark Group Kft. tulajdonosa további művész- és közönségfilmek gyártását is tervezi, erre szakosodott cégével, a KMH Filmmel.

Ronaldinho a Lenovóval

Együttműködési megállapodást kötött a Lenovo a spanyol FC Barcelona futballcsapatával és annak szupersztárjával, Ronaldinho Gauchóval – írja a BTL.hu. A játékos a jövőben a márka nagykövete lesz világszerte, így szerepelni fog a Lenovo marketingkampányában és a nemrég bemutatott Lenovo márkájú laptopok, illetve asztali PC-k promóciós tevékenységében.

Ügynökségek

AstraZeneca–Noguchi-együttműködés


A Noguchi Porter Novelli végzi az AstraZeneca stratégiai-vállalati kommunikációját. A pr-céget meghívásos tenderen hirdette ki győztesnek a gyógyszergyártó.

Partnerekkel az Effie

Az ötödik születésnapját ünneplő Effie-díj atl-kommunikációjára kapott megbízást a Próbakő Kommunikáció. Az Effie Évkönyvet a kezdetektől készítő Próbakő Kommunikáció és a vele stratégiai partnerként együttműködő Fabrik felkérését nem előzte meg tender. A kreatívok a szakma online és printmédiumaiban hirdetik az októberi díjátadót.

Pr-tevékenységet indított a Chio–Wolf

A PR Agent Kommunikációs Tanácsadó Kft. kapott felkérést a Chio–Wolf Kft. Pr-stratégiájának kialakítására és a vállalat pr-tevékenységének koordinálására. A két fél közötti együttműködés 2006 márciusától határozatlan időre szól.

Ingatlanfejlesztésben a NetAktív

A NetAktív Kommunikációs Ügynökség közvetlen felkérés után megbízást kapott a „REevolutio Budapest 2006” nemzetközi ingatlanfejlesztői kiállítás, konferencia és vásár pr-kommunikációs stratégiájának kidolgozására és megvalósítására. A megbízó a rendezvény ötletgazdája, a Quo Vadis Consult Kft.

A Morpho az Electroluxnak dolgozik

Az áprilisban lezajlott tenderen a Morpho Communications nyerte el az Electrolux megbízását a cég pr-tevékenységének ellátására. Az együttműködés május 1-jén kezdődött.

Terjeszkedik a WS

A Weber Shandwick (WS) nemzetközi kommunikációs tanácsadó cég a régió tíz országában (Lengyelországban, Horvátországban, Bosznia-Hercegovinában, Romániában, Szlovákiában, Szlovéniában, Szerbia-Montenegróban, Lettországban, Litvániában és Észtországban) nyitott irodát. A bővülés a WS és a McCann World Group régióban jelen lévő cégeinek együttműködése révén jött létre.

Online

Elindult a Mammutmail


Új szolgáltatást indított a Neo Interactive: Mammutmail márkanevű weboldala segítségével nagyméretű fájlok küldhetők. A neo a site-ot elsősorban az ügyfelekkel, partnerekkel zajló kommunikáció megkönnyítésére készítette, de ettől függetlenül az oldal publikus, azaz – mindenféle regisztráció nélkül – bárki használhatja.

A T-Online-é lesz az Adnetwork

A T-Online Magyarország Zrt. szerződést írt alá a legnagyobb hazai online hirdetési hálózat, az Adnetwork Kft. megvételéről. Az online hirdetési szolgáltatásokat nyújtó cég neve és megjelenése nem változik.

Az [origo] csatlakozott a CTnetworkhöz

Az [origo] is csatlakozott a több mint 300 hazai portálon egyszerű szöveges reklámokat megjelenítő CTnetwork internetes hirdetési hálózatához. A második születésnapját ünneplő szolgáltatás segítségével így mostantól a magyarországi internetfelhasználók több mint 60 százaléka megszólítható.

