Üzleti tippek

Televíziós nézettségi adatok

admin
admin

2006. 05. 03. 00:00






Táblázatok

Úgy tűnik, a levegő hőmérsékletének emelkedésével fordított arányban alakul a tévénézők száma, az első igazi tavaszi hetekben ugyanis jóval alacsonyabb nézőszámmal is fel lehetett kerülni a tévés toplistára, mint korábban. Az április 10–23. közötti időszakban a hirdetői szempontból meghatározó 18–49 éves korosztály legszívesebben a Disney pénzéből és a Pixar munkatársainak fantáziájából összegyúrt animációs filmet, a Némó nyomában című produkciót nézte, de még ez is több, mint 120 ezerrel kevesebb nézőt jelentett, mint az előző időszak első helyezettjének, Dr. Dolittle-nek esetében. A bohóchalcsalád és Szenilla mélytengeri története nemcsak nyitja a sort, hanem zárja is: a teljes népesség listáján ugyanis másfél milliót meghaladó nézőszámával ez végzett a toplista utolsó helyén.

Mindkét nézői csoport az RTL Klub műsorait részesítette előnyben. A 18–49 évesek főleg a csatorna filmkínálatából válogattak, a TV2 pedig inkább saját produkcióival vívta ki a nézők elismerését.

A 4 éven felüli lakosság toplistáján újdonságnak számít, hogy egy m1-es műsor, a Szenes-turné is bekerült az első 15 közé. A koncertekkel, ismert előadókkal, retro feelinggel és farmotoros Ikarusz-busszal fűszerezett „slágerek túlélő-show”-jának április 17-ei adását a tévénézők közel egyharmada választotta, ezzel a csatorna a 10. helyet tudta megszerezni magának. A nézettségi verseny abszolút győztese a TV2 szórakoztató vetélkedője, az Áll az alku lett, amely ez alkalommal is több mint 2 millió nézőt vonzott a képernyők elé a legnézettebb epizódjával. Megközelítette a 2 milliót az RTL Klub sztárokat felvonultató tánc-show-ja, a sokat reklámozott Szombat esti láz is, most már csak az a kérdés, hogy a konkurenciának az ősszel induló Megatánca tud-e majd ennyire népszerű lenni. A Megasztár nézettsége mindenesetre volt már jobb is, hiszen a 18–49 éves korosztály listájára fel sem került. A TV2 öt toplistás műsora egyébként egytől egyig a házon belül gyártott műsorok közül került ki, a már említett vetélkedőkön, a Tényeken és a Naplón kívül Szulák Andrea Sváby általi átveretése is a legjobbak között végzett.

A két nagy kereskedelmi csatorna saját négyheti listáin nagy változások nem történtek. A TV2 a Doktor Szöszivel, az RTL Győzikével vitte el a pálmát, és a két első helyezett közül mind AMR, mind SHR tekintetében a Romantic frontemberének show-műsora végzett jobb eredményekkel. Mindkét csatorna nézői „benézték” az első 10-be a hírműsorok egy-egy kiadását, a TV2 esetében a Tények a nyolcadik, az RTL Klub listáján a Híradó a tizedik helyre került.

Az m1-en még nagyobb volt a hírek iránti érdeklődés, a „királyi televízió” kínálatából ugyanis három hírműsor is az élbolyban végzett. Persze itt mások az arányok, hiszen az m1 legnézettebb híradóit is körülbelül feleannyian látják, mint a kereskedelmi csatornák toplistás hírműsorait.


Tévés viszonylatban az áprilisi 9-ei választás jól jött az MTV-nek, Választás 2006 műsorát a tévénézők közel 20 százaléka követte figyelemmel. A második fordulóban viszont már nem volt ekkora nézettsége a csatornának, a 18–49-es korosztályban a TV2 túlteljesítette.

A Viasat továbbra is sportműsoraival, helyszínelős és detektívtörténeteivel ülteti a tévékészülékek elé a nézőket. Az UEFA Bajnokok Ligája ez alkalommal is két helyet szerzett a listán magának, és akárcsak az m1-en, itt is nyomozott Poirot – Sherlock Holmesszal felváltva.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.