Marketing

Amerika a madárinfluenza-pánik ellen


Habár a madárinfluenza még a közelében sem jár az Egyesült Államoknak, a helyi marketingesek megnyugtató kampányba kezdtek – írja az AdAge.com. A nagynevű Tyson Foods és Pilgrim’s Pride húsfeldolgozó eladásaiban máris lassulás figyelhető meg, és szakértők szerint megelőző lépések hiányában a pánik katasztrofális következményekkel járhat az 50 milliárd dolláros üzletág számára.

A gyártók mellett a McDonald’s, az El Pollo Loco, a Popeyes Chicken & Biscuits, a Subway és a KFC gyorsétteremlánc korábban elzárkózott a közvetlen szerepvállalástól, most viszont határozott marketingkommunikációs lépéseket tett; külön-külön és a kamarákon keresztül is biztosítják a fogyasztókat a csirkehúsfogyasztás veszélytelenségéről. A KFC és a Popeyes például minőség-ellenőrzést hirdető ikonokat vezetett be matricákon és online felületeken. Az El Pollo Loco minőségbiztosító logója több mint 340 étterem ajtaján látható, emellett kétnyelvű brosúrákat helyezett ki pultjaira, mindösszesen 80 ezer dollárt költve eddig a kampányra.

Az érintett gazdasági szereplőkön kívül az amerikai kormány is igyekszik bekapcsolódni a pánik elleni kommunikációba: a Mezőgazdasági Minisztérium rádióhirdetést gyártatott, az ezzel párhuzamosan futó tévészpotban pedig maga az agrárminiszter szól a nézőkhöz.

Az Iconoculture kutatóintézet online programot szervezett a madárinfluenza-felkészültség témakörében, amelybe 130 résztvevő – többek között gyártók és reklámügynökségek marketingesei, biztosítótársaságok és utazási irodák – kapcsolódott be. „Erre az iparágra kifejezetten az jellemző, hogy akkor dobunk be minden eszközt egy probléma megoldására, ha már fennáll a probléma” – mondta az Iconoculture étel-ital részlegének fogyasztói stratégája és alelnöke. Azt tanácsolom, hogy most kezdjék el a fogyasztókban a bizalom kiépítését.”

Média

Pert indít a TV2 a Digi Tv ellen


A csatorna tartalmának jogtalan közvetítése miatt perli be a TV2 a Magyarországon február közepe óta működő Digi Tv-t. A TV2 nemcsak a jogsértő magatartás megszűntetését, de jelentős kártérítést is követel a romániai székhelyű cégtől.

Sárai Endre, a Digi Tv-t hazánkban elindító EMKTV ügyvezető igazgatója elmondta: tárgyaltak az engedélyről a TV2-vel, amely előfizetőnként 1 euró + áfáért minden további nélkül zöld utat adott volna a csatorna műsorának sugárzásáért. „A Digi Tv azonban csak annyit hajlandó fizetni, amennyit a többi szolgáltató, többek közt a UPC is fizet a TV2 műsorának továbbításáért” – mondta az ügyvezető, aki szerint nem a fizetés itt a lényeg, hanem a „hárombetűs” szereplő munkálkodása a háttérben. A TV2 ugyanakkor állítja: a Digi Tv ezt az engedélyt nem is akarta beszerezni.

A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a TV2 műsorát a romániai Digi Tv is sugározza. Mint Kereszty Gábor, a TV2 vezérigazgatója elmondta, tárgyaltak a határon túli Digi Tv-vel a műsor egyidejű továbbközvetítésére, „később azonban mindenki számára kiderült, hogy nem jöhet létre megállapodás köztünk; így nemhogy probléma nincs a szerződéssel, de jelenleg maga a szerződés sem létezik.” Ennek homlokegyenest ellentmond Gáspárik Attila, az ORTT-nek megfelelő román Országos Audovizuális Tanács alelnökének blogbejegyzése! Internetes naplója szerint ugyanis: „A megjelent hírekkel ellentétben: a 2005. 05. 26-án kelt szerződés alapján, amit Kereszty Gábor jegyez, a TV2 programját a Digi Tv Románia sugározhatja. (…) A szerződés érvényes a visszavonásig.”

Mindenesetre elképzelhető, hogy a csatorna tartalmának fizetőssé tétele (vagy legalábbis annak szándéka) egy folyamat kezdete, hiszen az Index értesülései szerint a TV2 éppen most folytat tárgyalásokat a T-Online-nal, amely már teszteli IP-tévé szolgáltatását ADSL-en, és akár fizetne is a TV2 műsoráért. Ha az üzleti modell sikeres lesz, lehetséges, hogy a megváltozott piaci helyzetre hivatkozva újratárgyalják a kábelszolgáltatókkal kötött szerződéseket, és ugyanúgy pénzt fognak kérni a műsor továbbsugárzásáért, mint ahogy azt a kisebb, tematikus csatornák teszik.

A CBS is az internetre tart

Az egyik legismertebb amerikai tévécsatorna, a CBS is szeretne intenzívebben bekapcsolódni az internetes televíziózásba, adta hírül a Financial Times. Legfőbb konkurenseihez, a Yahoo-hoz és az MSN-hez hasonlóan a csatorna a közeljövőben saját webcsatornát (Innertube) indít, amelyen televíziós show-műsorokat és sikeres tévéprodukciók ismétléseit sugározza. Az adás a CBS honlapján keresztül lesz elérhető, és ingyenesen áll a látogatók rendelkezésére, miután finanszírozását olyan nagy vállalatok reklámjai biztosítják, mint a Cadbury Schweppes vagy a Verizon Communications.

A CBS a korábbi években internetes sportközvetítésekkel jelent meg a világhálón, miután 1999-ben megszerezte a főiskolai sportesemények közvetítési jogát. Így mindenekelőtt a fiatal korosztályok körében vált népszerűvé, s miután a legutóbbi kosárlabdadöntőket már ötmillióan kísérték figyelemmel a világhálón, ez a nézettség arra ösztönözte a CBS vezetőit, hogy a show-biznisz más szegmensei irányába is nyissanak, s olyan új tartalmakkal jelenjenek meg, amelyek ezt a több tíz milliós potenciális közönséget érdekelhetik.

Az Intertube ezért a tízen- és huszonéves korosztályt célozza meg – egyelőre kísérleti jelleggel – szórakoztató műsoraival. A csatorna vezetői abban reménykednek, hogy a célcsoportra alapozott nézettségi mutatók felkeltik a hirdetők érdeklődését, s a tervezett 15 másodperces reklámszpotokra bőven lesz jelentkező, hiszen ezeket a nézők nem képesek kiiktatni az adásból. A tervezett tévé-show-k ugyancsak jó lehetőségeket kínálnak a product placementben gondolkodó hirdetők számára is.

Elnémult a Rádió Deejay

Május 3-án elnémult a Rádió Deejay. A kezdetben R&B, hip-hop és dance-re pozícionált adó 2001 márciusában kezdte meg sugárzását, a Gruppo Espresso befektetői csoport ekkor döntött úgy, hogy az Olaszországban sikeresen működő, személyiségekre épülő műsorstruktúrájával betör a budapesti piacra. Bár a Deejay eleinte nem teljesen e koncepció szerint működött, 2002 augusztusától leszerződtették az aktuális sztárokat (Balázst, az Animal Cannibalst, Aczél Rékát és Kovács Áront), az ötlet azonban hosszú távon nem jött be. A rádió folyamatos pénzügyi gondokkal küzdött, nem tudott nyereséget termelni. 2004 októberében az olasz menedzsment átadta a stafétabotot a magyar kollégáknak, akik a zene javára csökkentették a szöveget, új műsorvezetőkkel és műsorokkal a party- és klubéletre koncentráltak. Bár a műsorvezető-váltások és a zenei arculat módosulása megfelelő kommunikáció híján bizonytalanságot okozott, a rádió 3–4 százalékos hallgatottsága a 15–29 éves korosztályban 6–8 százalékra nőtt.

Noha külföldi és hazai befektetőkkel is tárgyaltak, a tulajdonos mégis úgy döntött, a május 3-án lejáró sugárzási jogokat visszaadja az ORTT-nek. A hivatalos indoklás szerint azért, mert Olaszországban országos televíziót vásárolt, amelyhez minden mozdítható tőkére szüksége van. A valódi ok azonban a szűkülő rádiós piacban keresendő. „Már nem a célcsoportot és a zenei szegmenst nehéz megtalálni, hanem maga a sales és a marketing nem működik. A hirdetői mentalitás megváltozott, a multik alig kommunikálnak rádióban”– teszi hozzá Jegyes László, a Deejay programigazgatója, aki szerint a középvállalkozói réteget lehetett volna testre szabott, egyedi ajánlatokkal megcélozni. Ez viszont teljesen más értékesítési stratégiát kívánt volna.
A tervek szerint az ORTT rövidesen újra kiírja a 92.9-es frekvenciát.

Reklám

Esküdt ellenségeket békít ki a Coca-Cola

A Coca-Cola a tőle már megszokott módon, animációs szpotokkal készül az idei labdarúgó-világbajnokságra. Legújabb vicces tévékampányában azt mutatja meg, hogyan békíthet össze a foci olyan ősellenségeket, mint például egy postás és egy vérszomjas kutya – adja hírül a MediaGuardian.

A nemrégiben bemutatott 40 másodperces szpotot a márka eddigi legnagyobb csomagolás-promóciója támogatja, amely több mint 400 millió Coca-Cola- és Diet Coke-dobozon jelenik majd meg. A szpotban egy dél-amerikai futballkommentátor – a magyarításban Hajdú B. István – közvetít szenvedélyes hangon egy mérkőzést, miközben például egy légy és egy légycsapó vagy egy favágó és egy fa kemény küzdelmét, majd – a győztes gól után – kapcsolatuk átformálódását követhetjük figyelemmel. A későbbiekben egy 20 másodperces változatot is láthatunk a tévécsatornákon és a mozikban. A hirdetéseket a brit piacra alakította a Mother, de eredetileg az amerikai Laika ügynökség gyártotta. A BD-Network által tervezett csomagoláspromóció keretében a vásárlók egész júniusban vb-jegyeket nyerhetnek. Ezen kívül júniusban mindennap sorsoláson vehetnek részt a fogyasztók. Ehhez nem kell mást tenniük, mint egy fényképet küldeniük arról, mennyire szeretik a foci-vb-t.

Kutatás

A média megbízhatóbb a kormányoknál?


Az emberek 61 százaléka inkább hisz a médiának, mint a kormányzati kommunikációnak (52%) – derült ki a BBC, a Reuters és a The Media Center tíz országra kiterjedő felméréséből. A kormányzati hatalommal szembeni gyenge bizalmat jelzi, hogy Nigériában 88–34, Brazíliában 45–30, Oroszországban 58–54, Indonéziában 86–71, Indiában 86–66 százalékos arányban az emberek többre tartják az írott és elektronikus sajtót, mint a kormányzati kommunikációt. Mindössze három országban fordított az arány: az Egyesült Államokban 67–59, Nagy-Britanniában 51–47, Németországban 48–43 százalékos az arány a kormányzatok javára.

A felmérés más tanulságokkal is szolgált. Megállapítást nyert, hogy a férfiak érdeklődőbbek a hírek iránt a nőknél (76–69%). Az internetes hírforrások mindenekelőtt a 18–24 éves korosztály számára fontosak (19%), ugyanakkor az 55–64 évesek körében ez az arány csak 3 százalék. Az emberek csaknem kétharmada (65%) úgy véli, hogy a hírműsorok pontosan tájékoztatnak, de 57 százalékuk úgy gondolja, hogy a politika túlságosan beavatkozik a média ügyeibe, s csak 42 százalék gondolta azt, hogy az újságírók szabadon dolgozhatnak.

A nemzetközi médiabirodalmak közül hitelesség tekintetében a BBC vezet (48%), a rangsorban a második a CNN (44%), majd a Google (30%), a Yahoo (28%) és a Microsoft/MSN (27%) következik.

A felmérés további érdekessége, hogy a megkérdezettek többsége számára továbbra is a televízió a legfontosabb hírforrás (56%), amit a nyomtatott sajtó (21%), az internet (9%) és a rádió (9%) követ.

A médiumok bizalmi indexe is érdekesen alakult. A válaszadók négyötöde (82%) feltétlen megbízik a nemzeti televíziókban, és csak 16 százalékuk nem. Az országos/regionális napilapoknál ez az arány 75–19, a helyi napilapoknál 69–23, a rádióknál 67–18, a szatelittévéknél 56–19, a blogoknál viszont csak 25–23 százalék.

Online

A T-Online-é lett az iWiW


Elkelt Magyarország legnagyobb közösségi portálja, az iWiW, miután a T-Online Magyarország április 28-án aláírta az átvételről szóló szerződést. A vételár megközelítette a négymillió eurót, azaz az egymilliárd forintot.

A T-Online tranzakciója nagy visszhangot váltott ki, a felhasználók egy része a jövőbeni fejlesztésekre volt kíváncsi, mások adatvédelmi aggályaiknak adtak hangot. Az aggodalom oka az iWiW adatvédelmi szabályzata volt, amely szerint az üzemeltető azt egyoldalúan és előzetes értesítés nélkül megváltoztathatja. Simó György ezzel kapcsolatos kérdésünkre elmondta: az adatvédelmi szabályzatot minden esetben kiegészíti az adatvédelmi nyilatkozat, amelyet minden felhasználó a regisztráció során ad, és amelyet a szolgáltató nem változtathat meg egyoldalúan, vagyis nem kötheti össze az iWiW adatbázisát más forrásból származó adatokkal – például az internetszolgáltató ügyfeleinek adatbázisával, és engedély nélkül az iWiW rendszerében tárolt e-mail címeket reklámlevelek kiküldésére sem lehet használni.

Az iWiW-vel kapcsolatos leendő változásokkal kapcsolatban a vezérigazgató elmondta, hogy amellett, hogy növelik a meglévő gépek kapacitását, új gépeket is beszereznek, így a rendszer megbízhatóbb, gyorsabb lesz, és folyamatosan – igaz, nem korlátlanul – lehet majd meghívókat is küldeni. Új funkciók bevezetésén is dolgoznak, és a T-Online reményei szerint két év múlva az iWiW sokkal gazdagabb szolgáltatáskínálattal működik majd.

A korábban egyedülálló kapcsolati hálónak néhány hete vetélytársa is megjelent MyVIP névvel, így az iWiW már nem egyedülálló szolgáltatás a hazai kínálatban.
A portál megvételére az Index.hu Rt. is ajánlatot tett.

Míg egy évvel ezelőtt a portálnak csupán 107 ezer regisztrált felhasználója volt, 2006 tavaszára 640 ezer főre bővült a felhasználói kör, a kapcsolatok száma pedig 35 millióra emelkedett. Ezzel párhuzamosan az iWiW látogatottsága is jelentősen bővült, a közösségi site jelenleg a negyedik legnézettebb magyar weboldal.

A labdarúgó-vb fellendítheti a mobilos tévézést

Az idei labdarúgó-vb eseményeit már nemcsak tévékészülékeken, hanem mobilon is figyelemmel kísérhetik az érdeklődők: a T–Mobile Németországban 20 mérkőzés közvetítését tervezi, és a szakértők szerint az esemény jelentős mértékben hozzájárulhat a mobiltévé népszerűségének növeléséhez. A szolgáltató igyekezett kedvező árakat kialakítani, így a mobiltulajdonosok napi 2 euróért vagy havi 7,50 euróért láthatják a közvetítéseket, utóbbi „csomag” tartalmazza az MTV adásait is.

A szolgáltatók abban reménykednek, hogy az esemény hatására megnő a mobiltévé iránti érdeklődés, mert a TNS Infratest piackutató intézet felmérése szerint jelenleg a megkérdezett ezer német mobiltulajdonos közül csak mintegy 10 százalék érdeklődik a mobiltévé kínálta lehetőségek iránt, adta hírül a Pressetext. Igaz, ebben szerepet játszik az is, hogy a mobilozók jelentős részének még nincs vételre alkalmas készüléke. Németországban tavaly a 80 millió mobiltulajdonos közül csak 2,3 millióan rendelkeztek ilyen készülékkel, de a jóslatok szerint év végére ez a szám akár a 10 milliót is elérheti. Ugyancsak fontos kérdés, hogy a közeljövőben az árak a megfelelő szintre süllyedjenek, s ott stabilizálódjanak. A megkérdezettek abban az esetben fizetnének nagyobb tömegben a mobil/tv/internet komplex szolgáltatásért, ha a havidíjak nem haladnák meg a 20–25 eurót.

Szintén viták folynak még a tervezett tartalmakat illetően is. Az már most biztos, hogy a felhasználók sokféle csatornát szeretnének nézni, kifejezetten mobiltelefonra szabott tartalmakkal. A spanyol felhasználók 58 százaléka például a rövidebb időtartamú televíziózáshoz alkalmazkodó interaktív tartalmakat részesítette előnyben, a németeknél Robbie Williams és más popsztárok koncertje, míg a finn próbaüzem során a Forma–1-futamok, illetve a Bajnokok Ligája-mérkőzések iránt mutatkozott kiemelkedő érdeklődés.

Sanoma-változások

A FigyelőNet jelenlegi főszerkesztője, Bálint Viktor junior lapigazgató lesz június 1-jével. A jelenlegi lapigazgató, Czingráber Eszter távozását követően Viktor portfoliójába tartozik majd a Beau Monde, a Nők Lapja Évszakok, az Otthon, az Atrium és a Családi Lap.
A National Geographic lapigazgatója június 1-jétől Vékási Andrea lesz.

Új igazgató a Frieslandnél

Májustól új taggal bővül a Friesland Hungária Zrt. menedzsmentje: Szautner Péter a Milli üzletág-igazgatójaként csatlakozik a vállalathoz. Az új üzletág-igazgató irányítja átmenetileg a kereskedelmi területet is. Szautner szakmai pályafutása során a Sága Foods Rt.-nél, valamint a Parmalat Hungariánál töltött be kereskedelmi és marketingigazgatói pozíciót. A 37 éves szakember nem csak az FMCG szektort ismeri széles körűen, de közel 10 éves tejipari tapasztalattal is rendelkezik. Az új Milli üzletág-igazgató a Frieslandet megelőzően a Győri Keksz Kft.-nél dolgozott.

Telnek a posztok a Flyerznél

A második születésnapját ünneplő Flyerz magazinnál tovább folyik a novemberben megkezdett szervezeti átalakítás. Május 1-jétől három új kollégával bővül a Flyerz értékesítési és promóciós csapata. A most létrehozott új pozíciókban Keller-Kiss Judit kereskedelmi igazgatóként, Sasváry Zoltán kiemelt ügyfélkapcsolati menedzserként, valamint Jakab Anita promóciós vezetőként tevékenykedik a Flyerz magazinnál. Mindhárom munkatárs a rádiós piacról érkezett. Keller-Kiss Judit az elmúlt nyolc évben a Danubius rádió vezető ügyfélkapcsolati menedzsereként dolgozott, Sasváry Zoltán a Roxy, a Danubius és a Rádió1 csapatát erősítette, Jakab Anita a Roxy, a Radio Deejay és a Klubrádió után a Herberson Consulting keretein belül a Sztárok Magazin promóciós munkáit látta el.

Széki Gabriella távozását követően a Flyerz magazin főszerkesztői pozícióját Réz György tölti be, a főszerkesztő-helyettes Kisborsó Edit lett. Mindkét kolléga a Flyerz magazin indulásától munkatársa a lapnak. Az indulást megelőzően Réz György a Sziget szervezőirodánál, míg Kisborsó Edit a Wan2 magazinnál dolgozott.

Új feladatok a Sara Lee-nél

A Sara Lee Kávé és Tea Rt. elnökének és két vezetőjének munkája regionális feladatokkal bővült. Kiterjedt a felelősségi köre Dr. Seres Tibornak, a Sara Lee Kávé és Tea Rt. elnök-vezérigazgatójának, aki a hazai cég vezetése mellett a cseh Sara Lee-leányvállalat igazgatóságának is elnöke lett, illetve operatív szinten vezeti a Kávé és Tea kiskereskedelmi üzletágakat a magyar, a cseh, a szlovák, a román, a bulgáriai és a szlovéniai piacokon. Seres Tibor ezen pozíciójában felelős a fenti országok üzleti stratégiájáért és eredményességéért. Seres Tibor 2000. január óta tölti be a magyar forróital-piac vezető szereplőjének, az egyebek mellett a Douwe Egberts, Omnia, Pickwick és Sir Morton márkáiról ismert Sara Lee Kávé és Tea Rt. elnök-vezérigazgatói tisztjét. Ezt megelőzően 3 évig a United Biscuits Hungary/Győri Keksz vezérigazgatója volt, valamint 5 éven át értékesítési és marketingigazgatóként a Heinz Kecskeméti Konzervgyár Rt.-ben tevékenykedett.

További országokat kapott felelősségi körébe Andrássy Gábor, a cég logisztikai igazgatója a közelmúltban, így a magyar és a cseh logisztikai terület vezetése mellett Lengyelország, illetve a balkáni országok disztribúciós áruellátását is felügyeli. Az új közép- és kelet-európai logisztikai igazgató 2005 szeptembere óta a Sara Lee Kávé és Tea Rt. logisztikai vezetője. Feladatai kibővülése előtt ugyanitt a magyar és a cseh kávé- és tea-kiskereskedelem, a vendéglátó-ipari, a háztartási és testápolási üzletág logisztikájának felügyeletét végezte.

Az igazgató a Sara Lee-t megelőzően a Szikra Nyomda Rt.-ben dolgozott hasonló pozícióban, valamint évekig a Malév Rt. és a Vodafone Hungary teljes logisztikai vezetéséért felelt.

Új kutatási igazgató a Winsdomnál

A Winsdom Tanácsadó és Kutató Zrt. új vezetővel erősítette csapatát a kutatási igazgatói poszton. Dr. Mérő László feladata a Winsdom szakértői tevékenységeinek hátterében álló tudományos kutatási munkálatok irányítása, illetve a cég stratégiai irányainak meghatározásában való közreműködés. Ebben a minőségében elnöki tanácsadói szerepet is betölt a vállalatnál.

A szakember tudományos kutatói és egyetemi oktatói múlttal, valamint gazdasági, céges tapasztalatokkal egyaránt rendelkezik. Jelenleg is az ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoportjának professzora. Eredetileg matematikus, majd a műszaki tudományok kandidátusa. A szélesebb közönség számára írt könyvei eddig összesen hét nyelven jelentek meg. A mostani, kutatási igazgatói pozíciót megelőzően a Phone2Play Számítástechnikai Fejlesztő Rt. ügyvezető igazgatójaként dolgozott. Korábban az Androsoft Szoftverfejlesztő Rt. és az Intellrobot Számítástechnikai Kft. ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett.

Közigazgatási területen erősít az AAM

Az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt. vezetése a vállalat közigazgatásért felelős
menedzserének nevezte ki Bojta Jánost. Az 52 éves szakember korábban a KDBR Consulting Kft. tulajdonos-ügyvezetője és vezető tanácsadója volt, amelyet az AAM 2005 decemberében vásárolt fel.
A villamosmérnöki végzettséggel rendelkező Bojta János elsősorban közigazgatási szakterületen szerzett hírnevet. A szakember a KDBR vezetőjeként számos jelentős államigazgatási projektben – többek között a Miniszterelnöki Hivatal részére végzett tevékenységelemzési és irányításszervezési munkákban, a Munkaerő-piaci Alap (MPA) pénzügyi rendszerének elemzésében és az Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (EMMA) megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésében – vett részt. Nevéhez fűződik a Központi Kormányzati Irányítási Modell megtervezése, a közigazgatási projektmenedzsment közmű-stratégiájának elkészítése, melyeket a Kopint-Datorg Rt. megbízásából készített a Miniszterelnöki Hivatal részére.

Májustól a szakember az AAM-nél közigazgatási program- és projektmenedzsment, valamint minőségbiztosítás szakterületen tevékenykedik, továbbá informatikai rendszerek megvalósításáért és stratégiai változások kezeléséért felel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik